Gość drawroni29 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Witam klubowiczów. Mam pytanko czy ktoś się orientuje ile kosztuje czujnik do ABS( prawe koło). Byłem u fachowca który po podłączeniu kompa tak stwierdził. Lampka kontrolna już jakiś czas świeci tylko słyszałem że koszty wymiany nie są małe. Dzięki z góry za porady. Pozdrawiam P.S. Chyba że jest możliwość naprawy w przydomowym warsztacie? Bajo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 naprawa to wymiana, chyba, że coś na wtyczce, najlepiej zmierzyć , a przykładowy koszt masz TU czyli jakieś 270zł za nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 A w jakim autku to ci padł ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drawroni29 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 A w jakim autku to ci padł ten czujnik? P11 96 rocznik 1.6 silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 dobrze jest sprawdzić kable, bo lubią się czasem załamać i nie łączyć, wystarczy je połączyć spowrotem i będzie wszystko działać jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drawroni29 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 dobrze jest sprawdzić kable, bo lubią się czasem załamać i nie łączyć, wystarczy je połączyć spowrotem i będzie wszystko działać jak trzeba. A można to zrobić samemu? Jak się do nich dobrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Pierwsze to znajdź wtyczkę czujnika, odepnij, następnie zmierz opór czujnika. powinien być ok 1-1,6kOhm Jak jest mniejszy lub większy to uszkodzony czujnik lub kabel. W sumie czujnik spisany na straty, możesz obciąć kabel, jakieś 5cm od czujnika, i ponownie zmierzyć opór. Jak dobry, to wymienić kabel, zalutować i zagnieść rurką termokurczliwą najlepiej z klejem. Wstaw zamiast czujnika opornik, lub potencjometr z ustawionym oporem ok 1,5kOhm. Następie włącz stacyjkę. Jak kontrolka przestanie pokazywać błąd, tzn że na 100% problem z czujnikiem. Na postoju. I od razu odpowiadam - nie nie można tak jeździć, po ruszeniu komputer znów wyrzuci błąd czujnika i wyłączy ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Witam wymienilem czujnik na drugi sprawny opornosc na nim wynosila 1650 Ohm mierzone przed wlozeniem i po zlozeniu juz na wtyczce, bledy po starym czujniku wykasowane pokazywalo tylko kod 12 czyli ok po tygodniu zapalila sie znow kontrolka wyswietla znow kod 25- czujnik predkosci kola przedniego LH- obwod otwarty mierzac jego opornosc na wtyczce nic nie pokazuje dodam ze przewod jest w polowie lutowany i mierzony tez na tych lutach w polowie i tez nie pokazuje zadnych wartosci co moze byc przyczyna takiego zachowania ?? ze wymieniony czujnikj po tygodniu przestal dzialac?? na poczatku jeszcze z tym pierwszym czyjnikiem bylo tak ze wlaczal mi sie ABS tuz przed samym zatrzymaniem samochodu moze cos jest z pierscieniem?? ale sprawdzalem krecilem piasta i patrzylem na niego i nie jest pekniety co bedzie jak wymienie czujnik jeszcze raz i bedzie to samo tylko koszta :-/ prosze o rady moze pomozecie rozwiazac moj problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 (edytowane) Czujnik musi pokazywać opór ok 1,6kOhm. W przeciwnym wypadku jest to błąd dla komputera, i słusznie. Nie ma oporu, nie ma przepływu prądu, nie ma jak zmierzyć prędkości. Ot elektronika. Wniosek, padł drugi czujnik. Ale nie mam pomysłu dla czego. Chyba że ci się piasta przegrzewa, choć w niejednym samochodzie strasznie mi się grzały hamulce - nie szło ręką felgi dotknąć, i ABS chodził. Jak nie jest uszkodzony mechanicznie to warto reklamować. Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez adambyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubek Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 podepnę się pod temat.. p11 2.0 td 98` - historia jest taka - na początku kodami pokazał mi błąd prawego przodu abs, czujnik pokazywał zero.. Objawem było tylko świecenie kontrolki abs. Wymieniłem kilka dni temu czujnik przy prawym kole, ale kontrolka nadal świeci. Jedynie po "resecie" podczas jazdy (wyłączenie stacyjki i włączenie) kontrolka gaśnie, ale włącza abs przy małej prędkości. Po włączeniu ponownym zapłonu znowu powtórka, czyli świecenie. Z kodów wymigało mi 21 i 25. - trochę za dużo się dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 zero to zwarcie. podejrzewam problem z kablem pomiędzy centralką a czujnikiem, jeżeli sam czujnik jest OK. Może być przetarty w którymś miejscu i zwierać do np obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.