Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaki jest sens bebnów na tylnej osi ?


Sygma
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się od jakiegoś czasu...

co przyświecało konstruktorom Nissana (i nie tylko Nissana), że na tylnym moście dali zamiast tarcz.... bębny ?

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się od jakiegoś czasu...

co przyświecało konstruktorom Nissana (i nie tylko Nissana), że na tylnym moście dali zamiast tarcz.... bębny ?

 

Niech zgadnę... koszty?

 

A w ogóle to skorzystam z okazji i sobie ponarzekam, że mechanicznie D40 to niedoróba. Porównując np. z D21 kiedy staną obok siebie, to D40 wydaje się być solidniejsza i jakaś taka masywniejsza, konkretna. A regularnie padają wały, półosie, sworznie itd. a wszystko do 100 tys km. W D21 miałem 180tys km i wszystko grało.

Link to comment
Share on other sites

chyba nie koszty..

bo auto nie jest specjalnie tanie + jest robiony most z tarczami w wersji USA

czyli koszt projektowania i wykonania kolejnego mostu jest ponoszony

 

zresztą, każdy europejski pikap ma bębny

Link to comment
Share on other sites

Guest budmiller

Nie jestem specem ale według mojego mniemania to bębny mają D40 w dizlu a tarcze D40 Frontier ale to chyba ze względu na moc i potrzebe szybszego wychamowania z większej prędkości którą posiada D40 w benzynie.Natomiast w Pathfinderze R51 nawet w dizlu są tarcze ale to pewnie ze względu na prestiż i cene wyjściową.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem specem ale według mojego mniemania to bębny mają D40 w dizlu a tarcze D40 Frontier ale to chyba ze względu na moc i potrzebe szybszego wychamowania z większej prędkości którą posiada D40 w benzynie.Natomiast w Pathfinderze R51 nawet w dizlu są tarcze ale to pewnie ze względu na prestiż i cene wyjściową.

Wersja 3.0 V6 też niestety ma bębny.. a mocy i momentu jej nie brakuje.

Skierowana jest głównie na szosę o czym świadczyć możne np. 7 biegowy automat i brak blokady 100% (wsadzony LSD)

Cena też nie jest mała.

Link to comment
Share on other sites

Guest budmiller

Tak więc @Sygma wobec sprzecznych informacji pozostaje nam udanie się do salonu Nissana na naoczne oględziny lub wypowiedź jakiegoś użytkownika D40 V6 :)

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich

Jestem od ok. 1 roku szczęśliwym posiadaczem Navary 3L V6 i muszę powiedzieć , że ma bębny.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Porównując np. z D21 kiedy staną obok siebie, to D40 wydaje się być solidniejsza i jakaś taka masywniejsza, konkretna. A regularnie padają wały, półosie, sworznie itd. a wszystko do 100 tys km. W D21 miałem 180tys km i wszystko grało.

niestety, dlatego też biorę pod uwagę zamiast nowej D40... nowego Hiluxa 2012

fakt, że nie ma tylu dodatkowych uprzyjemniaczy w kabienie, nie ma seryjnej 100% blokady mostu... ale jak widzę po 2 użytkownikach jest bardzo mało awaryjny

 

Witam wszystkich

Jestem od ok. 1 roku szczęśliwym posiadaczem Navary 3L V6 i muszę powiedzieć , że ma bębny.

Pozdrawiam

 

tak dopytam..

masz może w swojej wersji centralny mechanizm różnicowy czyli na przełączniku od reduktora położenie AUTO ?

 

wg. tego filmu powinno być (0.33) :

 

 

 

a ze specyfikacji nie wynika to

Edited by Sygma
Link to comment
Share on other sites

Sens jest prosty - ręczny/postojowy i awaryjny, takie są zdaje się wymagania w EU.

Na tarczach, nie da się zrobić sensownego postojowego. Jak automat, nie potrzebny postojowy.

 

W sumie dziś, czy to Hilux czy D40 i tak mosty są te same - DANA.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

niestety, dlatego też biorę pod uwagę zamiast nowej D40... nowego Hiluxa 2012

fakt, że nie ma tylu dodatkowych uprzyjemniaczy w kabienie, nie ma seryjnej 100% blokady mostu... ale jak widzę po 2 użytkownikach jest bardzo mało awaryjny

 

 

 

tak dopytam..

masz może w swojej wersji centralny mechanizm różnicowy czyli na przełączniku od reduktora położenie AUTO ?

 

wg. tego filmu powinno być (0.33) :

 

 

 

a ze specyfikacji nie wynika to

 

Nawet jeżeli jest położenie AUTO, to działa pewnie jak w Pathfinderze, czyli zapina przód jak tył traci przyczepność, bez centralnego mechanizmu.

Sygma, chyba szykujesz się na zakup nowej nyski, tak po Twoich postach wnioskuję. :)

Link to comment
Share on other sites

W sumie dziś, czy to Hilux czy D40 i tak mosty są te same - DANA.

wiesz może które DANA i czy są takie same ?

 

Nawet jeżeli jest położenie AUTO, to działa pewnie jak w Pathfinderze, czyli zapina przód jak tył traci przyczepność, bez centralnego mechanizmu.

Sygma, chyba szykujesz się na zakup nowej nyski, tak po Twoich postach wnioskuję. :)

fakt, jest to jakaś tam "proteza centalnego"... ale jest.

 

Tak, dojrzewam do zakupu :)

Link to comment
Share on other sites

wiesz może które DANA i czy są takie same ?

 

 

fakt, jest to jakaś tam "proteza centalnego"... ale jest.

 

Tak, dojrzewam do zakupu :)

Teoretycznie M226 od DANA = C200(D40 chyba ma oznaczenie C200K) od Nissana.

Bez różnicy. Dobre i wytrzymałe dyfry już były :P

 

Choć mówią ze m226, czli zdaje się DANA 44 to jakaś wytrzymałościowa legenda w Jeep-ach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie M226 od DANA = C200(D40 chyba ma oznaczenie C200K) od Nissana.

Bez różnicy. Dobre i wytrzymałe dyfry już były :P

 

Choć mówią ze m226, czli zdaje się DANA 44 to jakaś wytrzymałościowa legenda w Jeep-ach.

 

tak, D44 to bardzo dobry most

ale jest też i D44a, który już aż tak dobry nie jest

Link to comment
Share on other sites

Sugerujesz Wojtus ze aby zmienic przelozenia w mostach w D40 wystarczy udac sie do do gosci od Jeepa?

To bylaby cenna informacja.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sugerujesz Wojtus ze aby zmienic przelozenia w mostach w D40 wystarczy udac sie do do gosci od Jeepa?

Dokładnie do DANA, u nas będzie Jeep :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...