Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki jest sens bebnów na tylnej osi ?


Sygma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się od jakiegoś czasu...

co przyświecało konstruktorom Nissana (i nie tylko Nissana), że na tylnym moście dali zamiast tarcz.... bębny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się od jakiegoś czasu...

co przyświecało konstruktorom Nissana (i nie tylko Nissana), że na tylnym moście dali zamiast tarcz.... bębny ?

 

Niech zgadnę... koszty?

 

A w ogóle to skorzystam z okazji i sobie ponarzekam, że mechanicznie D40 to niedoróba. Porównując np. z D21 kiedy staną obok siebie, to D40 wydaje się być solidniejsza i jakaś taka masywniejsza, konkretna. A regularnie padają wały, półosie, sworznie itd. a wszystko do 100 tys km. W D21 miałem 180tys km i wszystko grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie koszty..

bo auto nie jest specjalnie tanie + jest robiony most z tarczami w wersji USA

czyli koszt projektowania i wykonania kolejnego mostu jest ponoszony

 

zresztą, każdy europejski pikap ma bębny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale według mojego mniemania to bębny mają D40 w dizlu a tarcze D40 Frontier ale to chyba ze względu na moc i potrzebe szybszego wychamowania z większej prędkości którą posiada D40 w benzynie.Natomiast w Pathfinderze R51 nawet w dizlu są tarcze ale to pewnie ze względu na prestiż i cene wyjściową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale według mojego mniemania to bębny mają D40 w dizlu a tarcze D40 Frontier ale to chyba ze względu na moc i potrzebe szybszego wychamowania z większej prędkości którą posiada D40 w benzynie.Natomiast w Pathfinderze R51 nawet w dizlu są tarcze ale to pewnie ze względu na prestiż i cene wyjściową.

Wersja 3.0 V6 też niestety ma bębny.. a mocy i momentu jej nie brakuje.

Skierowana jest głównie na szosę o czym świadczyć możne np. 7 biegowy automat i brak blokady 100% (wsadzony LSD)

Cena też nie jest mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując np. z D21 kiedy staną obok siebie, to D40 wydaje się być solidniejsza i jakaś taka masywniejsza, konkretna. A regularnie padają wały, półosie, sworznie itd. a wszystko do 100 tys km. W D21 miałem 180tys km i wszystko grało.

niestety, dlatego też biorę pod uwagę zamiast nowej D40... nowego Hiluxa 2012

fakt, że nie ma tylu dodatkowych uprzyjemniaczy w kabienie, nie ma seryjnej 100% blokady mostu... ale jak widzę po 2 użytkownikach jest bardzo mało awaryjny

 

Witam wszystkich

Jestem od ok. 1 roku szczęśliwym posiadaczem Navary 3L V6 i muszę powiedzieć , że ma bębny.

Pozdrawiam

 

tak dopytam..

masz może w swojej wersji centralny mechanizm różnicowy czyli na przełączniku od reduktora położenie AUTO ?

 

wg. tego filmu powinno być (0.33) :

 

 

 

a ze specyfikacji nie wynika to

Edytowane przez Sygma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens jest prosty - ręczny/postojowy i awaryjny, takie są zdaje się wymagania w EU.

Na tarczach, nie da się zrobić sensownego postojowego. Jak automat, nie potrzebny postojowy.

 

W sumie dziś, czy to Hilux czy D40 i tak mosty są te same - DANA.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, dlatego też biorę pod uwagę zamiast nowej D40... nowego Hiluxa 2012

fakt, że nie ma tylu dodatkowych uprzyjemniaczy w kabienie, nie ma seryjnej 100% blokady mostu... ale jak widzę po 2 użytkownikach jest bardzo mało awaryjny

 

 

 

tak dopytam..

masz może w swojej wersji centralny mechanizm różnicowy czyli na przełączniku od reduktora położenie AUTO ?

 

wg. tego filmu powinno być (0.33) :

 

 

 

a ze specyfikacji nie wynika to

 

Nawet jeżeli jest położenie AUTO, to działa pewnie jak w Pathfinderze, czyli zapina przód jak tył traci przyczepność, bez centralnego mechanizmu.

Sygma, chyba szykujesz się na zakup nowej nyski, tak po Twoich postach wnioskuję. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dziś, czy to Hilux czy D40 i tak mosty są te same - DANA.

wiesz może które DANA i czy są takie same ?

 

Nawet jeżeli jest położenie AUTO, to działa pewnie jak w Pathfinderze, czyli zapina przód jak tył traci przyczepność, bez centralnego mechanizmu.

Sygma, chyba szykujesz się na zakup nowej nyski, tak po Twoich postach wnioskuję. :)

fakt, jest to jakaś tam "proteza centalnego"... ale jest.

 

Tak, dojrzewam do zakupu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz może które DANA i czy są takie same ?

 

 

fakt, jest to jakaś tam "proteza centalnego"... ale jest.

 

Tak, dojrzewam do zakupu :)

Teoretycznie M226 od DANA = C200(D40 chyba ma oznaczenie C200K) od Nissana.

Bez różnicy. Dobre i wytrzymałe dyfry już były :P

 

Choć mówią ze m226, czli zdaje się DANA 44 to jakaś wytrzymałościowa legenda w Jeep-ach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie M226 od DANA = C200(D40 chyba ma oznaczenie C200K) od Nissana.

Bez różnicy. Dobre i wytrzymałe dyfry już były :P

 

Choć mówią ze m226, czli zdaje się DANA 44 to jakaś wytrzymałościowa legenda w Jeep-ach.

 

tak, D44 to bardzo dobry most

ale jest też i D44a, który już aż tak dobry nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz Wojtus ze aby zmienic przelozenia w mostach w D40 wystarczy udac sie do do gosci od Jeepa?

To bylaby cenna informacja.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz Wojtus ze aby zmienic przelozenia w mostach w D40 wystarczy udac sie do do gosci od Jeepa?

Dokładnie do DANA, u nas będzie Jeep :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...