Sygma Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Zastanawiam się od jakiegoś czasu... co przyświecało konstruktorom Nissana (i nie tylko Nissana), że na tylnym moście dali zamiast tarcz.... bębny ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 a w amerykańskiej wersji już nie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Zastanawiam się od jakiegoś czasu... co przyświecało konstruktorom Nissana (i nie tylko Nissana), że na tylnym moście dali zamiast tarcz.... bębny ? Niech zgadnę... koszty? A w ogóle to skorzystam z okazji i sobie ponarzekam, że mechanicznie D40 to niedoróba. Porównując np. z D21 kiedy staną obok siebie, to D40 wydaje się być solidniejsza i jakaś taka masywniejsza, konkretna. A regularnie padają wały, półosie, sworznie itd. a wszystko do 100 tys km. W D21 miałem 180tys km i wszystko grało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 chyba nie koszty.. bo auto nie jest specjalnie tanie + jest robiony most z tarczami w wersji USA czyli koszt projektowania i wykonania kolejnego mostu jest ponoszony zresztą, każdy europejski pikap ma bębny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest budmiller Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Nie jestem specem ale według mojego mniemania to bębny mają D40 w dizlu a tarcze D40 Frontier ale to chyba ze względu na moc i potrzebe szybszego wychamowania z większej prędkości którą posiada D40 w benzynie.Natomiast w Pathfinderze R51 nawet w dizlu są tarcze ale to pewnie ze względu na prestiż i cene wyjściową. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Nie jestem specem ale według mojego mniemania to bębny mają D40 w dizlu a tarcze D40 Frontier ale to chyba ze względu na moc i potrzebe szybszego wychamowania z większej prędkości którą posiada D40 w benzynie.Natomiast w Pathfinderze R51 nawet w dizlu są tarcze ale to pewnie ze względu na prestiż i cene wyjściową. Wersja 3.0 V6 też niestety ma bębny.. a mocy i momentu jej nie brakuje. Skierowana jest głównie na szosę o czym świadczyć możne np. 7 biegowy automat i brak blokady 100% (wsadzony LSD) Cena też nie jest mała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest budmiller Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Nie bedę się sprzeczał bo nie widziałem D40 V6 w dizlu ale z opisu danych na "Autocenrum" w tej wersji z tyłu są tarcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 wg. specyfikacji na stronie nissan.pl ma bębny http://www.nissan.pl/PL/pl/services-fleet/html-page.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest budmiller Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Tak więc @Sygma wobec sprzecznych informacji pozostaje nam udanie się do salonu Nissana na naoczne oględziny lub wypowiedź jakiegoś użytkownika D40 V6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Witam wszystkich Jestem od ok. 1 roku szczęśliwym posiadaczem Navary 3L V6 i muszę powiedzieć , że ma bębny. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 (edited) Porównując np. z D21 kiedy staną obok siebie, to D40 wydaje się być solidniejsza i jakaś taka masywniejsza, konkretna. A regularnie padają wały, półosie, sworznie itd. a wszystko do 100 tys km. W D21 miałem 180tys km i wszystko grało. niestety, dlatego też biorę pod uwagę zamiast nowej D40... nowego Hiluxa 2012 fakt, że nie ma tylu dodatkowych uprzyjemniaczy w kabienie, nie ma seryjnej 100% blokady mostu... ale jak widzę po 2 użytkownikach jest bardzo mało awaryjny Witam wszystkich Jestem od ok. 1 roku szczęśliwym posiadaczem Navary 3L V6 i muszę powiedzieć , że ma bębny. Pozdrawiam tak dopytam.. masz może w swojej wersji centralny mechanizm różnicowy czyli na przełączniku od reduktora położenie AUTO ? wg. tego filmu powinno być (0.33) : a ze specyfikacji nie wynika to Edited August 20, 2011 by Sygma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Sens jest prosty - ręczny/postojowy i awaryjny, takie są zdaje się wymagania w EU. Na tarczach, nie da się zrobić sensownego postojowego. Jak automat, nie potrzebny postojowy. W sumie dziś, czy to Hilux czy D40 i tak mosty są te same - DANA. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin_gru Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 niestety, dlatego też biorę pod uwagę zamiast nowej D40... nowego Hiluxa 2012 fakt, że nie ma tylu dodatkowych uprzyjemniaczy w kabienie, nie ma seryjnej 100% blokady mostu... ale jak widzę po 2 użytkownikach jest bardzo mało awaryjny tak dopytam.. masz może w swojej wersji centralny mechanizm różnicowy czyli na przełączniku od reduktora położenie AUTO ? wg. tego filmu powinno być (0.33) : a ze specyfikacji nie wynika to Nawet jeżeli jest położenie AUTO, to działa pewnie jak w Pathfinderze, czyli zapina przód jak tył traci przyczepność, bez centralnego mechanizmu. Sygma, chyba szykujesz się na zakup nowej nyski, tak po Twoich postach wnioskuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 W sumie dziś, czy to Hilux czy D40 i tak mosty są te same - DANA. wiesz może które DANA i czy są takie same ? Nawet jeżeli jest położenie AUTO, to działa pewnie jak w Pathfinderze, czyli zapina przód jak tył traci przyczepność, bez centralnego mechanizmu. Sygma, chyba szykujesz się na zakup nowej nyski, tak po Twoich postach wnioskuję. fakt, jest to jakaś tam "proteza centalnego"... ale jest. Tak, dojrzewam do zakupu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 wiesz może które DANA i czy są takie same ? fakt, jest to jakaś tam "proteza centalnego"... ale jest. Tak, dojrzewam do zakupu Teoretycznie M226 od DANA = C200(D40 chyba ma oznaczenie C200K) od Nissana. Bez różnicy. Dobre i wytrzymałe dyfry już były Choć mówią ze m226, czli zdaje się DANA 44 to jakaś wytrzymałościowa legenda w Jeep-ach. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Teoretycznie M226 od DANA = C200(D40 chyba ma oznaczenie C200K) od Nissana. Bez różnicy. Dobre i wytrzymałe dyfry już były Choć mówią ze m226, czli zdaje się DANA 44 to jakaś wytrzymałościowa legenda w Jeep-ach. tak, D44 to bardzo dobry most ale jest też i D44a, który już aż tak dobry nie jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kody Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Sugerujesz Wojtus ze aby zmienic przelozenia w mostach w D40 wystarczy udac sie do do gosci od Jeepa? To bylaby cenna informacja. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Sugerujesz Wojtus ze aby zmienic przelozenia w mostach w D40 wystarczy udac sie do do gosci od Jeepa? Dokładnie do DANA, u nas będzie Jeep Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.