Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu na zimnym silniku


Gość Piciud
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Jeżeli coś przeoczyłem do przepraszam.

 

Wracając do tematu. Przy przyspieszaniu, powyżej 2500 obrotów, głównie na zimnym silniku słychać dość dziwny dźwięk. Coś jakby delikatne tarcie, trochę świszczenie. Jeżeli wcisnę sprzęgło i wkręcę silnik na wysokie obroty słychać tylko pracę silnika, a zatem jest to pewnie coś z przeniesieniem napędu - na łańcuch za wcześnie, ale nie jestem specjalistą. Problem powoli ustępuje po nagrzaniu silnika.

Na początku dźwięk ten pojawiał się sporadycznie - teraz praktycznie zawsze, gdy ruszam na zimnym silniku i coraz później ustaje. Może coś ze smarowaniem?

Mam przejechane niecałe 5000 km, jazda raczej delikatna plus eko - hamowanie silnikiem i te sprawy; silnik 1,4.

Podjechałem dzisiaj na serwis, ale pracują tylko do 18:00, a w sobotę muszę zrobić długą trasę, więc na serwis raczej się nie załapię. Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was. Macie pomysły co to może być? Może ktoś się spotkał z podobnym problemem?

Edytowane przez Piciud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze zrozumiałem - "świerszczenie" na niskich obrotach przy nie rozgrzanym silniku,niknące wraz ze wzrostem temperatury lub podniesieniem obrotów? wg mnie najbardziej logiczne wytłumaczenie to odgłos pracy klawiatury 16 zaworów na zimno :rolleyes: czyli rzecz zupełnie normalna w tego rodzaju silniku - może wcześniej nie zwróciłeś na niego uwagi?

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to "świerszczenie"; "szuranie" zaczyna się przy wysokich obrotach - powyżej 2500 - 3000 i tylko, gdy silnik "ciągnie" auto, gdy wrzucam sprzęgło i daje wysokie obroty słychać tylko silnik bez żadnych "udziwnień"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to też być pasek napędu osprzętu (alternatora), na zimnym silniku taki może piszczeć, na ciepłym zazwyczaj ustaje - lepsza przyczepnosć gumy do kół pasowych na skutek rozgrzania..... Z czasem czas poślizgu na skutek zwiększajacego sie zuzycia powierzchni paska się wydłuża.... To chyba tłumaczyło by opisane objawy... Niewykluczone, że może to być też jakieś łożysko.... Może na postoju podnieść maskę i posłuchać przy różnych obrotach silnika i ich zmianie.... Ale to tylko mój domysł...

Edytowane przez myk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że na luzie nic nie słychać, a jedynie jak silnik ciągnie autko na biegu i na obrotach powyżej 2500 obrotów.

 

Byłem dzisiaj w serwisie. Zrobiłem rundkę autem z serwisantem. Stwierdził, że faktycznie "coś nie tak". On to określił jako stuki - nie wiedział jak nazwać ten dźwięk.

Jutro mam zostawić samochód na noc i w piątek rano będą sprawdzać auto na zimnym silniku.

Przy okazji zgłosiłem też inne drobniejsze usterki. Jestem ciekaw co wybadają :rolleyes:

 

 

 

 

 

Jestem już po wizycie w serwisie.

 

Pół dnia szukali w czym jest problem. Okazało się, że jakiś wężyk się wyczepił :rolleyes:

Edytowane przez Piciud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk???

Oby się nie okazało że nie trafili...

Ale liczmy na to że będzie OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wężyk???

Oby się nie okazało że nie trafili...

Ale liczmy na to że będzie OK!

 

Pewnie wypiął się i wibrował. Na zimnym silniku wibrował bardziej i o coś ocierał i stukał. Przy zapiętym biegu silnik bardziej wibruje niż na luzie. Pewnie to był powód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak coś innego. Problem nie został rozwiązany. Ewidentnie jest to związane z przeniesieniem napędu, ponieważ ten dźwięk jest słyszalny jedynie przy przyspieszaniu i na każdym biegu.

Od ostatniej wizyty w serwisie przejechałem 2000 km. Nie zauważyłem, aby miało to negatywny wpływu na osiągi. Mimo wszystko jak znajdę chwilę po podjadę na serwis, aby jeszcze raz to sprawdzili. Niestety wiąże się to z pozostawieniem auta na noc w serwisie, ponieważ chcą to sprawdzić na zimnym silniku. Choć zauważyłem, że wystarczy postój 2-3 godzinny, aby te odgłosy powróciły przy przyspieszaniu.

Jak będę po przeglądzie to napiszę co znaleźli - jeśli wogóle coś wykryją :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to taki rytmiczny dźwięk, jak by coś wpadało w rezonans i rytmicznie tępo drgało? Może to wydech? Sporo osób o tym pisało - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym?

 

A jak przyspieszasz, to ten dźwięk zawsze pojawia się w tym samym zakresie obrotów - niezależnie od biegu? Nie koniecznie musi to być coś z przeniesieniem napędu. Obciążony silnik inaczej przenosi drgania niż silnik kręcony na biegu jałowym.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to taki rytmiczny dźwięk, jak by coś wpadało w rezonans i rytmicznie tępo drgało? Może to wydech? Sporo osób o tym pisało - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym?

 

A jak przyspieszasz, to ten dźwięk zawsze pojawia się w tym samym zakresie obrotów - niezależnie od biegu? Nie koniecznie musi to być coś z przeniesieniem napędu. Obciążony silnik inaczej przenosi drgania niż silnik kręcony na biegu jałowym.

 

Też o tym myślałem. Przy kolejnej wizycie w serwisie na pewno o tym wspomnę.

 

Odpowiadając na Twoje pytanie to ten dźwięk pojawia się zawsze na zimnym silniku dokładnie od 2500 obrotów w górę. Można to uznać za tępe rytmiczne drganie, czasami jest to drganie metaliczne.

 

Objawy ustają po ok. 10 minutach lub przejechaniu 10 kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze <_< )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem raczej to nie jest związane z przeniesieniem napędu. Skrzynia rozgrzewa się bardzo wolno a poza tym, gdyby coś działo się w skrzyni, to nie ustępowałoby tak szybko. Poza tym, efekt raczej był by odwrotny - po rozgrzaniu, bardziej słyszalny, gdy olej w skrzyni jest "rzadszy". Sprzęgło raczej też odpada. Stawiam na rezonowanie wydechu lub niedokręconą sprężarkę klimy. Mieliśmy parę sygnałów na forum o takiej przypadłości.

 

Napisz koniecznie co powiedzą Ci w serwisie. Forum to nie tylko dyskusja bieżąca. To także kopalnia wiedzy dla obecnych i potomnych ;). A Twój przypadek jest ciekawy - choć myślę, że okaże się to banalnym drganiem wydechu. W wersjach przed FL użytkownicy określali to bardziej jako "skrzypienie". Po FL wydech jest minimalnie inaczej zbudowany i efekt może być nieco inny.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyłączam się do tematu.

W moim Notku jest dokładnie to samo czyli coś stuka na zimnym silniku i zaczyna się właśnie od okolic 2 tys. obr/min i zwiększa się pod wpływem dodawania gazu ale ustaje jak samochód trzymam w stałej prędkości obrotowej silnika lub też jak zdejmuję nogę z gazu. Sprężarkę klimy sam osobiście sprawdzałem i to nie jest to, sprawdzałem wydech i dalej nic, na razie nie wiem co to jest a do ASO nie pojadę bo samochód jest już po gwarancji.

Jeżeli macie jakieś pomysły to dajcie jakieś info bo już mnie to wkurza a nie za bardzo wiem jak to ugryźć.

Pozdr. Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ten dźwięk ustępuje jak samochód się rozgrzeje tzn. jak przejadę około 6-10 km. wszystko zależy od temperatury otoczenia, jak jest zima to nawet trwa to nieco dłużej a jak lato to wystarczy około 3-5 km. Z tego powodu miałem tez rozbierany silnik na części pierwsze ale znajomy mechanik niestety się poddał, myślał w pierwszym momencie że to są popychacze zaworowe a tu zonk, posprawdzał wszystkie panewki, pomierzył tłoki, wszystkie luzy i dalej nic, a słychać to w okolicy katalizatora. Na razie jeżdżę i czekam co będzie dalej.

Pozdr. Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś na "luzie"? Tu kolegom coś dzwoni jak silnik "ciągnie" na biegiu a na luzie nie. U Ciebie też tak jest?

Mimo wszystko trzeba szukać w okolicach wydechu. Tylko wydech rozgrzewa się tak szybko. Zimny silnik bardziej drga, być może te drgania przenoszą się na wydech (przenoszą się na pewno - pytanie w jakim stopniu na zimnym silniku) i coś o coś obciera. Pod obciążeniem drgania zapewne przenoszą się bardziej niż na luzie i to może być przyczyna. Dzwoniący wydech w Note to dość szeroko opisywany temat.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto wjechać na kanał, po czym dokładnie sprawdzić przewód wydechu a w szczególności mocowanie dwururki do kolektora, uszczelkę kolektora (czy jej nie wydmuchało lub nie wypaliło), złączki i miejsca łączenia rury wydechowej,wieszaki i wreszcie osłony termiczne (mocowanie, ocieranie o rurę itd) plus stan tych gównianych metalowych spinek które mocują je do podwozia, bo mogły skorodować i powypadać. Potem niech druga osoba wsiądzie do auta, uruchomi silnik i stopniowo go rozgrzewa. A my słuchamy skąd stuka i kiedy przestaje :rolleyes:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w szczególności to felerne połączenie kolektora z rurą,to może dawać taki odgłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem po kolejnej wizycie w serwisie.

Nic nie znaleźli. Rezonans przy przyspieszaniu na zimnym silniku pozostał. Z tego co mówili to podokręcali wszystko co się dało.

Zaproponowali, że jeżeli ten dźwięk będzie mi przeszkadzał to ściągną technika z centrali z Warszawy. Na razie nie mam czasu na kolejne wizyty w serwisie i pozostawianie samochodu na noc. W sumie to dziwne, że podczas naprawy gwarancyjnej nie przysługuje samochód zastępczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na to poszedł. Jeszcze jedna wizyta i będziesz wiedział o co w tym chodzi. Nie wiadomo co to za czort, żeby za jakiś czas nie walnęło coś nie spodziewanie i drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walczyłem z tematem 3 lata (3 sezony). w serwisie byłem ze 4 razy, bez efektu. Po gwarancji pojechałem do znajomego, i opowiedziałem mu co się dzieje. Znalazł przyczynę :-) . Problemem były luźne osłony termiczne (tak jak piszeDar1962). Brakowało spinek. Jednak my poszliśmy na całość i kupel zespawał te osłony ze sobą na stałe.

 

3 lata walki i PO PROBLEMIE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem wasze wpisy ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Nam notesa 1.4 od lutego. Ostatnio drażni mnie głośna praca klawiatury przy zimnym silniku w zakresie obrotów pomiędzy 2500 i 3000 obr. Wyczytałem w jednej z opinii że to normalne ale wcześniej tego nie słyszałem. Byłem w serwisie ale tam powiedzieli mi że to norma. Czy możecie mi coś poradzić na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert ,co znaczy głośna? Słyszysz klekot w środku!? Jak tak to nie jest normalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądam się temu tematowi od początku , nie wypowiadałem się , gdyż na mechanice się nie znam ale.....Z tych objawów , które są tu opisywane , wydaję mi się że są one bardzo podobne do tego co mnie się przytrafiło po niedługim kupnie Notesa z salonu ( jestem jego 2 użytkownikiem). wszystko zakończyło się rozebraniem silnika i wymianą - zaślepki kanału olejowego nr indeksu 1102472B00- Było to spowodowane brakiem faktycznej wymiany oleju silnikowego i filtra oleju przez przynajmniej 2-3 sezony. Piszę o tym , gdyż objawy wydają mi się podobne , a jeśli samochód jest na gwarancji to nic tylko jechać do serwisu i niech działają i nie odpuszczać im.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walczyłem z tematem 3 lata (3 sezony). w serwisie byłem ze 4 razy, bez efektu. Po gwarancji pojechałem do znajomego, i opowiedziałem mu co się dzieje. Znalazł przyczynę :-) . Problemem były luźne osłony termiczne (tak jak piszeDar1962). Brakowało spinek.

 

Nie za bardzo mogę sobie wyobrazić o jakie spinki chodzi. Jest szansa na jakiś rysunek poglądowy lub zdjęcie?

 

Witam

Przeczytałem wasze wpisy ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Nam notesa 1.4 od lutego. Ostatnio drażni mnie głośna praca klawiatury przy zimnym silniku w zakresie obrotów pomiędzy 2500 i 3000 obr. Wyczytałem w jednej z opinii że to normalne ale wcześniej tego nie słyszałem. Byłem w serwisie ale tam powiedzieli mi że to norma. Czy możecie mi coś poradzić na ten temat?

 

Może to nie klawiatura? Próbowałeś przygazować na postoju na biegu jałowym? Raz z wciśniętym sprzęgłem raz bez sprzęgła?

 

Jestem po kolejnej wizycie w serwisie.

Nic nie znaleźli. Rezonans przy przyspieszaniu na zimnym silniku pozostał. Z tego co mówili to podokręcali wszystko co się dało.

 

Prośba o to samo - pogazuj na postoju na biegu jałowym - raz z wciśniętym sprzęgłem i potem bez. Może to nie silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...