Gość browa_mk Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Witam Wszystkich! Jestem tu nowy i nie ukrywam że pilnie potrzebuję pomocy! Jestem posiadaczem Almery N15 96r. Problem jest w zacinających się wycieraczkach. Na biegu przerywanym to działają tylko jak im "czapka stanie", na ciągłym chodzą normalnie ale nieraz po przełączeniu przełącznika na pozycję wyłączone potrafią nie zejść do pozycji początkowej tylko zatrzymać się gdzieś na szybie. Pytanie co jest walnięte? Silniczek czy przełącznik. Silniczek wyjmowałem chodzi normalnie, przełącznik przy kierownicy kupiłem drugi dalej to samo. Bezpieczniki OK. Czy występują w tej Almerze jakieś przekaźniki? PS Gdy wycieraczki się zatną to jeśli porusza się kostką przy silniczku to schodzą do zera i później potrafią chodzić ok. Kostkę czyściłem kable przy kostce całe? Proszę o pilną podpowiedź! Bo w niedzielę wyjeżdżam na wakacje i nie wiem co robić :-/ Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumburak44 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witaj! Pojawił się w moim bolidzie dokładnie tan sam problem... Jeśli jakoś rozwiązałeś tę kwestię, proszę daj znać!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 (edytowane) Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu Edytowane 19 Września 2011 przez jasio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumburak44 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Dzięki! zaraz zabieram się do działania! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16 Myślę że opisana metoda, żeby pochodziły na najszybszym biegu może być pomocna. Podaj w takim razie jakąś alternatywną metodę dla N15, jak masz podejrzenie że wprowadzam kogoś w błąd, moim zdaniem mechanizm jest podobnie skonstruowany, inne mogą być cięgna, ale silnik i przekładnia ślimakowa jest zapewne i w jednym i w drugim. Niech lepiej Kolega rumburak44 odpisze czy coś mu się udało naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumburak44 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Nie udało się. Ale mam nadzieję, że tylko dla tego, że się jeszcze za to nie zabrałem. Czytałem na forum hyundaia i stawiają taką sama diagnozę. Jak się wbiję na jakiś garaż to zacznę z tym działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Nie potrzeba garażu, ja robiłem to pod blokiem na podwórku, znaczy wyciągałem silnik, resztę w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumburak44 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Witam. Lipa. Rozkręciłem, ale mechanizm inny niż w P11. Jakieś koła zębate etc. Tyle, że wszystko czyste i nasmarowane. Kostkę rozwaliłem, wyczyściłem kable, ale i to na wiele się nie zdało... A ostatnio to już zbaraniały wycieraczki do reszty. Na pierwszym biegu wykonują cały cykl, tyle że zaczynają i kończą w pionowej pozycji, zresztą nawet jeśli się ich wcale nie włącza, to po uruchomieniu silnika i tak maja pełny wzwód.... I tak niezależnie od pogody jeżdżę ze stojącymi wycieraczkami.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Jak jeszcze Ci się chce to możesz sprawdzić elektrykę, jak masz ściągnięty manual to zajrzyj do niego i znajdź odpowiednią sekcję z opisem elektroniki i nawet jeżeli jesteś laikiem to jak popatrzysz na te schematy i masz manual w zrozumiałym dla Ciebie języku doczytasz to, tamto, jak sterownik steruje napięciem i na które kable go podaje będziesz wiedział jak pomierzysz to u siebie miernikiem napięcia co się dzieje. A jak nie chce Ci się, to do elektryka samochodowego i zrobi Ci to, tylko najlepiej jakiś zaufany, żeby Cię nie orżnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjal Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 ja wymieniłem pióra..działa:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpero102 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 też miałem ten problem, wymiana piór mi nie pomogła. wizyta u elektryka. Ponoć padł sterownik/przerywnik który był odpowiedzialny za to. zapłaciłem jakieś 40 zł za to, a sterownik z innego auta, ale tym zają się już fachowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.