Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ALMERA N15, Zacinające się wycieraczki...


Gość browa_mk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Jestem tu nowy i nie ukrywam że pilnie potrzebuję pomocy!

Jestem posiadaczem Almery N15 96r.

Problem jest w zacinających się wycieraczkach.

Na biegu przerywanym to działają tylko jak im "czapka stanie", na ciągłym chodzą normalnie ale nieraz po przełączeniu przełącznika na pozycję wyłączone potrafią nie zejść do pozycji początkowej tylko zatrzymać się gdzieś na szybie.

Pytanie co jest walnięte?

Silniczek czy przełącznik. Silniczek wyjmowałem chodzi normalnie, przełącznik przy kierownicy kupiłem drugi dalej to samo. Bezpieczniki OK. Czy występują w tej Almerze jakieś przekaźniki?

PS Gdy wycieraczki się zatną to jeśli porusza się kostką przy silniczku to schodzą do zera i później potrafią chodzić ok. Kostkę czyściłem kable przy kostce całe?

Proszę o pilną podpowiedź! Bo w niedzielę wyjeżdżam na wakacje i nie wiem co robić :-/

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu

Edytowane przez jasio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu

 

Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16

Myślę że opisana metoda, żeby pochodziły na najszybszym biegu może być pomocna. Podaj w takim razie jakąś alternatywną metodę dla N15, jak masz podejrzenie że wprowadzam kogoś w błąd, moim zdaniem mechanizm jest podobnie skonstruowany, inne mogą być cięgna, ale silnik i przekładnia ślimakowa jest zapewne i w jednym i w drugim.

Niech lepiej Kolega rumburak44 odpisze czy coś mu się udało naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie udało się. Ale mam nadzieję, że tylko dla tego, że się jeszcze za to nie zabrałem. Czytałem na forum hyundaia i stawiają taką sama diagnozę. Jak się wbiję na jakiś garaż to zacznę z tym działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Lipa. Rozkręciłem, ale mechanizm inny niż w P11. Jakieś koła zębate etc. Tyle, że wszystko czyste i nasmarowane. Kostkę rozwaliłem, wyczyściłem kable, ale i to na wiele się nie zdało... A ostatnio to już zbaraniały wycieraczki do reszty. Na pierwszym biegu wykonują cały cykl, tyle że zaczynają i kończą w pionowej pozycji, zresztą nawet jeśli się ich wcale nie włącza, to po uruchomieniu silnika i tak maja pełny wzwód.... I tak niezależnie od pogody jeżdżę ze stojącymi wycieraczkami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze Ci się chce to możesz sprawdzić elektrykę, jak masz ściągnięty manual to zajrzyj do niego i znajdź odpowiednią sekcję z opisem elektroniki i nawet jeżeli jesteś laikiem to jak popatrzysz na te schematy i masz manual w zrozumiałym dla Ciebie języku doczytasz to, tamto, jak sterownik steruje napięciem i na które kable go podaje będziesz wiedział jak pomierzysz to u siebie miernikiem napięcia co się dzieje.

 

A jak nie chce Ci się, to do elektryka samochodowego i zrobi Ci to, tylko najlepiej jakiś zaufany, żeby Cię nie orżnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

też miałem ten problem, wymiana piór mi nie pomogła. wizyta u elektryka. Ponoć padł sterownik/przerywnik który był odpowiedzialny za to. zapłaciłem jakieś 40 zł za to, a sterownik z innego auta, ale tym zają się już fachowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...