słonik Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Witam Pewnie się przyda na przyszłość. Zdjęcie xenonów w garażu przy ścianie. Będę wdzięczny za info czy macie podobnie czy też świeci inaczej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 miałem podobnie jak były przekręcone żarniki, po włożeniu jak należy wszystko wróciło do normy, czyli nie było takich mazów po bokach tylko, że u mnie są soczewki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Hej doczytałem się w histori autka, że jeden xenon był zmieniany.Faktycznie jak dłużej poświecą to lewy świeci jakby na zielono lekko. Mozesz wrzucic swoją poglądową fotkę świateł?Ja jeszcze zrobie przt jakiejś ścianie białem bo od garażu mogą być zbędne odblaski. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 jak miałeś zmieniany żarnik to sprawdź czy jest dobrze włożony, łatwo go wsadzić obkręconego i też będzie świecił ale własnie nie ma takiego dokładnego odcięcia tylko jest rozmazany, jak znajdę chwilę czasu to zrobię jak jest i jak jest obkręcony aby było wiadomo o co caman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Będę wdzięczny za fotki. Mam wrazenie, ze aso właśnie źle wymieniło tą żarówkę i on tak świeci. No chyba, ze lampa od anglika jest i specjalnie tak ustawili, jak poznać czy jest europejska? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) Będę wdzięczny za fotki. Mam wrazenie, ze aso właśnie źle wymieniło tą żarówkę i on tak świeci. No chyba, ze lampa od anglika jest i specjalnie tak ustawili, jak poznać czy jest europejska? Pozdrawiam Rozpoznanie masz tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60520-reflektor-anglik-rozpoznanie/ Wszystko rozbija się o te nieszczęsne strzałki, tylko nie wiem, czy znajdziesz 100% odpowiedź na pytanie co one oznaczają, bo równie dobrze reflektor może źle świecić przez niepoprawne ustawienie, a nie przez to, że jest z anglika. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Teza ze to anglik odpada, roczniki itp wygląd wskazuje na europejską wersję dedykowaną do tego rocznika. Na regulacji świateł byłem i jest ok. Mam wrażenie, że prawa lampa prawie nie świeci wali to jakby w ziemię taki jest jeden gruby skupiony punkt. I teraz dwie opcjie : albo żarówka źle wsadzona (podejrzenia są bo ktoś ją zmieniał), dwa zaśniedziały plastik od zewn powoduje takie refleksy. Po czym poznać czy żarówka jest wsadzona OK? Dam sobie sam z tym radę czy mogę coś ułamać....? Będę wdzięczny za fotki dotyczące świecenia świateł i ew jak da radę prawidłowego montażu żarówki. Pozdrawiam Słonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) Ja bym Ci wrzucił, ale tak jak DINO mam ksenony w soczewkach (P11) więc pewnie inaczej to świeci... W sumie jak nikt z P12 nie zamieści to cyknę fotę wieczorem. A co do złego wsadzenia żarnika to nie wiem, czy się w ogóle da, bo na oprawce są specjalne rowki, wytłoczenia, i żarnik nie będzie siedział ciasno jak będzie przekręcony. Chociaż np. po ASO to się wszystkiego można spodziewać, a w instrukcji żarniki tam zalecają zmieniać. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 . A co do złego wsadzenia żarnika to nie wiem, czy się w ogóle da, bo na oprawce są specjalne rowki, wytłoczenia, i żarnik nie będzie siedział ciasno jak będzie przekręcony. da się wtedy jest własnie podobny efekt, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 W te Aso na Jagiellonskiej w Warszawie nie wierzę. Doszukalem się naprawy u nich i nie była dokręcona WOGÓLE osłona błotnika. Po prostu wsadzona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Obiecane foty (z telefonu niestety, aparat wyjechał): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) Dzięki No wydaje mi sie, ze ładnie Ci świecą. U mnie złe mocowanie żarówek odpada, tzn na tyle odpada ze sa obydwie tak samo założone. Załączam więcej fotek - zrobiłem przy ścianie gdyż blaszany garaż było mało miarodajny Ostatnie zdjęcie to ciemność w garażu a więc pokazane jak teoretycznie świeci na drodze. Pozdrawiam i będę wdzięczny za ocenę Moim zdaniem to światło jakoś dziwnie się skupia po prawej w postaci takiego grubej kuli. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez słonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 (edytowane) słonik, a weź kogoś i we 2 os. sprawdźcie, czy jak włączasz światła/przekręcasz zapłon to za każdym razem Ci się światła poziomują... Bo z kabiny sam możesz nie wypatrzyć, a może tak być, że coś przy silniczku nie łączy i nie idzie jedno światło za każdym razem do góry. Albo idzie nie do końca. No chyba, że sprawdzałeś już pod tym kątem? Edytowane 19 Sierpnia 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Hej a to nie jest u mnie przypadkiem tak, że one się poziomują dopiero przy obciążeniu z np z tyłu auta ktoś usiądzie? Co ciekawe na stacji diagnostycznej mówią, że ustawienie jest ok. Ktoś może mi podpowiedzieć jakie fabrycznie wkładają żarniki do Primery P12? Chodzi mi o firmę i barwę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 (edytowane) Ksenony (jeżeli jest sprawny cały układ czyli silniczki + czujnik na tylnej osi i są ustawione na Consulcie- jest tam funkcja testu i kalibrowania)poziomują się przy każdym uruchomieniu silnika, tj podjeżdżają do góry od najnizszej pozycji i ustawiaja się w zależności od obciążenia bagaznika. Po obciążeniu tyłu przy zapalonych swiatłach trzeba odczekać moment-( dokładnie nie wiem ile sekund trzeba sprawdzić w realu) zanim ustawią się właściwie. Ta zwłoka spowodowana jest tym że podczas jazdy np na nierównych drogach silniczki bez sensu pracowałyby cały czas ustawiając światła do chwilowych ustawień nadwozia. Co do fabrycznych żarników u mnie były Osramy, barwy nie wiem ale raczej cieplejsze tzn białe niż niebieskie. Pozdrawiam Edytowane 19 Sierpnia 2011 przez krzycho59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Hej po światłach patrząc na ścianę przy odpaleniu silnika nie widzę, żeby coś się ruszało w dół w górę..chyba, że są to minimalne ruchy a ja tego nie jestem w stanie wyłapać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 W P11 wyraźnie słychać pracujące silniczki, a ruch linii światła jest widoczny. Jak u Ciebie tego nie ma to wg mnie są dwie opcje (nie wiem na ile to prawdopodobne ale...): 1. padły silniczki albo nie działa jakieś połączenie, słowem, nie ma regulacji i świeci za bardzo w dół, 2. wyregulowali Ci światła na wyłączonym zapłonie - i teraz masz tak, że na wyłączonym jest dobrze, a jak przekręcasz to silniczki próbują jeszcze światła podnieść, wyregulować i się wszystko przestawia. Czyli, że światła są już w górze, a silniczki próbują jeszcze wyżej je przestawić. Nie wiem na ile opcja dwa jest prawdopodobna czy technicznie możliwa, ale nie wszyscy diagności wiedzą, że ksenon się ustawia z kierowcą w środku i na włączonym zapłonie. Szczególnie jak się wpada na takiego pana Miecia co całe życie polonezy sprawdzał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Hej no dzisiaj sprawdzę kolega posłucha czy silniczki się załaczają. Patrzę na reflektory to są podłączone po 2 wiązki do nich, po prawej (stojąć przy otwartej masce przodem) jedna wiązka nie jest podłączona - ale jest to TRZECIA wiązka, więc nie wiem do czego do służy a po lewej trzeciej nie ma.... Pozdrawiam Hej no dzisiaj sprawdzę kolega posłucha czy silniczki się załaczają. Patrzę na reflektory to są podłączone po 2 wiązki do nich, po prawej (stojąć przy otwartej masce przodem) jedna wiązka nie jest podłączona - ale jest to TRZECIA wiązka, więc nie wiem do czego do służy a po lewej trzeciej nie ma.... Pozdrawiam Sprawdzaliśmy w jego aucie - Primera P12 2004 rok też xenony. Nic przy włączeniu zapłonu się nie rusza, silniczki podłączone. Jego autko o wiele młodsze rocznikowo i przebiegowo od mojego więc może śmiało służyć za wzorzec, iż silniczek się tam w takiej sytuacji nie załącza. Xenony świecą oczywiście lepiej - jest to pewnie kwestia nowszych lamp i palników. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Sprawdzaliśmy w jego aucie - Primera P12 2004 rok też xenony. Nic przy włączeniu zapłonu się nie rusza, silniczki podłączone. no to dość dziwne, hmmm ciekawe jak działa tam samo poziomowanie, i auto ma od nowości??? i nie było nic ruszane??? czujniki sprawne??? na stabilizatorze i tylnej belce??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Hej no nie chce sie wypowiadać za kolegę z forum. Z tego co się dowiedziałem to nie jest I właścicielem, ale auto dobrze prześwietlone i z pewną historią (rocznik 2004 i przebieg ok 87 tys km) - autko krajowe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 nie no spoko, ja mam soczewki i wiem jak działają, i, że jak są xenony to powinno być samo poziomowanie, i ciekaw jestem jak to jest rozwiązane w autach bez soczewek, myślę, że " jeździ" cały odblask ale to tylko domysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Panowie, jeżeli w Consulcie jest opcja kalibracji i testu oznacza to że cały układ sterowania idzie przez prawdopodobnie BCM a to oznacza że jakakolwiek awaria czy to czujnika na tylnej osi(jest tylko jeden czujnik w P12) czy silniczka powoduje unieruchomienie całego układu. Ja to przerabiałem w swojej primerce bo światła świeciły za nisko, oczywiscie można je podnieść regulacją reczną ale nie rozwiązuje to problemu samopoziomowania. Serwis stwierdził brak komunikacji z układem na szczęście mechanik zabrał się za rozebranie i czyszczenie czujnika i silniczków reflektorów i zostało to uruchomione bez konieczności wymiany elementów (ok 1200 czujnik + ok600 silniczki z tego co pamietam). Po naprawie działało tak jak opisałem w moim poprzednim poście tzn wyraźnie linia światła sie podnosiła po uruchomieniu silnika. To że autko jest młodsze to nie znaczy że moze służyć za wzorzec bo akurat czujnik jest w miejscu tak narażonym na zanieczyszczenia że ponoć jest to dość częsta usterka w P12 i nie zawsze jest to zauważone przez użytkowników szczególnie jak ktoś jeździ mało w nocy. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Po naprawie działało tak jak opisałem w moim poprzednim poście tzn wyraźnie linia światła sie podnosiła po uruchomieniu silnika. czyli podnoszą się po przekręceniu kluczyka, czyli sprawa jasna a to, że ma jeden czujnik to dziwne, nie ma żadnego przy nadkolu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) O przebiegu naprawy i dokładnym umiejscowieniu czujnika jesteś w stanie coś nam powiedzieć. Bo czytam ten temat i czytam, i powiem Wam że się zaczynam zastanawiać czy moje lampy też nie są ustawione ręcznie a regulacja padnięta... Trzeba będzie to przy jakiejś ścianie sprawdzić niebawem chyba... Z jakiej mniej więcej odległości od ściany test robić, aby było wyraźnie widać czy wszystko działa jak trzeba? P.S. Czy możliwe jest że lampy poziomują się zaraz po załączeniu zapłonu, a nie dopiero jak włączy się światła? I wtedy włączając światła dopiero po uruchomieniu silnika nie widać tego poziomowania...? Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 jak wszystko działa OK to zobaczysz, że się podnoszą, odległość od ściany mało ważna P.S. Czy możliwe jest że lampy poziomują się zaraz po załączeniu zapłonu, a nie dopiero jak włączy się światła? I wtedy włączając światła dopiero po uruchomieniu silnika nie widać tego poziomowania...? reflektory zostają w takiej pozycji jak je wyłączysz, czyli jak jedziesz na światłach i najpierw wyłączysz światła a dopiero później kluczykiem zapłon, to po ponownym odpaleniu świateł możesz nie zauważyć wielkiego ruchu, a jak najpierw wyłączysz zapłon a dopiero później światła to zauważysz jak jadą na dół i po ponownym odpaleniu auta i włączeniu świateł pojadą do góry, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.