Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dum, dum , dum podczas jazdy.


Gość aniagal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich pod koniec wakacji. Moje autko spisywało się doskonale podczas wakacyjnych podróży. Jest jednak jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Mianowicie od dawna już w przednim, prawdopodobnie lewym kole słychać taskie dum, dum w miarę rozpędzania się auta coraz szybciej.

Mam wrażenie, że trochę nawet to czuć na kierownicy. Koło było zdejmowane, zamieniane na inne i niestety usterka wciąż jest. Ten odgłos słychać coraz bardziej, mechanik jakiś czas temu mówił, że nic się nie dzieje ale sami wiecie jak to jest. Poprzednio też mi dzwoniło to dopiero jak mi łącznik stabiloizatora z przodu wypadł to mechanik przyznał mi rację, że to dzwoniło. Znajoma pracujaca w hurtowni części samochodowych mówi, że może to obudowa przegubu. Ja jak zwykle zwracam się do doświadczonych posiadaczy Nissanków. Pozdrawiam. AG

 

Kochani, czy wszyscy którzy mi doradzali są jeszcze na wakacjach? Proszę o pomoc. AG

Edytowane przez aniagal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich pod koniec wakacji. Moje autko spisywało się doskonale podczas wakacyjnych podróży. Jest jednak jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Mianowicie od dawna już w przednim, prawdopodobnie lewym kole słychać taskie dum, dum w miarę rozpędzania się auta coraz szybciej.

Mam wrażenie, że trochę nawet to czuć na kierownicy. Koło było zdejmowane, zamieniane na inne i niestety usterka wciąż jest. Ten odgłos słychać coraz bardziej, mechanik jakiś czas temu mówił, że nic się nie dzieje ale sami wiecie jak to jest. Poprzednio też mi dzwoniło to dopiero jak mi łącznik stabiloizatora z przodu wypadł to mechanik przyznał mi rację, że to dzwoniło. Znajoma pracujaca w hurtowni części samochodowych mówi, że może to obudowa przegubu. Ja jak zwykle zwracam się do doświadczonych posiadaczy Nissanków. Pozdrawiam. AG

 

Kochani, czy wszyscy którzy mi doradzali są jeszcze na wakacjach? Proszę o pomoc. AG

 

 

 

Zmień mechanika. Jeśli nie wie jak wykryc usterkę, to jak może dobrze wymienic częśc lub naprawic!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zmień mechanika. Jeśli nie wie jak wykryc usterkę, to jak może dobrze wymienic częśc lub naprawic!!!

Podobno może to być łożysko-nie szumi jednak tak typowo i jednolicie. Może to jest krzywa tarcza hamulcowa-ale jak to sprawdzić żeby nie wymieniać kilku rzeczy niepotrzebnie? łatwo powiedzieć, zmień mechanika-nie mam czasu i kasy na jeżdżenie do kilku a auto muszę mieć sprawne. Już tak łomoce, że nawet radio głośno włączone nie zagłusza tego dźwięku. Może jednak macie jakieś sugestie, czy wymienić najpierw to łożyski? I czy jedno czy dwa naraz? Dzięki AG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak najpierw to sprawdź opony czy żadna guza nie dostała i czy nie są wyząbkowane.

 

sprawdzenie łożysk na rozpędzarce kosztuje ok. 20-30zł i przed wymianą warto je najpierw sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez napisal ze zmienial kola...

Dzięki, rzeczywiście napisałam że koła były zdejmowane i zamieniane-dalej waliło. Rozumiem, że większość zakładów dysponuje takim sprzętem? Czy tylko specjalistyczne? AG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że większość zakładów dysponuje takim sprzętem? Czy tylko specjalistyczne? AG

 

każdy większy zakład powinien mieć takie coś, u mnie nawet na stacji diagnostycznej jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O!!! u mnie też występuje coś takiego... Prawe przednie koło, szczególnie przy skręcaniu w lewo jakby się nasila. Podobno to krzywa tarcza hamulcowa ale czy wówczas nie byłoby czuć przy hamowaniu? A nie czuć...

Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O!!! u mnie też występuje coś takiego... Prawe przednie koło, szczególnie przy skręcaniu w lewo jakby się nasila. Podobno to krzywa tarcza hamulcowa ale czy wówczas nie byłoby czuć przy hamowaniu? A nie czuć...

Dziwne.

A widzisz, u mnie na pewno są krzywe tarcze, ale przy hamowaniu bardzo drży kierownica ale to tylko na 60 % może być związane z tym dźwiękiem przy jeździe, poza tym stawiaja na łożysko. Póki co kobitka mi wjechała w tył w piątek-zderzak do malowania i cofnięta lampa z tyłu, wyskoczyły zaczepy zderzaka. Wycenili razem z nową lampą na 1600 pln? Może być? AG

Edytowane przez aniagal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się też z małymi spostrzeżeniami do waszego wątku, choć samochód mam ciut inny.

Też miałem takie dum-dum i bagatelizowałem to i czekałem co będzie dalej, bo tez samemu nic nie zaobserwowałem.

Jak pisze Fickus u mnie tez się to nasilało i było wyraźniej słychać już przy małych skrętach, /np. powrót na swój pas, po wyprzedzeniu/ a nie koniecznie dużych.

W końcu się okazało że padło łożysko, ale mało tego, to zjechało również piastę. Nowe łożysko na starej piaście miało luzy. Koszty były o wiele większe, bo dochodził koszt piasty. Dodaję, że ja mam Tino i u mnie jest tylko jedno łożysko, ale od takiego dum-dum, się zaczynało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z łożyskiem koła to jest raczej loteria. Pod obciążeniem zachowują się inaczej, gdy są rozgrzane także. Teoria mówi, że jak skręcasz np. w lewo, to do wymiany prawe łożysko. Idąc tym tropem tak zrobiłem. Ale to strzał kulą w płot. Wymieniłem drugi ale jeszcze nie testowałem (u mnie huczenie następowało po przejechaniu 20-30 km). Teraz mam do wymiany jeszcze łożyska zwrotnicy. Zawieszenie na lokalnych ulicznych dziurach, to studnia bez dna. Tym bardziej, że w rok po powodzi 3/4 ulic w moim miasteczku nie ma właściwej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, co do jakości dróg to myślę, że każdy przeklina jak może. Cóż trzeba się przyzwyczaić, natomiast w moim przypadku-wymiana łożyska oraz wymiana tarcz i klocków z przodu dała efekt pozytywny. Nie buczy, nie robi dum, dum. Hamulce jak brzytwy. Wreszcie czuję komfort jazdy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli buczy lub robi dum dum i to nasila się w miarę wzrostu prędkości to wymienia się łożysko , które się zużyło, Jeżeli w czasie skręcania to przegub tarcze i klocki nie mają z tym nic wspólnego chyba że były wymieniane klocki i podgięło się blaszaną osłonę jej odgięcie w tym przypadku pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...