Gość aniagal Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam Wszystkich pod koniec wakacji. Moje autko spisywało się doskonale podczas wakacyjnych podróży. Jest jednak jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Mianowicie od dawna już w przednim, prawdopodobnie lewym kole słychać taskie dum, dum w miarę rozpędzania się auta coraz szybciej. Mam wrażenie, że trochę nawet to czuć na kierownicy. Koło było zdejmowane, zamieniane na inne i niestety usterka wciąż jest. Ten odgłos słychać coraz bardziej, mechanik jakiś czas temu mówił, że nic się nie dzieje ale sami wiecie jak to jest. Poprzednio też mi dzwoniło to dopiero jak mi łącznik stabiloizatora z przodu wypadł to mechanik przyznał mi rację, że to dzwoniło. Znajoma pracujaca w hurtowni części samochodowych mówi, że może to obudowa przegubu. Ja jak zwykle zwracam się do doświadczonych posiadaczy Nissanków. Pozdrawiam. AG Kochani, czy wszyscy którzy mi doradzali są jeszcze na wakacjach? Proszę o pomoc. AG Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez aniagal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Dum dum masz gdy przyspieszasz? A w czasie jazdy, gdy puścisz pedał gazu, to też dum dum robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Tak, tak bez gazu też robi. Na luzie jak się toczy to im prędzej tym bardziej dum, dum robi i coraz głośniej od jakiegoś czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam Wszystkich pod koniec wakacji. Moje autko spisywało się doskonale podczas wakacyjnych podróży. Jest jednak jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Mianowicie od dawna już w przednim, prawdopodobnie lewym kole słychać taskie dum, dum w miarę rozpędzania się auta coraz szybciej. Mam wrażenie, że trochę nawet to czuć na kierownicy. Koło było zdejmowane, zamieniane na inne i niestety usterka wciąż jest. Ten odgłos słychać coraz bardziej, mechanik jakiś czas temu mówił, że nic się nie dzieje ale sami wiecie jak to jest. Poprzednio też mi dzwoniło to dopiero jak mi łącznik stabiloizatora z przodu wypadł to mechanik przyznał mi rację, że to dzwoniło. Znajoma pracujaca w hurtowni części samochodowych mówi, że może to obudowa przegubu. Ja jak zwykle zwracam się do doświadczonych posiadaczy Nissanków. Pozdrawiam. AG Kochani, czy wszyscy którzy mi doradzali są jeszcze na wakacjach? Proszę o pomoc. AG Zmień mechanika. Jeśli nie wie jak wykryc usterkę, to jak może dobrze wymienic częśc lub naprawic!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Zmień mechanika. Jeśli nie wie jak wykryc usterkę, to jak może dobrze wymienic częśc lub naprawic!!! Podobno może to być łożysko-nie szumi jednak tak typowo i jednolicie. Może to jest krzywa tarcza hamulcowa-ale jak to sprawdzić żeby nie wymieniać kilku rzeczy niepotrzebnie? łatwo powiedzieć, zmień mechanika-nie mam czasu i kasy na jeżdżenie do kilku a auto muszę mieć sprawne. Już tak łomoce, że nawet radio głośno włączone nie zagłusza tego dźwięku. Może jednak macie jakieś sugestie, czy wymienić najpierw to łożyski? I czy jedno czy dwa naraz? Dzięki AG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 tak najpierw to sprawdź opony czy żadna guza nie dostała i czy nie są wyząbkowane. sprawdzenie łożysk na rozpędzarce kosztuje ok. 20-30zł i przed wymianą warto je najpierw sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 przeciez napisal ze zmienial kola... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 przeciez napisal ze zmienial kola... Dzięki, rzeczywiście napisałam że koła były zdejmowane i zamieniane-dalej waliło. Rozumiem, że większość zakładów dysponuje takim sprzętem? Czy tylko specjalistyczne? AG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Rozumiem, że większość zakładów dysponuje takim sprzętem? Czy tylko specjalistyczne? AG każdy większy zakład powinien mieć takie coś, u mnie nawet na stacji diagnostycznej jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 każdy większy zakład powinien mieć takie coś, u mnie nawet na stacji diagnostycznej jest. Wymienia się jedno czy oba na wszelki wypadek? AG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 wymienia się tylko te łożysko które hałasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fickus Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 O!!! u mnie też występuje coś takiego... Prawe przednie koło, szczególnie przy skręcaniu w lewo jakby się nasila. Podobno to krzywa tarcza hamulcowa ale czy wówczas nie byłoby czuć przy hamowaniu? A nie czuć... Dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 (edytowane) O!!! u mnie też występuje coś takiego... Prawe przednie koło, szczególnie przy skręcaniu w lewo jakby się nasila. Podobno to krzywa tarcza hamulcowa ale czy wówczas nie byłoby czuć przy hamowaniu? A nie czuć... Dziwne. A widzisz, u mnie na pewno są krzywe tarcze, ale przy hamowaniu bardzo drży kierownica ale to tylko na 60 % może być związane z tym dźwiękiem przy jeździe, poza tym stawiaja na łożysko. Póki co kobitka mi wjechała w tył w piątek-zderzak do malowania i cofnięta lampa z tyłu, wyskoczyły zaczepy zderzaka. Wycenili razem z nową lampą na 1600 pln? Może być? AG Edytowane 27 Września 2011 przez aniagal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Wtrącę się też z małymi spostrzeżeniami do waszego wątku, choć samochód mam ciut inny. Też miałem takie dum-dum i bagatelizowałem to i czekałem co będzie dalej, bo tez samemu nic nie zaobserwowałem. Jak pisze Fickus u mnie tez się to nasilało i było wyraźniej słychać już przy małych skrętach, /np. powrót na swój pas, po wyprzedzeniu/ a nie koniecznie dużych. W końcu się okazało że padło łożysko, ale mało tego, to zjechało również piastę. Nowe łożysko na starej piaście miało luzy. Koszty były o wiele większe, bo dochodził koszt piasty. Dodaję, że ja mam Tino i u mnie jest tylko jedno łożysko, ale od takiego dum-dum, się zaczynało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dlugi726 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 wymien lozysko mialem to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Z łożyskiem koła to jest raczej loteria. Pod obciążeniem zachowują się inaczej, gdy są rozgrzane także. Teoria mówi, że jak skręcasz np. w lewo, to do wymiany prawe łożysko. Idąc tym tropem tak zrobiłem. Ale to strzał kulą w płot. Wymieniłem drugi ale jeszcze nie testowałem (u mnie huczenie następowało po przejechaniu 20-30 km). Teraz mam do wymiany jeszcze łożyska zwrotnicy. Zawieszenie na lokalnych ulicznych dziurach, to studnia bez dna. Tym bardziej, że w rok po powodzi 3/4 ulic w moim miasteczku nie ma właściwej nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Witam, co do jakości dróg to myślę, że każdy przeklina jak może. Cóż trzeba się przyzwyczaić, natomiast w moim przypadku-wymiana łożyska oraz wymiana tarcz i klocków z przodu dała efekt pozytywny. Nie buczy, nie robi dum, dum. Hamulce jak brzytwy. Wreszcie czuję komfort jazdy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Jeżeli buczy lub robi dum dum i to nasila się w miarę wzrostu prędkości to wymienia się łożysko , które się zużyło, Jeżeli w czasie skręcania to przegub tarcze i klocki nie mają z tym nic wspólnego chyba że były wymieniane klocki i podgięło się blaszaną osłonę jej odgięcie w tym przypadku pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fickus Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Tak!!! to było definitywnie łożysko koła. Trochę kosztowało ale trzeba to trzeba. Dum dum to łożysko :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.