Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stuki przy hamowaniu


Guest forest
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, od półtorej roku posiadam Almerkę Tino 1.8 2003 r.

Spadł śnieg i w związku z tym pojawił sie dziwny objaw. Przy mocniejszyjm dociśnięciu hamulców, pojawia się stukot, nie wiem czy to ABS-y tak działają? Ma ktoś z was taki objaw? Czy jest coś normalnego, czy raczej mam się obawiać wizyty u mechanika?

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, tak podejrzewałam, ale chciałam się upewnić, bo zeszłej zimy tego objawu nie było. Heh być może dlatego, że i śniegu nie było :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest szymek157

Mam taki problem że:

w czasie hamowania słychać stukanie w okolicach przedniego prawego koła a w czasie gwałtownego przyspieszania z drugiej strony

lewa półośka ma luzy

i to się zaczęło po wymianie klocków i szlifowaniu tarczy

jedni mechanicy twierdzą że skrzynia biegów do wymiany a drudzy że przegub wewnętrzny czy coś tam do zrobienia

co mam z tym zrobić??

**pół roku temu były wymieniane simmeringi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam taki problem że:

w czasie hamowania słychać stukanie w okolicach przedniego prawego koła a w czasie gwałtownego przyspieszania z drugiej strony

lewa półośka ma luzy

i to się zaczęło po wymianie klocków i szlifowaniu tarczy

jedni mechanicy twierdzą że skrzynia biegów do wymiany a drudzy że przegub wewnętrzny czy coś tam do zrobienia

co mam z tym zrobić??

**pół roku temu były wymieniane simmeringi

 

proponuje od sprawdzenia tarcz hamulcowych. Po wymianie mogły sie zwichrowac lub źle zamontowane.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Zerknij jeszcze, czy na pewno mocno dokręciłeś jażmo od mocowania zacisku. Przypuszczam że takiej gafy byś nie strzelił, ale to zmotywuje Cię do dokładnego obejrzenia tarcz, jażma i klocków. A może klocki mają luz???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam

Mam do Was koledzy pytanie :

mam problem z hamulcami mianowicie taki

przy hamowaniu słychać szum to z dużych prędkości, natomiast przy dohamowaniach słychać dziwne stuki przy wciskaniu pedału hamulca i jego puszczaniu, nie wiem co to ? stawiał bym na tarcze , ale nie wiem na stówę, wydaje sie jakby te stuki dochodziły z prawej strony

proszę o pomoc :huh:

Edited by darekjw77
Link to comment
Share on other sites

Najlepiej przejrzeć klocki czy sie nie kończą,

Chyba że masz jakieś końcówki albo swożnie wybite i takie wrażenie jest podczas jazdy.

To najlepiej na stacje diagnostyczna w miare dobra jechac niech sprawdza na trzepakach luzy itp.

Link to comment
Share on other sites

Guest benio36

Witam,miałem podobnie,u mnie jeden z klocków miał luz,ale polecałbym j/w podjechać na stacje i sprawdzić zawieszenie na trzepakach,za dużo jest wszelkich połączeń w zawieszeniu żeby stwierdzić coś na "oko".Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Nie denerwuj się jak Ci koledzy podpowiadają o szarpakach. Np. wachacz jest na tulejach gumowych. Miałem podobny przypadek ale w innym samochodzie.

Na postoju i włączonym biegu, chwyć za koło i ruszaj przód-tył /możesz też i nogą/ zobacz czy nie będzie się przesuwać koło w przód-tył. Jeśli tak, tzn. że zawieszenie.

Link to comment
Share on other sites

ok dzięki za rady

ale dziś jeszcze coś innego zauważyłem przy kręceniu kierownicą układ wydaje dźwięki (trzaski) ale to pod koniec , gdy zaczyna się już lekki opór , może faktycznie coś w zawieszeniu siedzi. Moją tinkę mam już prawie dwa lata w zawieszeniu nic jeszcze nie było robione, miałem kiedyś podobnie kiedyś w seacie wymienione było wszystko i też się tak robiło.

Może teraz jakieś propozycje macie. z szarpakami to bobry pomysł , za niecałe 2 miesiące mam przegląd to szkoda dwa razy płacić

Link to comment
Share on other sites

Guest benio36

Nie denerwuj się jak Ci koledzy podpowiadają o szarpakach. Np. wachacz jest na tulejach gumowych. Miałem podobny przypadek ale w innym samochodzie.

Na postoju i włączonym biegu, chwyć za koło i ruszaj przód-tył /możesz też i nogą/ zobacz czy nie będzie się przesuwać koło w przód-tył. Jeśli tak, tzn. że zawieszenie.

 

 

 

Wachacze są zawieszone na tulejach gumowo-metalowych a nie jak piszesz na gumowych inaczej daleko byś nie zajechał swoim traktorkiem.

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście też miałem puki stuki przy wolnej jezdzie.

Pojechałem na stacje diagnostyczna ,sprawdzili wszystko .Diagnoza do wymiany łaczniki stabilizatorów.

Koszt sprawdzenia 10 zł chyba nie wielki :whistle:.Wymieniałem chyba dwa tyg temu a przegląd mam za miesiac.

tylko denerwowało juz mnie te stuki.

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście też miałem puki stuki przy wolnej jezdzie.

Pojechałem na stacje diagnostyczna ,sprawdzili wszystko .Diagnoza do wymiany łaczniki stabilizatorów.

Koszt sprawdzenia 10 zł chyba nie wielki :whistle:.Wymieniałem chyba dwa tyg temu a przegląd mam za miesiac.

tylko denerwowało juz mnie te stuki.

ok

dzięki i ja tak pewnie zrobie

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Wachacze są zawieszone na tulejach gumowo-metalowych a nie jak piszesz na gumowych inaczej daleko byś nie zajechał swoim traktorkiem.

Benio - nie całkiem bym się z Tobą zgodził. Na krótkiej części wachacza, gumę wciskasz w wachacz a następnie w gumę wbijasz mocowanie do ramy, które jest zabezpieczone nakrętką - możesz zrobić to i odwrotnie, mocowanie z gumą do wachacza. Więc mocowanie wachacza jest w gumie. Natomiast na długim ramieniu wachacza na trzpień tego wachacza nakładasz też gumę a następnie obejmę metalową którą również przykręcasz ro ramy - możesz też zamontować w odwrotnej kolejności.

Mnie chodziło właśnie o te gumy. Jeśli się wyrobią to wachacz będzie w nich luźny i w ten czas koło może pracować w przód i tył, bo guma nie trzyma.

I bez urazy, ale nie ma tam tulei metalowo-gumowych, to tak dla sprostowania. Wachacz swój widziałem naocznie gdy wymieniali mi swożeń. No, chyba że ja mam inny wachacz.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Guest benio36

Benio - nie całkiem bym się z Tobą zgodził. Na krótkiej części wachacza, gumę wciskasz w wachacz a następnie w gumę wbijasz mocowanie do ramy, które jest zabezpieczone nakrętką - możesz zrobić to i odwrotnie, mocowanie z gumą do wachacza. Więc mocowanie wachacza jest w gumie. Natomiast na długim ramieniu wachacza na trzpień tego wachacza nakładasz też gumę a następnie obejmę metalową którą również przykręcasz ro ramy - możesz też zamontować w odwrotnej kolejności.

Mnie chodziło właśnie o te gumy. Jeśli się wyrobią to wachacz będzie w nich luźny i w ten czas koło może pracować w przód i tył, bo guma nie trzyma.

I bez urazy, ale nie ma tam tulei metalowo-gumowych, to tak dla sprostowania. Wachacz swój widziałem naocznie gdy wymieniali mi swożeń. No, chyba że ja mam inny wachacz.

 

 

 

 

Mirekg9.Możesz się ze mną nie zgodzić -twoje prawo,ale według Twojej wcześniejszej wypowiedzi wynikało,że w waHaczu są tylko połączenia gumowe i do tego się odniosłem,teraz w szerokim wywodzie stwierdziłeś jednak,że wszystkie gumy są jednak osadzone w lub na tulejach metalowych.Trochę konsekwencji w poradach-bez urazy!

Edited by benio36
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Benio - urazy to ja nie mam. Może ja źle opisałem, a Ty źle zrozumiałeś.

Dla mnie, tuleja metalowo-gumowa ma postać taką:: wewnątrz i na zewnątrz to tuleja metalowa a między nimi guma. To wszystko razem odpowiednim procesem grzewczym np. hartowaniem jest zespolone w jedną całość.

Natomiast tutaj zakładasz gume na trzpień wahacza a mocujesz ją obejmą. Tak np. jest w Espero, natomiast np. Nubira ma tuleje metalowo-gumowe które trzeba wyciskać prasą. W naszych traktorkach prasy do wahaczy nie używasz, po za wymianą swożni. Wyobrażam to sobie tak, jak kiedys np. w Fiatach lub Polonezach był mocowany długi drążek reakcyjny. Grube gumy tzw. pół-księżyce zakładało się na drążek a następnie na to obejmę którą dokręcało się do ramy. Więc w tym i w tym przypadku pracuje tylko guma, a nie tuleja metalowo gumowa - I TO MIAŁEM NA MYŚLI.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Dobrze już bo zaraz dojdziemy do mocowania wahaczy w średniowiecznych bryczkach,satysfakcjonuje mnie twoje wyjaśnienie.Pozdrawiam!

Nie trzeba cofać sie do średniowiecza. Próbowałem tylko jasno wyjaśnić, ale i tak wkradł się mały błąd. Nie chodzi o proces cieplny hartowania, tylko wulkanizowania.

Pozdrawiam i obyśmy wszyscy mieli jak najmniej problemów z naszymi traktorkami.

Link to comment
Share on other sites

Guest benio36

Nie trzeba cofać sie do średniowiecza. Próbowałem tylko jasno wyjaśnić, ale i tak wkradł się mały błąd. Nie chodzi o proces cieplny hartowania, tylko wulkanizowania.

Pozdrawiam i obyśmy wszyscy mieli jak najmniej problemów z naszymi traktorkami.

.

 

 

I tym miłym akcentem zakończmy ten temat.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wymienione całe zawieszenie koszt części ok 550zł ( części z wyżej półki) plus zbieżność . Walnięte były łączniki stabilizatora i gumy na wahaczu , ale poradzono mi aby wymienić wszystko i mieć spokój na jakiś czas i tak zrobiłem. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cieszę się, że miałem dobre podejrzenia co do wahaczy. Jeśli, jak mówisz, wymieniłeś całe zawieszenie to koszty są minimalne.

 

Tak , dokładnie jak piszesz , myślałem że koszty będą znacznie wyższe , ale zaprzyjaźniony mechanik ściągnął mi te części po cenach hurtowych więc nawet się nie zastanawiałem z wymianą wszystkiego, i tak mi też radził aby wymienić wszystko i nie robić sobie kosztów.

Wielkie dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...