Guest jurjaca Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 W moim QQ zmorą są skrzypiące głośne dźwięki dochodzące z przedniego zawieszenia. Wyraźnie słychać jeśli się wolno jedzie po nierównościach. Serwis jest bezradny, raz twierdzą że to łożysko amortyzatora - wymieniają bez gadania, tydzień spokój i znów to samo - znów wymiana. Innym razem, że jakieś gumy od sprężyny. W sumie przez okres gwarancji nawymieniali wiele elementów podejrzanych o te odgłosy. Przed upływem gwarancji znów coś skrzypiało ale coś poradzili i przez miesiąc było ok. Ale teraz koszmar powrócił, znowu skrzypi jak stara szafa. Czy może ktoś ma podobną skrzypiącą kaszankę? jak temu zaradzić (może coś przesmarować itp), bo nie wiem czy ma sens kolejny raz odwiedzać serwis i jeszcze za to bulić. Ratujcie, bo mnie to do szału doprowadza! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Fiuk Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 (edited) W temacie nic nie pomogę, ale mam uwagę ogólną. Mam nadzieję, że każda ta naprawa jest dobrze odnotowana w książce serwisowej. Podobnie powód naprawy. A to wszystko o to, żeby nie było tak, że przez okres gwarancji coś Ci naprawiają, bez trwałego skutku, gwarancja się kończy, a Ty pozostajesz z problemem na kolejne lata. Moim zdaniem nawet po zakończeniu gwarancji, tę usterkę możesz dalej zgłaszać jako nie rozwiązaną i domagać si.ę usunięcia wady. To wszystko pod warunkiem, że jest wspomniana wyżej dokumentacja. Edited August 24, 2011 by fjerzy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kserokop Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 A skrzypi tylko z jednej strony zawsze? Bo istnieje możliwość,że sprężyna nie leży w gnieździe i łożyska siadają szybko. Kolega z forum miał taki przypadek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurjaca Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Tym razem wyrażnie skrzypi z lewej strony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest +_Bad_Boy+_+ Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 A sprężyny zawieszenia były wymieniane??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondaw Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 (edited) W moim QQ zmorą są skrzypiące głośne dźwięki dochodzące z przedniego zawieszenia. Wyraźnie słychać jeśli się wolno jedzie po nierównościach. Serwis jest bezradny, raz twierdzą że to łożysko amortyzatora - wymieniają bez gadania, tydzień spokój i znów to samo - znów wymiana. Innym razem, że jakieś gumy od sprężyny. W sumie przez okres gwarancji nawymieniali wiele elementów podejrzanych o te odgłosy. Przed upływem gwarancji znów coś skrzypiało ale coś poradzili i przez miesiąc było ok. Ale teraz koszmar powrócił, znowu skrzypi jak stara szafa. Czy może ktoś ma podobną skrzypiącą kaszankę? jak temu zaradzić (może coś przesmarować itp), bo nie wiem czy ma sens kolejny raz odwiedzać serwis i jeszcze za to bulić. Ratujcie, bo mnie to do szału doprowadza! Nie wiem czy się mylę ale w 3 moich byłych samochodach takie skrzypienie powodowały gumy drążka stabilizatora. Się trochę wyrabiają i mogą powodować takie dźwięki Aha, niech Kolega napisze czy jak jest mokro to są takie objawy?? Edited August 25, 2011 by kondawQQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QQ Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Może to zabrzmi śmiesznie, ale u mnie też było skrzypienie i też myślałem, że to zawieszenie. Okazało się, że to błotnik ociera o lampę, regulacja lampy pomogła... ))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest griszka Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) powodów trzeszczenia może być wiele. np. w moim poprzednim aucie powód zawsze był ten sam - sworzeń wahacza. Objawy to skrzypienie przy skręcaniu oraz pokonywaniu nierówności. W początkowej fazie skrzypienie nieregularne tj. zanika po jeździe w czasie deszczu albo po kałużach. Ale to chyba zbyt oczywiste i serwis pewnie już to sprawdzał. Edited August 26, 2011 by griszka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huling Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Nie wiem czy się mylę ale w 3 moich byłych samochodach takie skrzypienie powodowały gumy drążka stabilizatora. Się trochę wyrabiają i mogą powodować takie dźwięki Aha, niech Kolega napisze czy jak jest mokro to są takie objawy?? W Skodzie miałem podobne objawy. Skrzypiały gumy trzymające drążek. W początkowej fazie skrzypienie ustawało w deszczu, potem już nie. Musiałem je wymieniać co rok. Na szczęście kosztowały ok. 40 zł i w pół godziny dało się je wymienic samemu. Muże QQ "choruje" na coś podobnego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondaw Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 powodów trzeszczenia może być wiele. np. w moim poprzednim aucie powód zawsze był ten sam - sworzeń wahacza. Objawy to skrzypienie przy skręcaniu oraz pokonywaniu nierówności. W początkowej fazie skrzypienie nieregularne tj. zanika po jeździe w czasie deszczu albo po kałużach. Ale to chyba zbyt oczywiste i serwis pewnie już to sprawdzał. To jak tak się to objawia to gumowe tulejki drążka reakcyjnego do wymiany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurjaca Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 To jak tak się to objawia to gumowe tulejki drążka reakcyjnego do wymiany A miałeś podobny problem? Rzeczywiście, jak niektórzy piszą, to w czasie jazdy w deszczu skrzypienie ustaje, ale następnego dnia jak wszystko wyschnie dźwięki te powracają i to ze zdwojoną siłą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shymo Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Witam, u mnie w zimie podczas ostrych mrozów przy przejeżdzaniu przez spowalniacze na ulicach wykonane z kostki słychać było przerażający dzwięk - zgrzyt metalu - ludzie, którzy szli chodnikiem aż się oglądali co to jedzie. W serwisie zaglądali i stwierdzili że to może być tylna tulejka wachacza przedniego-nie mieli na stanie takowej i tylko psikneli tam smarem. Po ponownym wjechaniu na taki spowalniacz (na tych z tworzywa taki dźwięk się nie wydobywał) znowu to było słychać. Za jakiś czas mróz zelżał i jednocześnie nie słychać zgrzytów. Teraz to trudno zdiagnozować i chyba poczekam znów do zimy jak coć takiego się pojawi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Shymo ,to nie był zgrzyt metalu.Ja też tak miałem w Note,Na spowalniaczach nisamowity zgrzyt aż ciary przechodzily.Okazalo się że do wymiany są gumy drążka stabilizacyjnego.Po wymianie cisza i spokój.Nie pomoże żadne smarowanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RychuKielce Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Shymo ,to nie był zgrzyt metalu.Ja też tak miałem w Note,Na spowalniaczach nisamowity zgrzyt aż ciary przechodzily.Okazalo się że do wymiany są gumy drążka stabilizacyjnego.Po wymianie cisza i spokój.Nie pomoże żadne smarowanie. Witam, chciałem nieco odgrzać temat, bo ostatnio i u mnie zaczęły z przodu dochodzić skrzypienia :/ z początku bardzo ciche ale teraz to już takie że aż udało się je nagrać: https://www.dropbox.com/s/cxoc3fx00dterg9/Szafa.mov?dl=0 podobnie jak u kogoś wyżej w czasie deszczu jest ok. Jakiś pomysł ? Pozddrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slik Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 u mnie rypiały / skrzypiały gumy łącznika stablizatora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniujr Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) U mnie zimą pierwsze metry, zwłaszcza na spowalniaczach dawały lekkie oznaki skrzypienia. Podejrzewam gumy na wahaczach/stabilizatorach albo górne mocowania amorów. Teraz jest ciepło i jest cisza. Edited April 12, 2016 by maniujr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasiat Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Witam. W moim samochodzie również dobiegają przykre dźwięki (jakby otwierał ktoś starą szafę) z przedniego zawieszenia tylko wtedy, gdy przejeżdżam przez progi zwalniające. Czytając temat winnym uważa się być gumy drążka stabilizatora. Pytanko, można to samemu wymienić? Po wymianie należy ustawiać zbieżność/geometrię? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubalon Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Raczej nie drążka ale samego stabilizatora, było sporo na forum o tej przypadłości, jak ciepło cisz jak poniżej zera, szafa przedwojenna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasiat Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 A czy jest możliwość wymiany gumy samemu, czy może lepiej oddać auto do mechanika? Autko już nie jest na gwarancji... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniujr Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 oczywiście, że dasz radę, jak masz wiedzę, narzędzia itd, ale wnioskuję, że lepiej będzie jak oddasz do mechanika... Wczoraj przy wymianie tarcz i klocków przód (komplet 320mm wentylowane zimmermann), mechanik stwierdził luzy na sworzniach wahacza. Dodał, że taniej będzie kupić cały wahacz (z gumami, sworzniem i tulejami). Ktoś się orientuje, czy do QQ+2 jest taki sam jak do QQ ? http://allegro.pl/wahacz-dolny-qashqai-x-trail-koleos-nowy-le-pr-i6661499755.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasiat Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat, mianowicie szukałem gum przedniego stabilizatora do qq i istnieją dwa rozmiary średnicy wewnętrznej 21 i 23 mm. Jaki rozmiar powinienem dobrać do mojego samochodu? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doomster Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Weź mniejszą, to jesr tylko guma, naciagnie się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasiat Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 Jeszcze występuje rozmiar 22 mm i ten pasuję do mojego samochodu według radzieckiej strony. Pytanko, na jaką firmę /producenta postawić? Febi będzie dobrym pomysłem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
horte Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Zajrzy w pierwszej kolejności na sposób mocowania gum. Jest duże prawdopodobieństwo, że zostawisz temat wymiany warsztatowi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasiat Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Już zaglądałem na sposób montażu tych gum. Wracając do pytania z poprzedniego mojego postu to jakiego producenta polecacie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.