Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpalaniem,drgania silnika terrano 2


Guest Bartolini-666
 Share

Recommended Posts

Guest Bartolini-666

Problem z odpalaniem,drgania silnika terrano 2 97r.Wymieniana głowica i pompa wody na nową.Przed wymianą odpalał bez problemu nawet przy największym mrozach.W tej chwili trzeba ostro chechłać (czasami do wyczerpania akumulatora).No i bardzo duże drgania silnika.Co wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartolini-666

A mógł być ruszany rozrząd przy wymianie głowicy?Świece (3) były wymieniane 1,5 roku temu.Ciekawe jest to że przed wymianą głowicy palił dobrze,no i te drgania może to nie od silnika?Tylko że przed naprawą nie miał takich drgań.

 

Zaraz na początku nie chodzi równo dopiero po chwili i wciskaniu pedału gazu sytuacja się stabilizuje.

Link to comment
Share on other sites

Do sciagniecia glowicy musisz rozpiac rozrzad bo musisz wykrecic walek ( lub dwa walki rozrzadu. ) Poza tym nie wiem czy ten silnik jest bezkolizyjny . Jesli nie to jak by byl skopany rozrzad to by sie spotkaly zawory z tlokami. MOze ruszali zaplon i trzeba go dobrze ustawic.

Link to comment
Share on other sites

O tyle to jest wazne ze nie kat wyprzedzenia zaplonu tylko kat wtrysku. Moze na poczatek sprawdz swiece zarowe . To sobie sprawdzisz sam. .Jesli swiece beda dobre to nalezy sprawdzic kat wtrysku. Tak jak koledzy napisali mogli skopac rozrzad ale od strony pompy wtryskowej. Beda wlasnie takie klopoty z odpaleniem .

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartolini-666

Zauważyłem też że lekko puszczają złączki na przewodzie od nastawnika do baku.Przy samym baku.Czy ta nieszczelność może mieć jakiś wpływ na odpalanie?Tylko to też było przed wymianą głowicy a palił dobrze....

 

W sobotę sprawdzę te świece.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź kolejność podłączenia przewodów WN

Link to comment
Share on other sites

On ma diesla a nie benzyne . To pocenie trzeba posprawdzac i usunac. Ono teraz nie musialo miec wplywu na odpalenie ale za jakis czas tak . Wiesz tak mysle bo pisales ze przed remontem palil dobrze . Ja bym sprawdzil kat wtrysku .Koledzy z terrano podadza ile to ma byc . Ja nie wiem. Swiece dla pewnosci mozesz sprawdzic ale jesli odpalal dobrze to chyba nie swiece. Trzeba sie ich zapytac co ruszali. A dobre masz obroty biegu jalowego po odpaleniu ?

Link to comment
Share on other sites

On ma diesla a nie benzyne . To pocenie trzeba posprawdzac i usunac. Ono teraz nie musialo miec wplywu na odpalenie ale za jakis czas tak . Wiesz tak mysle bo pisales ze przed remontem palil dobrze . Ja bym sprawdzil kat wtrysku .Koledzy z terrano podadza ile to ma byc . Ja nie wiem. Swiece dla pewnosci mozesz sprawdzic ale jesli odpalal dobrze to chyba nie swiece. Trzeba sie ich zapytac co ruszali. A dobre masz obroty biegu jalowego po odpaleniu ?

 

 

gdyby ktoś podał kat wtrysku dla 2,7TD też byłbym wdzięczny

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartolini-666

Dzisiaj trochę zerknąłem do auta.Świecy nie sprawdzałem bo jestem prawie pewien że to nie to.Ale....mam zamontowany filterek paliwa (przezroczysty) i zauważyłem że jak pod pompuję trochę ręcznie(niestety da się za każdym razem)pod czas pracy silnika ubywa paliwa.Myślę że gdzieś jest nie szczelna instalacja paliwowa...tylko gdzie.Pod czas jazdy auto nie idzie jak powinno ale tragedii nie ma jedzie bez przerywania.A jeżeli chodzi o drgania: możliwe że mam źle spasowane paski.Na dzień dzisiejszy na pewno pompa wody i wspomaganie nie są w jednej linii,czy to może być przyczyną drgań przy większych prędkościach?Nie wiem tylko czy wspomaganie jest krzywo czy pompa...na pierwszy rzut oka wspomaganie.A te kąty wtrysków to by się przydały.Narazie zaczne od nieszczelności,może coś znajdę.Tylko że nie widać żeby gdzieś diesel wyciekał oprócz tego przewodu powrotnego.

 

(AAAAAAA błędy mi nie wyskakują)

 

Witam.Szukałem i szukałem.Prześwietliłem ten przewód zwrotny od nastawnika pompy.Była zerdzewiała złączka blisko baku.Wymieniłem ją.Odpowietrzyłem przewody i auto pali teraz dobrze.Pozostaje kwestia bicia ale nie na kierownicy tylko drżenie całego auta.Sprawdzę najpierw wszystkie łączenia na wale czy jak to się nazywa.

Link to comment
Share on other sites

Krzyżaki wałów sprawdź... jak drży całe auto, albo najlepiej wymień od razu. Koszt niewielki a uspokaja jak nie drży.

Edited by terranosaur
po h taki długi cytat
Link to comment
Share on other sites

Guest Bartolini-666

kręciłem jednym wałem i tyka mi tak samo jak przy zmianie biegu(od niedawna)ale luzów nie wyczuwam na krzyżaku.Demontować i sprawdzić na stole?

Link to comment
Share on other sites

kręciłem jednym wałem i tyka mi tak samo jak przy zmianie biegu(od niedawna)ale luzów nie wyczuwam na krzyżaku.Demontować i sprawdzić na stole?

 

Takie mam doświadczenie z Jeepa.

Niby na kanale wszystko ok, a jak zdjąłem to mi się rozpadły w rękach....

Link to comment
Share on other sites

Zakula kolega patrzyl w autodacie ze dla terrano 2,7TDi od 1996i powyzej silnik TD27TI kat wtrysku wynosi 0,275 +/- 0,02mm.

Terrano 2,7TD od 1990-1993 silnik TD 27T kat wtrysku wynosi 0,59 +/- 0,02mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Bartolini-666

Zabrałem się za ten wał,kupiłem dwa krzyżaki od Jeepa.Okazało się że jeden przy moście jest mocno wyrobiony.Wymieniłem go,drugi też miałem wymienić.Jednak przy pierwszym połamałem igiełki.Wymieniłem jeden.Drgania ustały.Jeszcze dużo do zrobienia.............

Edited by Bartolini-666
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...