Guest Bartolini-666 Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Problem z odpalaniem,drgania silnika terrano 2 97r.Wymieniana głowica i pompa wody na nową.Przed wymianą odpalał bez problemu nawet przy największym mrozach.W tej chwili trzeba ostro chechłać (czasami do wyczerpania akumulatora).No i bardzo duże drgania silnika.Co wy na to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest terranosaur Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 świece do wymiany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 A jak juz odpali to równo chodzi po chwili? Źle rozrząd ustawiony? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartolini-666 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 A mógł być ruszany rozrząd przy wymianie głowicy?Świece (3) były wymieniane 1,5 roku temu.Ciekawe jest to że przed wymianą głowicy palił dobrze,no i te drgania może to nie od silnika?Tylko że przed naprawą nie miał takich drgań. Zaraz na początku nie chodzi równo dopiero po chwili i wciskaniu pedału gazu sytuacja się stabilizuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Do sciagniecia glowicy musisz rozpiac rozrzad bo musisz wykrecic walek ( lub dwa walki rozrzadu. ) Poza tym nie wiem czy ten silnik jest bezkolizyjny . Jesli nie to jak by byl skopany rozrzad to by sie spotkaly zawory z tlokami. MOze ruszali zaplon i trzeba go dobrze ustawic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartolini-666 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 (W sumie to nie napisałem chyba że to 2,7 tdi,głowica jest nowa uzbrojenie zdjęte ze starej.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 O tyle to jest wazne ze nie kat wyprzedzenia zaplonu tylko kat wtrysku. Moze na poczatek sprawdz swiece zarowe . To sobie sprawdzisz sam. .Jesli swiece beda dobre to nalezy sprawdzic kat wtrysku. Tak jak koledzy napisali mogli skopac rozrzad ale od strony pompy wtryskowej. Beda wlasnie takie klopoty z odpaleniem . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartolini-666 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Zauważyłem też że lekko puszczają złączki na przewodzie od nastawnika do baku.Przy samym baku.Czy ta nieszczelność może mieć jakiś wpływ na odpalanie?Tylko to też było przed wymianą głowicy a palił dobrze.... W sobotę sprawdzę te świece. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 sprawdź kolejność podłączenia przewodów WN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 On ma diesla a nie benzyne . To pocenie trzeba posprawdzac i usunac. Ono teraz nie musialo miec wplywu na odpalenie ale za jakis czas tak . Wiesz tak mysle bo pisales ze przed remontem palil dobrze . Ja bym sprawdzil kat wtrysku .Koledzy z terrano podadza ile to ma byc . Ja nie wiem. Swiece dla pewnosci mozesz sprawdzic ale jesli odpalal dobrze to chyba nie swiece. Trzeba sie ich zapytac co ruszali. A dobre masz obroty biegu jalowego po odpaleniu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zakula81 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 On ma diesla a nie benzyne . To pocenie trzeba posprawdzac i usunac. Ono teraz nie musialo miec wplywu na odpalenie ale za jakis czas tak . Wiesz tak mysle bo pisales ze przed remontem palil dobrze . Ja bym sprawdzil kat wtrysku .Koledzy z terrano podadza ile to ma byc . Ja nie wiem. Swiece dla pewnosci mozesz sprawdzic ale jesli odpalal dobrze to chyba nie swiece. Trzeba sie ich zapytac co ruszali. A dobre masz obroty biegu jalowego po odpaleniu ? gdyby ktoś podał kat wtrysku dla 2,7TD też byłbym wdzięczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartolini-666 Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Dzisiaj trochę zerknąłem do auta.Świecy nie sprawdzałem bo jestem prawie pewien że to nie to.Ale....mam zamontowany filterek paliwa (przezroczysty) i zauważyłem że jak pod pompuję trochę ręcznie(niestety da się za każdym razem)pod czas pracy silnika ubywa paliwa.Myślę że gdzieś jest nie szczelna instalacja paliwowa...tylko gdzie.Pod czas jazdy auto nie idzie jak powinno ale tragedii nie ma jedzie bez przerywania.A jeżeli chodzi o drgania: możliwe że mam źle spasowane paski.Na dzień dzisiejszy na pewno pompa wody i wspomaganie nie są w jednej linii,czy to może być przyczyną drgań przy większych prędkościach?Nie wiem tylko czy wspomaganie jest krzywo czy pompa...na pierwszy rzut oka wspomaganie.A te kąty wtrysków to by się przydały.Narazie zaczne od nieszczelności,może coś znajdę.Tylko że nie widać żeby gdzieś diesel wyciekał oprócz tego przewodu powrotnego. (AAAAAAA błędy mi nie wyskakują) Witam.Szukałem i szukałem.Prześwietliłem ten przewód zwrotny od nastawnika pompy.Była zerdzewiała złączka blisko baku.Wymieniłem ją.Odpowietrzyłem przewody i auto pali teraz dobrze.Pozostaje kwestia bicia ale nie na kierownicy tylko drżenie całego auta.Sprawdzę najpierw wszystkie łączenia na wale czy jak to się nazywa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 (edited) Krzyżaki wałów sprawdź... jak drży całe auto, albo najlepiej wymień od razu. Koszt niewielki a uspokaja jak nie drży. Edited September 18, 2011 by terranosaur po h taki długi cytat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartolini-666 Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 kręciłem jednym wałem i tyka mi tak samo jak przy zmianie biegu(od niedawna)ale luzów nie wyczuwam na krzyżaku.Demontować i sprawdzić na stole? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 kręciłem jednym wałem i tyka mi tak samo jak przy zmianie biegu(od niedawna)ale luzów nie wyczuwam na krzyżaku.Demontować i sprawdzić na stole? Takie mam doświadczenie z Jeepa. Niby na kanale wszystko ok, a jak zdjąłem to mi się rozpadły w rękach.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Zakula kolega patrzyl w autodacie ze dla terrano 2,7TDi od 1996i powyzej silnik TD27TI kat wtrysku wynosi 0,275 +/- 0,02mm. Terrano 2,7TD od 1990-1993 silnik TD 27T kat wtrysku wynosi 0,59 +/- 0,02mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartolini-666 Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 (edited) Zabrałem się za ten wał,kupiłem dwa krzyżaki od Jeepa.Okazało się że jeden przy moście jest mocno wyrobiony.Wymieniłem go,drugi też miałem wymienić.Jednak przy pierwszym połamałem igiełki.Wymieniłem jeden.Drgania ustały.Jeszcze dużo do zrobienia............. Edited September 17, 2011 by Bartolini-666 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.