Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

podmiana kolektora wydechowowego almera 1.5 dci?


pawel113
 Share

Recommended Posts

Witam, czy można wymienić kolektor wydechowy w almerze 1.5dci na kolektor od mocniejszego silnika lub od innego auta? Jeśli tak to od jakiego pasuje? Jak może to poprawić osiągi? I jeszcze małe pytanie czy niemiałby by ktoś gruszki podciśnienia turbiny do tego auta?

Edited by pawel113
Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

1.5 dci to silnik Renaulta wiec myslę że chyba szybciej cos na Ich forum bys sie dowiedział. a z drugiej strony nie sądzę abyś jakieś konkretne przyrosty uzyskał. chyba szybciej jakąś elektronikę podłubać albo większe turbo.tak wiec przemysl i przekalkuluj...powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest +_Bad_Boy+_+

Zamiast zmiany kolektora lepsza będzie zmiana układu wtryskowego założenie sportowych filtrów no i większe turbo a tak w ogóle to jakim ciśniem dysponuje twoja turbina jeśli ją masz.

Edited by +_Bad_Boy+_+
Link to comment
Share on other sites

Jakim ciśnieniem dysponuje moja turbina nie wiem. Ukł. wtryskowy chyba za wysoka cena, filtr tak a mocniejsze turbo może być od 2.2dci , di? Może mógłbym coś zrobić z moją almerą aby poprawić moc lub dynamike lub jakość jazdy tanim kosztem? Egr mam już zaślepiony. A może układ dolotowy tylko jak i w jaki sposób?

Edited by pawel113
Link to comment
Share on other sites

Guest +_Bad_Boy+_+

Tak układ dolotowy to dobry sposób ale raczej nie tani no bo podtawa ukladu dolotowego sa filtry powietrza kolektor dolotowy i przewody dolotowe. Mógłbyś spróbować chipu sportowego są to koszta ok 1000zł. Najlepiej napisz ile byś chciał w to przedsięwzięcie wpakować kasy. A co do turbiny to raczej bylo by mozliwe wpakowanie jej od 2.2 a i przyrost mocy bylby w miare wysoki.

Link to comment
Share on other sites

a może pójść grubo i odrazy cały motor 2.2 wsadzić

 

w ogólnym rozrachunku może się okazać najtaniej smile.gif

Link to comment
Share on other sites

jakieś poważne rady, przecież nie chce zrobić z almery bolidu, pytam o lekkie modyfikacje.

Link to comment
Share on other sites

Guest +_Bad_Boy+_+

Możesz pokombinować z układem zapłonowym. Wymiana świec, cewki i modułu zapłonowego. A jeśli nie to wymień ten kolektor wydechowy i też będzie.

Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

Możesz pokombinować z układem zapłonowym. Wymiana świec, cewki i modułu zapłonowego. A jeśli nie to wymień ten kolektor wydechowy i też będzie.

 

Kolego 1.5 dci to diesel wiec cewki i modułu raczej napewno nie posiada a świece żarowe to chyba wpływu na osiagi nie mają:)

 

jesli ma być dobry efekt to niestety trzeba też mocniej pogrzebać, ale musisz sie zastanowić czy warto tak tylko połaskotać ten silnik a i tak wydasz niemało pieniedzy czy po prostu nie dorzucić i mocniejszy silnik wsadzić

 

po prostu 1.5dci jest małym silnikiem montowany był np w Renault Clio a Almera jest jednak cięższa i aby poczyć różnicepod pedałem nie wystarczy wsadzić filtra sportowego i magnetyzera. takie sa niestety realia jeśli chcesz podnosić osiagi

Edited by CZAJNIK
Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda sprawa z dolotem, czy koszta mogą być duże i jak miałby wyglądać ten dolot do mojego auta?

Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

co za bzdury????

 

to kolektor do silnika benzynowego!!! i to wolnossącego na dodatek!!!! nie ma szans aby pasował!!!

 

powtórzę jeszcze raz:

 

temat dotyczy silnika 1.5 dci czyli silnik diesla na turbinie ktoś tu nie czyta po kolei postów :lol:

 

'+_Bad_Boy+_+' jak masz pisać takie pierdoły to nie zabieraj głosy bo nawet nie rozróżniasz kolektora dolotowego od wydechowego :lol: link który podajesz to wydech 4-2-1 a piszesz o zmianie dolotu

Edited by CZAJNIK
Link to comment
Share on other sites

Jakaś porada jak zamontować najprostszy dolot z stożkiem? W którym miejscu miała by iść rura a do niej stożek i gdzie wyprowadzić ten stożek?

Link to comment
Share on other sites

jak dla mnie to szkoda kasy na coś takiego przy tym silniku, do tego to diesel na turbinie, najwięcej chyba wyjdzie przy chipie

Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

wałek owszem i głowica ale to już ingerencja w silnik

Dino ma rację na jakieś tuningowe doloty szkoda kasy bo i tak to gówno daje w doładowanym dieslu w którym i tak zimne powietrze przejdzie przez turbo i sie zagrzeje.

w tej sytuacji najbardziej rozsądne było by pobawienie się elektroniką. najmniejsza ingerencja.

nie pamietam czy seryjnie jest intercooler. jesli nie to zamontować. a jesli jest to pomysleć nad wiekszym.

Link to comment
Share on other sites

ja bym zaczal od wałka rozrzadu i glowicy

 

a co dokładnie byś zrobił w dieslu z wałkiem i głowicą??? jak tam przestawienie o ząb może powodować kolizję tłok-zawór

Link to comment
Share on other sites

Guest spawacz1111

a co dokładnie byś zrobił w dieslu z wałkiem i głowicą??? jak tam przestawienie o ząb może powodować kolizję tłok-zawór

 

a kto karze Ci przestawiac o ząb.ostrzejsze krzywki mam na mysli.nic nie bedzie trzeba przestawiac.obrobka glowicy czyli zawory,kanały dolotowe i wylotowe i to nie na uszczelke tylko trzeba zmierzyc seryjne wymiary i obliczyc nowe.przeciez zawor wylotowy jest mniejszy od dolotowego wiec jesli zrobie jeden to moze byc gorzej niz lepiej.no i elektronika jak najbardziej do tego wszystkiego

Link to comment
Share on other sites

ciekawe jaki był by koszt takiego moda, jak dla mnie na początek elektronika i nie na zasadzie, kupię na allegro i włożę, tylko ze strojeniem na hamce i dopiero później coś więcej,

Link to comment
Share on other sites

Guest spawacz1111

to mozna zrobic samemu jesli chodzi o glowice a jesli chodzi o obliczenia to troche skomplikowane jest.trzeba troche szukac na necie.ci w fabryce wiedzieli co robic i wszystko obliczyli zeby to działało wiec trzeba troche posiedziec

Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

intercooler to chłodnica powietrza w silniku turbo więc jesli jest odpowiednio duży jego wydajnosc jest większa czyli schłodzi lepiej powietrze idace z turbiny do silnika.

a wiadomoże im zimniejsze powietrze tym wiecej tlenu potrzebnego do spalania

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...