pawel113 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam, czy można wymienić kolektor wydechowy w almerze 1.5dci na kolektor od mocniejszego silnika lub od innego auta? Jeśli tak to od jakiego pasuje? Jak może to poprawić osiągi? I jeszcze małe pytanie czy niemiałby by ktoś gruszki podciśnienia turbiny do tego auta? Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez pawel113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 1.5 dci to silnik Renaulta wiec myslę że chyba szybciej cos na Ich forum bys sie dowiedział. a z drugiej strony nie sądzę abyś jakieś konkretne przyrosty uzyskał. chyba szybciej jakąś elektronikę podłubać albo większe turbo.tak wiec przemysl i przekalkuluj...powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 (edytowane) Zamiast zmiany kolektora lepsza będzie zmiana układu wtryskowego założenie sportowych filtrów no i większe turbo a tak w ogóle to jakim ciśniem dysponuje twoja turbina jeśli ją masz. Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez +_Bad_Boy+_+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 (edytowane) Jakim ciśnieniem dysponuje moja turbina nie wiem. Ukł. wtryskowy chyba za wysoka cena, filtr tak a mocniejsze turbo może być od 2.2dci , di? Może mógłbym coś zrobić z moją almerą aby poprawić moc lub dynamike lub jakość jazdy tanim kosztem? Egr mam już zaślepiony. A może układ dolotowy tylko jak i w jaki sposób? Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez pawel113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Tak układ dolotowy to dobry sposób ale raczej nie tani no bo podtawa ukladu dolotowego sa filtry powietrza kolektor dolotowy i przewody dolotowe. Mógłbyś spróbować chipu sportowego są to koszta ok 1000zł. Najlepiej napisz ile byś chciał w to przedsięwzięcie wpakować kasy. A co do turbiny to raczej bylo by mozliwe wpakowanie jej od 2.2 a i przyrost mocy bylby w miare wysoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 a może pójść grubo i odrazy cały motor 2.2 wsadzić i powinna zapier... nawet bez modów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 a może pójść grubo i odrazy cały motor 2.2 wsadzić w ogólnym rozrachunku może się okazać najtaniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 jakieś poważne rady, przecież nie chce zrobić z almery bolidu, pytam o lekkie modyfikacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Możesz pokombinować z układem zapłonowym. Wymiana świec, cewki i modułu zapłonowego. A jeśli nie to wymień ten kolektor wydechowy i też będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) Możesz pokombinować z układem zapłonowym. Wymiana świec, cewki i modułu zapłonowego. A jeśli nie to wymień ten kolektor wydechowy i też będzie. Kolego 1.5 dci to diesel wiec cewki i modułu raczej napewno nie posiada a świece żarowe to chyba wpływu na osiagi nie mają jesli ma być dobry efekt to niestety trzeba też mocniej pogrzebać, ale musisz sie zastanowić czy warto tak tylko połaskotać ten silnik a i tak wydasz niemało pieniedzy czy po prostu nie dorzucić i mocniejszy silnik wsadzić po prostu 1.5dci jest małym silnikiem montowany był np w Renault Clio a Almera jest jednak cięższa i aby poczyć różnicepod pedałem nie wystarczy wsadzić filtra sportowego i magnetyzera. takie sa niestety realia jeśli chcesz podnosić osiagi Edytowane 26 Sierpnia 2011 przez CZAJNIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 A jak wygląda sprawa z dolotem, czy koszta mogą być duże i jak miałby wyglądać ten dolot do mojego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 To może wymiana kolektora dolotowego na sportowy. Koszt 900zł. Jest nawet do kupienia na allegro tylko nie wiem czy podejdzie jak masz średnice wylotu 2,5cm to bd pasował. Tutaj link: http://moto.allegro.pl/sportowy-kolektor-4-2-1-nissan-primera-almera-gt-i1780472786.html No i do tego filtr. Może coś z tego będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) co za bzdury???? to kolektor do silnika benzynowego!!! i to wolnossącego na dodatek!!!! nie ma szans aby pasował!!! powtórzę jeszcze raz: temat dotyczy silnika 1.5 dci czyli silnik diesla na turbinie ktoś tu nie czyta po kolei postów '+_Bad_Boy+_+' jak masz pisać takie pierdoły to nie zabieraj głosy bo nawet nie rozróżniasz kolektora dolotowego od wydechowego link który podajesz to wydech 4-2-1 a piszesz o zmianie dolotu Edytowane 26 Sierpnia 2011 przez CZAJNIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Jakaś porada jak zamontować najprostszy dolot z stożkiem? W którym miejscu miała by iść rura a do niej stożek i gdzie wyprowadzić ten stożek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 w takim miejscu aby ciągnął najzimniejsze powietrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 jak dla mnie to szkoda kasy na coś takiego przy tym silniku, do tego to diesel na turbinie, najwięcej chyba wyjdzie przy chipie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 ja bym zaczal od wałka rozrzadu i glowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 wałek owszem i głowica ale to już ingerencja w silnik Dino ma rację na jakieś tuningowe doloty szkoda kasy bo i tak to gówno daje w doładowanym dieslu w którym i tak zimne powietrze przejdzie przez turbo i sie zagrzeje. w tej sytuacji najbardziej rozsądne było by pobawienie się elektroniką. najmniejsza ingerencja. nie pamietam czy seryjnie jest intercooler. jesli nie to zamontować. a jesli jest to pomysleć nad wiekszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 ja bym zaczal od wałka rozrzadu i glowicy a co dokładnie byś zrobił w dieslu z wałkiem i głowicą??? jak tam przestawienie o ząb może powodować kolizję tłok-zawór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 o ile większy może byc podmieniony intercooler i co on da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 a co dokładnie byś zrobił w dieslu z wałkiem i głowicą??? jak tam przestawienie o ząb może powodować kolizję tłok-zawór a kto karze Ci przestawiac o ząb.ostrzejsze krzywki mam na mysli.nic nie bedzie trzeba przestawiac.obrobka glowicy czyli zawory,kanały dolotowe i wylotowe i to nie na uszczelke tylko trzeba zmierzyc seryjne wymiary i obliczyc nowe.przeciez zawor wylotowy jest mniejszy od dolotowego wiec jesli zrobie jeden to moze byc gorzej niz lepiej.no i elektronika jak najbardziej do tego wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 ciekawe jaki był by koszt takiego moda, jak dla mnie na początek elektronika i nie na zasadzie, kupię na allegro i włożę, tylko ze strojeniem na hamce i dopiero później coś więcej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 to mozna zrobic samemu jesli chodzi o glowice a jesli chodzi o obliczenia to troche skomplikowane jest.trzeba troche szukac na necie.ci w fabryce wiedzieli co robic i wszystko obliczyli zeby to działało wiec trzeba troche posiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 intercooler to chłodnica powietrza w silniku turbo więc jesli jest odpowiednio duży jego wydajnosc jest większa czyli schłodzi lepiej powietrze idace z turbiny do silnika. a wiadomoże im zimniejsze powietrze tym wiecej tlenu potrzebnego do spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 a zamiast tego http://allegro.pl/chlodnica-chlodnice-nissan-almera-1-5-dci-2004-i1782974064.html co można byłoby podmienić? dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.