Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

katalizator N16


Marins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi o pierwszy katalizator? na oko wyglądają tak samo, ale numery katalogowe są inne.aby odpowiedzieć dokładnie muszę znać rok i miesiąc produkcji każdego z samochodów oraz jaka to wersja nadwozia, silnika i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej założyć zwykły kolektor 421?? koszt ten sam a luźniej i lepiej dla silnika, do tego tulejka na II sondę i gitt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu znalazlem konkretnego elektronika i powiedzial ze moja almerka jest calkiem rozklekotana i ze trzeba zaczac od katalizatora bo obie sondy pokazuja to samo i gdy cos tam zrobil z 2 sonda to zaczal sie wkrecac na obroty i przestal gasnac a takze cisnienie z 11 na wtryskach unormowalo sie na 3,3 i przez kata sa bledne odczyty i zeby cokolwiek dalej robic musi byc katalizator wporzadku.

 

Kat 1 zaraz za kolektorem. chcac kupic z allegro raczej nie bede znal roku produkcji i miesiaca oraz wersji nadwozia itp . Zreszta znalazlem tylko 2 od silnika 1.8 i jeden jest z wersji po lifcie.

Edytowane przez Marins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II sonda nic nie ma do wkręcania ani pracy silnika, kontroluje tylko stan KATA, ewentualnie zły skład mieszanki, jak się ma gaz w aucie, który można wywalić i dać tulejkę na II sondę aby nie zgłaszała błędu, coś ten Twój elektronik Ciebie naciągnął,

 

co zrobi Twój elektronik jak auto będzie dobrze gadać bez KATA?? ja u siebie nie mam i jest gitt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Ty masz primere i inny silnik. Ale odpowiada za mieszanke paliwa reguluje ja na podstawie danych ze spalin i wywala bledy zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga. Coś z tym katalizatorem musi byc nie tak skoro po emulacji tej 2 sondy praca silnika sie zmienila a jak jest tak jak powinno byc to jest zle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. No ale Ty masz primere i inny silnik.

 

2. Ale odpowiada za mieszanke paliwa reguluje ja na podstawie danych ze spalin i wywala bledy zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga.

 

3. Coś z tym katalizatorem musi byc nie tak skoro po emulacji tej 2 sondy praca silnika sie zmienila a jak jest tak jak powinno byc to jest zle...

 

ad1. a jakie to ma znaczenie???

ad2. za to odpowiada I sonda a nie druga

ad3. emulacja, czy to tulejką czy w jakiś inny sposób, ciekawe z drugiej strony co zrobił, powoduje to, że nei wywala błędu kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazłem gościa który by się podjął wyczyszczenia kata i emulacji 2 sondy tylko nigdy tego nie robił, słyszał ze na tulei się ja jakoś podwyższa czy jakoś tak. Jakby ktoś mógł napisać jak to dokładnie się robi lub jak to ma wyglądać to byłbym wdzięczny.

 

Swoja droga elektronik powiedział ze prędzej się zemuluję 1 sondę niż 2 ale chyba nie miał do czynienia za dużo z nissanami.

 

Pytasz co zrobił, mówił mi ze podpiął się pod kompa i pozmieniał / oszukał kompa wpisując inne wartości niż odczytywała lambda 2, po czym ciśnienie na wtryskach spadło z 11 na 3.3 oraz silnik zaczął wkręcać się na obroty i już nie gasł.

 

 

Aha , prawdopodobnie mam 2 katalizatory tyle że ten 2 jest już chyba za obydwoma lambdami podobnie jak tłumiki środkowe. Można to wszystko wyciąć w cholerę albo wstawić tam strumienice czy zwykły kawałek rurki z kwasówki? Pytam tak teoretycznie.

Edytowane przez Marins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dobra znalazłem gościa który by się podjął wyczyszczenia kata i emulacji 2 sondy tylko nigdy tego nie robił, słyszał ze na tulei się ja jakoś podwyższa czy jakoś tak. Jakby ktoś mógł napisać jak to dokładnie się robi lub jak to ma wyglądać to byłbym wdzięczny.

 

2. Swoja droga elektronik powiedział ze prędzej się zemuluję 1 sondę niż 2 ale chyba nie miał do czynienia za dużo z nissanami.

 

3. Pytasz co zrobił, mówił mi ze podpiął się pod kompa i pozmieniał / oszukał kompa wpisując inne wartości niż odczytywała lambda 2, po czym ciśnienie na wtryskach spadło z 11 na 3.3 oraz silnik zaczął wkręcać się na obroty i już nie gasł.

 

 

4. Aha , prawdopodobnie mam 2 katalizatory tyle że ten 2 jest już chyba za obydwoma lambdami podobnie jak tłumiki środkowe. Można to wszystko wyciąć w cholerę albo wstawić tam strumienice czy zwykły kawałek rurki z kwasówki? Pytam tak teoretycznie.

ad1. poszukaj w dziale primera, w temacie Triki i Sztuczki, jest przyklejony, tam masz rysunek co i jak zrobić

ad2. jedną i drugą można

ad3. ale w ori ECU???? jak On to zrobił??

ad4. tak masz dwa katy, pierwszy w kolektorze a drugi za II sondą, można wywalić i włożyć jakiś przelotowy tłumik, na strumienicę szkoda kasy, zwykły kawałek rury też można włożyć, ale będzie głośniej

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno ma pro sprzęt za kilkanaście tyś zł ale ja go nie pytałem, tylko słyszałem. Dzięki Dino za pomoc. Dzisiaj pojade do tego gościa i niech coś próbuje robić z tym katem i sondą.

Jeszcze tylko pytanko odnośnie samej tulejki. Czy sonda ma się całkowicie schować w tej tulejce tak żeby wogóle nie dochodziła do rury? Czy np koniec sondy ma być równy z końcem gwintu tulei?

 

Kat jest już pusty i tuleja założona na 2 sondę. Oprócz tego że jest głośniej to nic się nie zmieniło... Trzeba teraz znowu do elektronika żeby posprawdzał wszystko jeszcze raz i ewentualnie wykasował jakieś błędy czy raczej operacja się nie powiodła?

Edytowane przez Marins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...