Qadrat Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Według instrukcji, producent do N15 każe zalewać olej 80W90 klasy GL-4. To jest minerał... Zmieniał może ktoś kiedyś olej w skrzyni i może się podzielić informacją, co zalał? Bo z tego, co mi wiadomo - skrzynia zalana minerałem w mrozy będzie chodzić jak w maśle, a nawet czasami może być niemożliwe wrzucenie biegu... Do mojego drugiego auta (nie Nissan) producent każe zalewać 75W90 klasy GL-4. To już jest półsyntetyk, lepiej. Wiem też, że nie wolno wlewać oleju klasy GL-5 do skrzyń, gdzie jest przewidziane GL-4. Tutaj obszerniejszy artykuł: www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346 I teraz już sam nie wiem, co zalać. Z jednej strony skoro instrukcja zaleca minerał 80W90 GL-4, a na takim oleju zimą będzie tragedia... Z drugiej strony - wg mnie najlepszym wyborem by było zalać skrzynię półsyntetykiem 75W90 GL4 - ale nie wiem, czy wszystko będzie ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Powinien być 75W-90 pełen syntetyk. Polecam Castrola TAX-F. A czemu chcesz zmieniać olej w skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Na liczniku 210tys. km a olej od nowości nie ruszany. Książka zaleca wymianę co 60tys. km. W klasie GL-4 (a taka powinna być) nie występuje pełen syntetyk 75W90, jedynie półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Jaka książka? Service manual czy instrukcja obsługi bo jak to drugie to odpuść sobie - jest dużo błędów. A właśnie 75w90 gl 4 to powinien być pełen syntetyk -> http://www.google.com/search?q=gl4+75w90&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a#hl=en&client=firefox-a&hs=fQL&rls=org.mozilla:pl:official&sa=X&ei=SrpiTuGkD4KHhQfY98GdCg&ved=0CBwQvwUoAQ&q=gl4+75w90+synthetic&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.&fp=bdc9b0269213fa8f&biw=1366&bih=583 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 instrukcja obsługi mówi o: 75W-90 lub 80W-90 / API GL-4 jako najbardziej "uniwersalnych"; powyżej wspomniano i polecono Castrol Manual TAF-X 75W-90 GL 4-5 (aktualna nazwa to: Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+), jak już zauważono uprzednio jest to w pełni syntetyczny olej przekładniowy, od niedawna (około roku czasu) mam go u siebie zalanego w N16, problemów przy ostatniej zimie nie było (a mroziło i do i powyżej -20), tyle od siebie ew. nieco więcej o olejach do skrzyń napisałem w miniFAQ; pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Jaka książka? Service manual czy instrukcja obsługi bo jak to drugie to odpuść sobie - jest dużo błędów. W serwisówce "Sam naprawiam" jest również masa błędów, a najbardziej rażący to sposób ustawienia znaków na kole od pompy wtryskowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Sam naprawiam to nie service manual - chodziło mi o oryginał (po angielsku) wg którego pracują ASO Nissana. Ale to już OT, co nie zmienia faktu, że najlepszy olej do skrzyń manualnych w większości nissanów to 75W90 GL4 pełen syntetyk. KONIEC.KROPKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Ja ostatnio przy okazji wymiany łożysk w skrzyni zalałem Valvoline Durablend 75W90 GL-4. Weszło prawie 3 litry, koszt 99zł Jest to chyba półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Kiedyś wyczytałem, że ze względu na mosiężne synchronizatory należy zalewać skrzynkę olejem syntetycznym (N16). Z drugiej jednak strony w N16 skrzynia jest do remontu średnio co 150000 km więc co daje zalanie syntetyka do takiej skrzyni oprócz tego, że na mrozie lepiej biegi wchodzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzech Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Z drugiej jednak strony w N16 skrzynia jest do remontu średnio co 150000 km Skąd takie info? Chyba na torze, jak się nie schodzi z czerwonego pola:) Prawie 250k/km mam nawinięte i sprzęgło, skrzynia i wiele innych elementów, które wg podobnych informacji powinno już od 100tys nie żyć u mnie ma się dobrze. A pod moją nogą alma czasem nie ma lekko:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Werewolf Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Witam, również przymierzam się do zmiany oleju w skrzynce na 75w90. Mam 140 tys przebiegu, olej nie zmieniany nigdy. Skusiło mnie bo czasem jedynkę ciężko wbić oraz wsteczny. Jedynka raz na 10/20 razy wchodzi do połowy i muszę wybić i poprawić. Podobnie ze wstecznym. Nie wiem dlaczego tak się dzieje i czy pomoże wymiana oleju. Może coś doradzicie?? Skrzynia chodzi ładnie, po prostu mnie to irytuje, bo jestem pedantem sprzętowym A ten olej do skrzyni to wlać półsyntetyk czy syntetyk?? Co tam może być oryginalnie zalane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Kontaktowałem się z byłym pracownikiem ASO Nissana. Ponoć fabryka zalewała do N15 olej 75W80. A co do jedynki i wstecznego - te skrzynie tak mają. Wystarczy puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz. Czasami jedynka i wsteczny wchodzą dość specyficznie. W Vitarze mam to samo, też ten sam układ biegów w skrzyni. W Baleno też identycznie było Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4. Z tego, co się zorientowałem, najbardziej odpowiedni byłby CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 o klasie GL-4+. Pełny syntetyk, nie mylić z olejami "syntetycznymi" opisanych jako "na bazie syntetycznej". Na PW mogę dać namiary na osobę, która sprzedaje pewny, niepodrabiany olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Jedynka raz na 10/20 razy wchodzi do połowy i muszę wybić i poprawić. Podobnie ze wstecznym. Przy jedynce to kwestia zużytego synchronizatora a przy wstecznym przyczyną jest jego brak. Nie przejmowałbym się za bardzo tym małym problemem. Skąd takie info? Z Siedlec od Pana Dmowskiego który te skrzynie robi codziennie i tu z forum od różnych Forumowiczów. Prawie 250k/km mam nawinięte i sprzęgło, skrzynia i wiele innych elementów, które wg podobnych informacji powinno już od 100tys nie żyć Gratuluję bezawaryjności. U mnie fabryczne sprzęgło wymienione przy 190 tyś a mechanizm różnicowy przy 185 tyś. Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4. O, Kolega trafił w sedno, o to chodziło z tymi synchronizatorami mosiężnymi właśnie. Edytowane 7 Września 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 a ile by kosztowałą wymiana łożysk w skrzyni do GTI?? bo mi warczy na głównym wałku w skrzyni łożysko... opłąca się to wogóle?? bo nie ukrywam że mam juz na oku inna skrzynie za bagatela 550 zł a co do oleju to ja zakupie ten CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 GL-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4. Dokładnie. Osobiście kupiłem Elf Tranself 75W/80, GL-4, lecz z tego co wyczytałem na innych forach, dobry tez jest Fuchs, Valvoline, Castrol. Weszły niecałe 3 litry. Po wymianie (po 110 000 km) skrzynia odzyskała elastyczność, skoczyły się problemy z biegiem wstecznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.