Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Olej w skrzyni biegów


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według instrukcji, producent do N15 każe zalewać olej 80W90 klasy GL-4. To jest minerał...

 

Zmieniał może ktoś kiedyś olej w skrzyni i może się podzielić informacją, co zalał? Bo z tego, co mi wiadomo - skrzynia zalana minerałem w mrozy będzie chodzić jak w maśle, a nawet czasami może być niemożliwe wrzucenie biegu...

 

Do mojego drugiego auta (nie Nissan) producent każe zalewać 75W90 klasy GL-4. To już jest półsyntetyk, lepiej.

 

Wiem też, że nie wolno wlewać oleju klasy GL-5 do skrzyń, gdzie jest przewidziane GL-4. Tutaj obszerniejszy artykuł: www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346

 

I teraz już sam nie wiem, co zalać. Z jednej strony skoro instrukcja zaleca minerał 80W90 GL-4, a na takim oleju zimą będzie tragedia... Z drugiej strony - wg mnie najlepszym wyborem by było zalać skrzynię półsyntetykiem 75W90 GL4 - ale nie wiem, czy wszystko będzie ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku 210tys. km a olej od nowości nie ruszany. Książka zaleca wymianę co 60tys. km.

 

W klasie GL-4 (a taka powinna być) nie występuje pełen syntetyk 75W90, jedynie półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja obsługi mówi o:

 

olejskrzn15.th.jpg

 

75W-90 lub 80W-90 / API GL-4 jako najbardziej "uniwersalnych";

 

powyżej wspomniano i polecono Castrol Manual TAF-X 75W-90 GL 4-5 (aktualna nazwa to: Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+), jak już zauważono uprzednio jest to w pełni syntetyczny olej przekładniowy, od niedawna (około roku czasu) mam go u siebie zalanego w N16, problemów przy ostatniej zimie nie było (a mroziło i do i powyżej -20), tyle od siebie ew. nieco więcej o olejach do skrzyń napisałem w miniFAQ;

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka książka? Service manual czy instrukcja obsługi bo jak to drugie to odpuść sobie - jest dużo błędów.

 

W serwisówce "Sam naprawiam" jest również masa błędów, a najbardziej rażący to sposób ustawienia znaków na kole od pompy wtryskowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam naprawiam to nie service manual - chodziło mi o oryginał (po angielsku) wg którego pracują ASO Nissana. Ale to już OT, co nie zmienia faktu, że najlepszy olej do skrzyń manualnych w większości nissanów to 75W90 GL4 pełen syntetyk. KONIEC.KROPKA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przy okazji wymiany łożysk w skrzyni zalałem Valvoline Durablend 75W90 GL-4. Weszło prawie 3 litry, koszt 99zł ;) Jest to chyba półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wyczytałem, że ze względu na mosiężne synchronizatory należy zalewać skrzynkę olejem syntetycznym (N16). Z drugiej jednak strony w N16 skrzynia jest do remontu średnio co 150000 km więc co daje zalanie syntetyka do takiej skrzyni oprócz tego, że na mrozie lepiej biegi wchodzą? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej jednak strony w N16 skrzynia jest do remontu średnio co 150000 km

 

Skąd takie info? Chyba na torze, jak się nie schodzi z czerwonego pola:)

Prawie 250k/km mam nawinięte i sprzęgło, skrzynia i wiele innych elementów, które wg podobnych

informacji powinno już od 100tys nie żyć u mnie ma się dobrze. A pod moją nogą alma czasem nie ma lekko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również przymierzam się do zmiany oleju w skrzynce na 75w90. Mam 140 tys przebiegu, olej nie zmieniany nigdy. Skusiło mnie bo czasem jedynkę ciężko wbić oraz wsteczny. Jedynka raz na 10/20 razy wchodzi do połowy i muszę wybić i poprawić. Podobnie ze wstecznym. Nie wiem dlaczego tak się dzieje i czy pomoże wymiana oleju. Może coś doradzicie?? Skrzynia chodzi ładnie, po prostu mnie to irytuje, bo jestem pedantem sprzętowym ;) A ten olej do skrzyni to wlać półsyntetyk czy syntetyk?? Co tam może być oryginalnie zalane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem się z byłym pracownikiem ASO Nissana. Ponoć fabryka zalewała do N15 olej 75W80.

 

A co do jedynki i wstecznego - te skrzynie tak mają. Wystarczy puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz. Czasami jedynka i wsteczny wchodzą dość specyficznie. W Vitarze mam to samo, też ten sam układ biegów w skrzyni. W Baleno też identycznie było ;)

 

Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4.

 

Z tego, co się zorientowałem, najbardziej odpowiedni byłby CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 o klasie GL-4+. Pełny syntetyk, nie mylić z olejami "syntetycznymi" opisanych jako "na bazie syntetycznej". Na PW mogę dać namiary na osobę, która sprzedaje pewny, niepodrabiany olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynka raz na 10/20 razy wchodzi do połowy i muszę wybić i poprawić. Podobnie ze wstecznym.

Przy jedynce to kwestia zużytego synchronizatora a przy wstecznym przyczyną jest jego brak. Nie przejmowałbym się za bardzo tym małym problemem.

 

Skąd takie info?

Z Siedlec od Pana Dmowskiego który te skrzynie robi codziennie i tu z forum od różnych Forumowiczów.

 

Prawie 250k/km mam nawinięte i sprzęgło, skrzynia i wiele innych elementów, które wg podobnych

informacji powinno już od 100tys nie żyć

Gratuluję bezawaryjności. U mnie fabryczne sprzęgło wymienione przy 190 tyś a mechanizm różnicowy przy 185 tyś. :(

 

Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4.

O, Kolega trafił w sedno, o to chodziło z tymi synchronizatorami mosiężnymi właśnie.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

a ile by kosztowałą wymiana łożysk w skrzyni do GTI?? bo mi warczy na głównym wałku w skrzyni łożysko... opłąca się to wogóle?? bo nie ukrywam że mam juz na oku inna skrzynie za bagatela 550 zł :) a co do oleju to ja zakupie ten CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 GL-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4.

 

Dokładnie. Osobiście kupiłem Elf Tranself 75W/80, GL-4, lecz z tego co wyczytałem na innych forach, dobry tez jest Fuchs, Valvoline, Castrol.

Weszły niecałe 3 litry. Po wymianie (po 110 000 km) skrzynia odzyskała elastyczność, skoczyły się problemy z biegiem wstecznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...