Caesar Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Niestety ta chyba prosta czynność skończyła się zjechaniem nowych szczęk już po miesiącu - A w zasadzie jednej prawej przedniej szczęki. Albo było za lużno, albo za ciasno - zwłaszcza po zamoczeniu tylniej osi. Rozbieram, bo mi coś skrobało, a tu katastrofa! i kolejne szczęki trzeba zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 może ten temat coś pomoże: http://www.xj-jeep.pl/hamulce-bebnowe-tyl-naprawa-i-takie-tam-rozne-informacje-vt180.htm dotyczy wprawdzie Jeepa XJ.. ale jest dobrze opisana regulacja bębnów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Dzięki za podpowiedź. W sobotę będę wymieniał na nowe i spróbuję to konsekwentnie zastosować. Ciekaw jestem dlaczego te hamulce szczękowe po zamoczeniu w wodzie (nie chodzi o błoto) robią sie wyższe - tak jakby się linka skracała albo puchły okładziny? To naprawdę dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Ciekaw jestem dlaczego te hamulce szczękowe po zamoczeniu w wodzie (nie chodzi o błoto) robią sie wyższe - tak jakby się linka skracała albo puchły okładziny? To naprawdę dziwne. w zasadzie nie powinno się coś takiego dziać jak puchnięcie okładzin w bębnach pod wpływem wody może być tak, że masz błoto w środku a woda powoduje się jego przemieszczanie... i to daje taki efekt za skok linku w ręcznym odpowiadają samoregulaoty, które się rozkręcają i kasują luz na bębnach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 To nie wina szczęk tylko zastanych zardzewiałych linek, zaciągasz ręczny i zwyczajnie nie odbija, trzeba wszystko przeoliwić, ew wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Te hamulce musiały się skracać z powodu błota - tak jak napisał Sygma - bo linki są OK. Opracowałem sposób na przepłukiwanie bębnów. Sporo błota z nich wypływa, tak więc płukanie jest konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 i udało się naprawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12rael Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 dziwna sprawa, ja w swoim NP3ce jeszcze nic nie wymieniałem (55tys), jedynie podciągałem na regulacji, a samochód nie ma łatwego zycia (2xUA, 1xMD, a asfalt na codzień widzi sporadycznie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Tak, udało sie naprawić skutecznie! Dzięki za poradę, trochę mi brakowało wiary w ten sposób regulacji. Po miesiącu otworzyłem bebny w celu sprawdzenia i wszystko było OK. Co do łatwego, lub trudnego życia, to chyba chodzi o to, że jak się kopie w błocie tak po progi przez nieco dłużej i w miejscu, to błoto tam włazi do środka i to skutecznie, a potem wcale nie wylatuje samo. Są takie zaślepki od tyłu w obudowie bębna przez które można środek płukać i jest z czego jak widziałem. To oczyszcza bęben tak do wysokości cylinderka, który pozostaje ubłocony nadal. Po pierwszych 15 tys jazdu z błotem w środku okazało się że wszystko jest koszmarnie zardzewiałe, a konstrukcja szczęk najbardziej, przy płukaniu wygląda to jednak lepiej. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.