Gość kazakoff Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Witam, Powoli ogarnalem sie po zakupie mojej 2,2 Di, ale chce o nia zadbac, zeby mi dlugo sluzyla. Czytajac wiele watkow natknalem sie na opinie, co mozna spokojnie wywalic modyfikowac w tym modelu zeby chodzil jeszcze lepiej? Katalizator, chlodniczka oleju, zaslepienie EGR? Czy cos jeszcze? Czy ingerencja w te elementy jest calkowicie bezpieczna dla silnika? Jesli tak, to po co to madre glowy stworzyly? ;] Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 (edytowane) Witam, Powoli ogarnalem sie po zakupie mojej 2,2 Di, ale chce o nia zadbac, zeby mi dlugo sluzyla. Czytajac wiele watkow natknalem sie na opinie, co mozna spokojnie wywalic modyfikowac w tym modelu zeby chodzil jeszcze lepiej? Katalizator, chlodniczka oleju, zaslepienie EGR? Czy cos jeszcze? Czy ingerencja w te elementy jest calkowicie bezpieczna dla silnika? Jesli tak, to po co to madre glowy stworzyly? ;] Pozdrawiam EKOLOGIA Ja zaslepilem EGR i wywalilem kata. Poza zapachem starego jelcza czasem jak stane za zapalonym autem minusow nie zauwazyłem:) Edytowane 6 Września 2011 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonsao Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Pierwszo słysze o wywaleniu chłodniczki oleju.Co to daje??Mógłbyś cos opisać na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazakoff Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Ktos w jakims temacie pisal ze usunal chlodniczke oleju, ale nie moge teraz tego zlokalizowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Chłodnicy oleju nie radzę usuwać. Akurat EGR i katalizator to tylko ekologia, tak chłodnica oleju do działu ekologii nie należy. Nie po to rzesza skośnookich inżynierków projektowała chłodniczkę, żeby potem jednak okazała się zbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonsao Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 OK!!Ale co by miało dać wywalenie tej chlodniczki oleju??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 OK!!Ale co by miało dać wywalenie tej chlodniczki oleju??? tak na zdrowy rozsądek chłodnica chłodzi, więc jak wywalisz to nie chłodzi. Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonsao Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 tak na zdrowy rozsądek chłodnica chłodzi, więc jak wywalisz to nie chłodzi. Dobrze myślę? No to tyle to i ja wiem.Ale czy wywalenie tej chlodniczki spowoduje przyrost mocy?(nie sądze).A może zmniejszy zużycie paliwa?(też nie sądze).Więc pozostaje pytanie co zyskam po usunieciu chłodniczki oleju?(prócz nie wielkiego zmniejszenia masy pojazdu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Na przykładzie mojego byłego motocykla (XJ600) mogę tylko napisać tyle: tam chłodnica oleju miała 6cm wysokości. Często ciekły połączenia z przewodami olejowymi, trzeba było przerabiać na uszczelnienia z grubszej miedzi. Ale wystarczyło, że motocykl poleciał na bok i lekko wystająca chłodnica była do wymiany. W związku z tym, że duża nie była - to za dużo nie dawała, niektórzy ją wywalali i robili połączenie przewód-przewód. W Almerze takich problemów nie ma. Spalanie się nie zmniejszy, moc nie wzrośnie. Jedynie to masa spadnie, może o kilogram... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Jedynie to masa spadnie, może o kilogram... i przestanie chłodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rastaman81 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 ta chłodnica podobno jest strasznie awaryjna po prostu a można bez niej jeździć spokojnie. wywala sie po prostu po to żeby uniknąć awarii gdzieś na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazakoff Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Jaka blaszka jest najodpowiedniejsza do zaslepienia EGR? Czy moze lepiej wcisnac monete? Czy generalnie EGR tez sie czysci? Jesli tak to czym? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 mozna czyscic ale blaszka to najlepiej jakas aluminiowa lub inna odporna na rdze. nie musi byc jakas zaroodporna bo po zatkaniu nie bedzie tam duzej tmp. ok 40-50 stopni co do monety nie jestem przekonany czy bedzie dobrze uszczelniała. ja mam blaszke gdy troche pojerzdze to moge dotknac rury egr bez poparzen mozesz smiało usunac wkaład katalizatora i sprzedac te resztki po kat sprawdzic czy nie jest zaoliwiona przepływaka jak tak to poczysc jakims srodkiem do gaznikow uwazajac bo mozna łatwo uszkodzic i mam pytanie czy ktos modyfikował dolot, bo jak widac w almach powietrze nie jest pobierane z najchłodniejszego miejsca, widac to czasem w upalny dzien kiedy stoji sie na swiatłach chce sie ruszyc a auto zamulone i brakuje mu tchu dopiero puzniej zaczyna jechac a w nocy to jak nie ten silnik zywe az chce sie nacisac na gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.