JerzyR Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Prawdę mówiąc oglądałem ostatnio TVN-Uwaga czy coś podobnego i było tam, że osoba kupiła Forda Focusa bez ESP gdzie każdy Focus ma w standardzie ESP. No właśnie, postanowiłem sprawdzić czy mam ESP. Jest przycisk ESP off, po naciśnięciu pojawia się na desce ESP-OFF, ale co ciekawe wyłączyłem ESP i dałem gazu, po przekroczeniu ok 60 km/h ESP off dalej świeciło. Zawsze wydawało mi się, że ESP włącza się automatycznie po przekroczeniu 40 km/h - przynajmniej tak mam w Hyundai i30cw, a tu nic. Jak można sprawdzić czy ma się faktycznie układ ESP czy tylko przycisk i światełko na wyświetlaczu? Jerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Pojedz na jakieś lotnisko i zrób "test łosia" bez ESP i z włączonym ESP - zobaczysz różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JerzyR Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 A kto powiedział, że ESP ma się włączać po przekroczeniu 40km/h? Trzeba sprawdzić w instrukcji, ale ESP po to się wyłącza aby było wyłączone. Nie wyobrażam sobie, żeby ESP włączało się w 370Z po przekroczeniu 40km/h... Może w sportowych autach wyłączenie jest na stałe, ale w zwykłych jak NOTE - przycisk służy tylko do ruszenia w trudnych warunkach. Niestety nie mogę na razie niczego sprawdzić bo żona pojechała swoim NOTE w trasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 (edytowane) o ile mi wiadomo kontrola trakcji (TC) a ESP to dwa różne systemy. Zadaniem pierwszego jest przywrócenie zerwanej przyczepności (np na lodzie przy gwałtownym dodaniu gazu na niskim biegu) i odbywa się to zwykle za pomocą stłumienia mocy. Drugi ma pomagać w początkowej fazie nad lub podsterowności - najczęściej poprzez dohamowanie odpowiedniego koła. ESP współpracuje z ABS. Sytuacja, w której zadziała TC przy wyłączonym ESP jest więc możliwa Edytowane 12 Września 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 o ile mi wiadomo kontrola trakcji (TC) a ESP to dwa różne systemy. Zadaniem pierwszego jest przywrócenie zerwanej przyczepności (np na lodzie przy gwałtownym dodaniu gazu na niskim biegu) i odbywa się to zwykle za pomocą stłumienia mocy. Drugi ma pomagać w początkowej fazie nad lub podsterowności - najczęściej poprzez dohamowanie odpowiedniego koła. ESP współpracuje z ABS. Sytuacja, w której zadziała TC przy wyłączonym ESP jest więc możliwa No cóż tu właśnie się mylisz ESP to tak naprawdę połączone 2 systemy ABS i ASR + układ sterujący nimi. ASR to nic innego jak TC. Zresztą wystarczy w samochodzie wyposażonym w ESP dodać ostrzej gazu na śliskiej nawierzchni aby się o tym przekonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 mówię to w oparciu o praktyczne doświadczenia w prowadzenia landrovera freelandera. Auto miało ABS,ESP i TC. Ten ostatni działał i to dość brutalnie również przy odłączonym ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 mówię to w oparciu o praktyczne doświadczenia w prowadzenia landrovera freelandera. Auto miało ABS,ESP i TC. Ten ostatni działał i to dość brutalnie również przy odłączonym ESP Tak jak napisałem ESP jest wspólnym działaniem ABS i TSC (nazewnictwo Bosche to oni wymyślili ten układ) Jak łatwo zauważyć wyłączenie ESP nie jest jednoznaczne z wyłączeniem ABS czy TSC, ale odwrotnie już tak. Jak wyłączysz TSC to również ESP. Ale sięgnąłem po materiały źródłowe aby nie być gołosłownym ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjal Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 u mnie chyba nie ma ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Ano nie,acenta z 2006 roku nie miała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 ESP w wersji Acenta weszło chyba dopiero w 2011 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 On ma auto z germani,a tam mogło wejść wcześniej,ale napewno nie w 2006r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjal Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 On ma auto z germani,a tam mogło wejść wcześniej,ale napewno nie w 2006r Nie On - Łukasz . No niestety nie mam ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.