Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kontrolka akumulatora [n14]


Gość conan_librarian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość conan_librarian

Witam. Od kilku dni żarzy mi się kontrola akumulatora. Jak przekręcę kluczyk to normalnie świeci ale po odpaleniu i podczas jazdy zamiast zgasnąć lekko świeci. Akumulator jest praktycznie nowy (pokazuje przez wziernik kolor zielony czyli jest naładowany). Silnik 1.4. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość conan_librarian

Umówiłem się ze szpecem za 2 dni. Wszystko stało się nagle - akumulator ma miesiąc i w ciągu 2 dni (w tym czasie zrobiłem 50 km) zupełnie się rozładował. Sprawdzałem przewody koło alternatora ale wszystko wygląda ok. Czy szczotki mogą skończyć się tak nagle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie masz ładowania, ot cała tajemnica... Miałem altek z nowymi szczotkami, regulatorem, diodą, a po pół roku od naprawy coś się upaliło w miedzi i altek się skończył baaardzo nagle. Regeneracja, nowy lub zaryzykować używkę - takie wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altek do wymiany. Poszedł albo regulator napięcia albo któraś z diod prostowniczych. Stawiałbym jednak na 1 opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość conan_librarian

Fura już stoi u szpeca - zobaczymy co wymyśli. Czy ta awaria może być spowodowana chlapaniem oleju na alternator (silnik jest w miarę suchy ale w jednym miejscu popuszcza i olej spada chyba na pasek bo mam zachlapany od spodu cały alternator.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej raczej nie powienien nic powodować (w końcu izolator) ale jeśli kapało Ci na przod (tam gdzie wtyk) to mogło coś porbić

ze szczotkami ... chyba że połapało gdzieś pojemności na wtyku tym dużym bo właśnie on jest od tej kontrolki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej i paliwo lejące się na alternator nic dobrego nie powodują, może być że to przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość conan_librarian

Fura już śmiga. Gościu wymienił jakąś diodę. Stwierdził że w sunnych i almerach to częsta dolegliwość bo leży ona blisko kolektora wydechowego i się przegrzewa. Powiedział że wstawił orginalne części za 90 zł a za całą usługę wziął 230 zł więc pewnie mnie wydymał na kasę (ale ja się nie znam więc nie cwaniaczyłem i zapłaciłem). Gdzie jest ta dioda - widać to gołym okiem czy trzeba coś rozbierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest mostek diodowy, i taką usterkę mogłeś mieć, jeśli jakaś dioda padła , nie masz pęłnego łądowania ...

Mostek znajduję się w tylnim korpusie, musiałbys rozkrecić alternator ..... gość prawodpodobnie wymienił Ci

cały zespół diod ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...