Gość conan_librarian Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Witam. Od kilku dni żarzy mi się kontrola akumulatora. Jak przekręcę kluczyk to normalnie świeci ale po odpaleniu i podczas jazdy zamiast zgasnąć lekko świeci. Akumulator jest praktycznie nowy (pokazuje przez wziernik kolor zielony czyli jest naładowany). Silnik 1.4. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Sprawdz alternator . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 sprawdź ile ładuje, może się szczotki kończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Umówiłem się ze szpecem za 2 dni. Wszystko stało się nagle - akumulator ma miesiąc i w ciągu 2 dni (w tym czasie zrobiłem 50 km) zupełnie się rozładował. Sprawdzałem przewody koło alternatora ale wszystko wygląda ok. Czy szczotki mogą skończyć się tak nagle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogib184 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Po prostu nie masz ładowania, ot cała tajemnica... Miałem altek z nowymi szczotkami, regulatorem, diodą, a po pół roku od naprawy coś się upaliło w miedzi i altek się skończył baaardzo nagle. Regeneracja, nowy lub zaryzykować używkę - takie wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Altek do wymiany. Poszedł albo regulator napięcia albo któraś z diod prostowniczych. Stawiałbym jednak na 1 opcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izaak121 Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 mam ten sam problem... i w tym samym modelu, z tym że u mnie raz świeci a raz nie... aku też mam nowy a ładowanie raz działa a raz nie... w tym tyg muszę z tym podjechać do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Koniec szczotek w alternatorze - koszt 15zł jak się zrobi samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Fura już stoi u szpeca - zobaczymy co wymyśli. Czy ta awaria może być spowodowana chlapaniem oleju na alternator (silnik jest w miarę suchy ale w jednym miejscu popuszcza i olej spada chyba na pasek bo mam zachlapany od spodu cały alternator.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Olej raczej nie powienien nic powodować (w końcu izolator) ale jeśli kapało Ci na przod (tam gdzie wtyk) to mogło coś porbić ze szczotkami ... chyba że połapało gdzieś pojemności na wtyku tym dużym bo właśnie on jest od tej kontrolki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 olej i paliwo lejące się na alternator nic dobrego nie powodują, może być że to przez to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Fura już śmiga. Gościu wymienił jakąś diodę. Stwierdził że w sunnych i almerach to częsta dolegliwość bo leży ona blisko kolektora wydechowego i się przegrzewa. Powiedział że wstawił orginalne części za 90 zł a za całą usługę wziął 230 zł więc pewnie mnie wydymał na kasę (ale ja się nie znam więc nie cwaniaczyłem i zapłaciłem). Gdzie jest ta dioda - widać to gołym okiem czy trzeba coś rozbierać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Tam jest mostek diodowy, i taką usterkę mogłeś mieć, jeśli jakaś dioda padła , nie masz pęłnego łądowania ... Mostek znajduję się w tylnim korpusie, musiałbys rozkrecić alternator ..... gość prawodpodobnie wymienił Ci cały zespół diod ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.