Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Czujnik spalania stukowego


Cyklop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mógłby mi pomóc z czujnikiem spalania stukowego?

 

Po sprawdzeniu komputera wyskakuje mi błąd numer 34, choćbym kasował co minutę.

 

Czy wiadomo gdzie ta czujka ma wtyk, może bezpiecznik jakiś gdzieś?

Nastawiam się na zakup nowego, ale może udało by się tylko docisnąć styki.

 

I czy problem z tą czujką może powodować osłabienie mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko ze wtyczka jest na dwa piny i ze ciezko sie do niego dostac. Pewnie gdzies bedzie na kolektorze ssacym .

Najpierw sprawdz polaczenie moze gdzies faktycznie nie laczy.

Niesprawny bedzie powodowal spadek mocy i nierownomierne wkrecanie si na obroty z a to z tego wzgledu ze bedzie sie cofal zaplon.

Nie wien jaki masz silnik ale jesli sr20 de to pasuje zp10 ,p11 i z almery o tym silniku . Nowy z tego co wiem jest bardzo drogi wiec trzeba szukac uzywanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Z tego co się do tej pory zorientowałem, czujnik zamontowali na granicy bloków silnika i skrzyni pod kolektorem ssącym i dostęp do niego jest bardzo utrudniony.

A więc jednak spadek mocy i nierówna praca. Tego się obawiałem, bo u mnie jakby właśnie tak się działo, albo 140 koni to już dla mnie za mało :)

Nowy czujnik można kupić za 119zł np. tutaj -> http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc,cz-1576,czujnik-spalania-stukowego-eps.html, więc nie jest aż tak źle. Spróbuję się do niego dobrać i poruchać odrobinę, tylko jeszcze przydało by się sprawdzić drugą stronę kabli, a tej strony nie wiem gdzie szukać. Może jest łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzę po liście aut to nie ma na niej Nissanów. Czujnik znajduje się dokładnie pod kolektorem dolotowym między trzecim i drugim cylindrem, patrząc od spodu nad rozrusznikiem :D u mnie od razu za czujnikiem kable wchądzą w wiązkę więc tam raczej nic nie poruszasz. Z tego co się orientowałem to czujnik spalania stukowego to typowa usterka P10, sam nie dawno to przerabiałem, kupiłem czujnik używany od Almery GTI i śmiga jak najbardziej prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzę po liście aut to nie ma na niej Nissanów.

Hm... Wcześniej był Nissan :)

 

W ASO Nissana za sam czujnik spalania stukowego do mojej wersji P10 krzyknęli 1284zł.

Cóż pozostają szroty i zamienniki, ale tych drugich nie wiem gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie odepnij badziewia i spokój ja śmigałem z uszkodzonym przez 2 lata i żadnych spadków mocy nie było !!!!

 

on działa jedynie gdy wykrywa trzepnięcie silnika i wtrdy daje sygnał śmigając na LPG np szansa na stuk żadna na PB większa ,,,,

 

jak już kupisz nowy to uważaj nie uderz ani niech ci nie spadnie bo uszkodzisz ,... dostęp z pod autka tragiczny sprawne paluchy i może go wkręcisz mi sie udało zmieniłem uszkodzony na uszkodzony ,,,,i olałem sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie odepnij badziewia i spokój ja śmigałem z uszkodzonym przez 2 lata i żadnych spadków mocy nie było !!!!

Mi też wydaje się, że z błędem czujnika stukowego już jeżdżę jakiś czas i nic się nie działo, ale teraz mam rwanie pracy silnika. Na PB bardzo odczuwalne (wręcz szarpnięcie), a na LPG prawie nie czuć. I szukam co to może być, a jedynym błędem jest błąd czujnika stukowego.

Ostatnio wyklepali mi kata i zmieniłem kolektor wydechowy i po tym się wszystko zaczęło, a ciężko mi coś zdiagnozować co to.

 

on działa jedynie gdy wykrywa trzepnięcie silnika i wtrdy daje sygnał śmigając na LPG np szansa na stuk żadna na PB większa ,,,,

Czyli tak jakby u mnie się działy te trzepnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sondę lambde, mechaniory mogli coś tam zepsuć :D

Nie wykluczone niestety. Czy dam radę sam sprawdzić działanie sondy? Może jakimś miernikiem, albo coś podobnego jak się termostat sprawdza w gorącej wodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz miernikiem uniwersalnym napięcie, sprawdzasz zgodnie z instrukcjami z tego poradnika http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf, lub najprościej odepnij wtyczkę i zobacz czy się zmieni praca silnika czy nie..

 

Co do termostatu to po wrzuceniu do wody gotujesz i patrzysz czy się otwiera czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...