Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

KOD BŁĘDU 77 - Sonda Lambda?


Gość damascus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników Patroli i tego forum.

 

Szukałem odpowiedzi na mój problem w archiwum, ale niczego nie odnalazłem.

Stąd moje pytanie.

 

Kontrolka Check Engine, metodą "na zworkę" wyświetla błąd nr 77. Wcześniej w czasie jazdy, auto przydusiło i zapaliła się owa kontrolka. Auto na chwilę straciło moc, ale po kilku kilometrach jechało już normalnie. Początkowo myślałem, ze to przepływomierz, ale on jest w porządku. Filtry, etc. tez. Dziś rano auto po odpaleniu poszarpało i zgasło. Oczywiście znowu zapalił się Check. Po ponownym zakręceniu sinikiem, z rury zadymiło na biało. Chwilę później, wszystko wróciło do normy. Ale jeszcze przed zagrzaniem silnika. Sprawdziłem kod błędu i pokazuje tak jak pisałem 77. Tylko 77. Nic więcej.

W manualu Patrola nie znalazłem tego kodu, ale gdzie indziej doczytałem, ze jest to kod "tylnej sondy lambda" więc chyba tej za katalizatorem.

I tu ciekawostka. Nie wszedłem po auto jeszcze, ale zadzwoniłem do Nissana w Rzeszowie i powiedzieli ze Patrol nie ma sond lambda.

 

Więc stąd moje pytanie. Co to za kod błędu 77 i jak to jest z tymi sondami lambda w Patrolu?

Co jeszcze może być przyczyną takich objawów.

 

Dziękuję za ewentualne odpowiedzi i pomoc.

Serdeczne pozdrowienia.

 

Witam ponownie,

napiszę co i jak, jakby ktoś kiedyś miał podobny problem, bo widzę ze jakoś się nikt nie pali z odpowiedzią w tym dziale forum.

 

Otóż byłem dziś na kompie, aczkolwiek diagnosta nie bardzo potrafił rozwinąć tajemnicę kodu błędu.

Wyświetlił się kod: P7-F/ING TIMG FB

Powiedział, ze to najprawdopodobniej awaria wtryskiwacza sterującego.

 

Doczytałem na tym forum, ze może to tez być to problem z sterowaniem pompy wtryskowej, lub z kątem wyprzedzenia wtrysku.

 

Co wy na to?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w instrukcji naprawczej w dziale "Układ sterowania silnikiem" tabela nie zawiera błędu z tym kodem. Trzeba diagnozować programem CONSULT-II. Największy problem w tym, żeby znaleźć serwis, który umie się posługiwać tym programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc o poświęcony czas. Czytałem sporo o tym błędzie na zagranicznych forach. Temat rzeka...

A przyczyn jak to w Patrolu jest co najmniej kilka. Zacznę po kolei je "eliminować" i zobaczę co z tego będzie.

W przyszłym tygodniu jadę tez do pompiarza.

Co do konsulta, to właśnie nim był ten błąd odczytany. Ale tylko na tym się skończyło. Koleś miał niewielkie pojęcie o tym programie.

Więcej niż od niego, dowiedziałem się właśnie z zagranicznych forów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...