Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] Spala ponad 1 litr oleju na każde 500km!


Gość Mario dajtki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mario dajtki

Moja Prima 1.8l z 2004r. zaczeła gwałtownie spalać olej (ponad 1 litr/500km). Mechanik mówi, że przyczyna leży w zużytych pierścieniach. Proszę o poradę jak to sprawdzić (by na darmo nie wymianiać pierścieni) oraz ile może kosztować taka wymiana. Mechanik podał mi swoją cenę i chciałbym ją porównać z Waszymi. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, QG18DE miały problemy z pierscieniami, ale jak twój mechanik ocenił że to akurat one są winne wysokiemu zużyciu oleju? Jaki masz przebieg auta? Może uszczelniacze zaworowe? tak czy owak, nie wiem czy pierscienie są dostępne jako zamienniki, i nie znam ich ceny w ASO. Jeżeli doszłoby do wymiany co z panewkami? Ogólnie jest to mały remont silnika i kwota będzie 4 cyfrowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mario dajtki

Stan licznika - 166000 km. Uszczelanicze zaworowe zostały wymianione 4 miesiące temu przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, tak więc mechanik obstawia pierścienie. Co masz na myśli pisząc o panewkach? a ta kwota cztero cyfrowa to z 1 z przodu czy raczej 2 lub 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wymienić pierścienie będzie musiał rozebrać dół silnika, stąd moje pytanie co z panewkami korbowodowymi. Tak jak napisałem nie znam ceny pierścieni, myślę że 2 z przodu może się pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ew jak nie masz kasy chcesz spróbować coś uratować to zalej to jakimś ceramizerem może pomoże...a na pewno nie zaszkodzi..ewentualnie zmień olej na najtańszy mineralny i jeździj dolewkami (pewnie mniejszymi). Mi się jednak wydaje, że przy aż takim zużyciu problem jest na dyle duży, iż w/w pomysły pomogą na jakiś czas a przyczyna pozostanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mario dajtki

Ew jak nie masz kasy chcesz spróbować coś uratować to zalej to jakimś ceramizerem może pomoże...a na pewno nie zaszkodzi..ewentualnie zmień olej na najtańszy mineralny i jeździj dolewkami (pewnie mniejszymi). Mi się jednak wydaje, że przy aż takim zużyciu problem jest na dyle duży, iż w/w pomysły pomogą na jakiś czas a przyczyna pozostanie...

 

Jestem przekonany, że zastosowanie takich specyfików nie pomoże, a zmiana oleju na mineralny może zmniejszy zużycie oleju ale tylko o kilka %. A nie chce mieć problemów z sondami lambda, katalizatorem, kolektorem itd. Myślę że analiza spalin na przeglądzie też by wypadła krtytycznie. Stąd jest już decyzja o wymianie pierścieni. A apropo panewek to czy nie będzie można włożyć tych samych co są obecnie? Zielony jestem w takich tematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem po wymianie pierścieni, tłokó i panewek. Auto jednak od wymiany zaczeło inaczej się zachowywać m.in. podczas mocniejszego wciskania pedału gazu auto 1 raz delikatnie szarpnie oraz dochodzi "terkotanie" z okolic filtra powietrza. Mechanik powiedział żeby na spokojnie zrobić ok 1000km nie przekraczając 2500-3000 obrotów i że objawy znikną, gdyż stwierdził że inne średnica nowych pierścieni, inne ciśnienie w silniku itd i wszystko musi się dotrzeć. Zrobiłem primką 1100km i nagle zapalił się check engine - błąd p0420 - katalizator - wydajność poniżej progu. Auto nie mogło przekroczyć 4000 obrotów. zdjęliśmy kolektor wydechowy i odkręciliśmy kata. W środku jeden wielki syf. zero prześwitu. Wszystko zalepione olejem któe auto nadmiernie spalało. I teraz moje pytanie do kolegów. Jak tanio wymienić katalizator? może całkiem się go pozbyć? martwi mnie druga sonda lambda za katalizatorem (będzie pewnie pokazywać błędy. Proszę o jakieś propozycje, bo portfel mocno się skurczył po remoncie silnika i nie stać mnie za bardzo na nowy kat. Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zamiast kata wstawiali strumienicę katalityczną, ewentualnie odkrec kata i wytłucz jego zawartość, potem to co wyleci sprzedaj i jeszcze będziesz parę groszy do przodu - ewentualnie trochę mniej do tyłu. Napisz po wszystkim czy się udało bo mi ten błąd też się pojawiał.

 

Ile zapłaciłes za wymianę pierścieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zamiast kata wstawiali strumienicę katalityczną, ewentualnie odkrec kata i wytłucz jego zawartość, potem to co wyleci sprzedaj i jeszcze będziesz parę groszy do przodu - ewentualnie trochę mniej do tyłu. Napisz po wszystkim czy się udało bo mi ten błąd też się pojawiał.

 

Ile zapłaciłes za wymianę pierścieni?

 

A czy ty masz Kolego taką strumienicę? gdzie zakładałeś? Jak wyglądała? nie było problemów ze wspasowaniem między kolektor wydechowy a wydech?

 

Gdzie można sprzedać zawartość kata? generalnie połowa wkładu wylądowała w śmietniku u mechanika bo zaczeliśmy kruszyć wkład żeby zobaczyć kiedy prześwit będzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam strumienicy,ale temat był już poruszany na forum. Co do skupów zawartości kata musiałbyś poszukać w necie, ten wkład troszkę kosztuje. Chyba najlepiej dla Ciebie jeśli już go kruszyliście będzie wybicie go do końca.

 

A tu najtanszy nowy kat (ok.720zl brutto) jaki znalazlem:

http://webautoservic...70-18-3188.html

http://tlumikisklep....73-18-3185.html

 

 

Dobrze byłoby gdyby ktoś z osób, które posiadają strumienicę zamiast katalizatora powiedział jaką strumienicę w jaki sposób zastosował + jakieś zdjęcia. Link do pasującego kata z allegro itp.

 

 

Ile zapłaciłeś za wymianę pierścieni?

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam strumienicy,ale temat był już poruszany na forum. Co do skupów zawartości kata musiałbyś poszukać w necie, ten wkład troszkę kosztuje. Chyba najlepiej dla Ciebie jeśli już go kruszyliście będzie wybicie go do końca.

 

A tu najtanszy nowy kat (ok.720zl brutto) jaki znalazlem:

http://webautoservic...70-18-3188.html

http://tlumikisklep....73-18-3185.html

 

 

Dobrze byłoby gdyby ktoś z osób, które posiadają strumienicę zamiast katalizatora powiedział jaką strumienicę w jaki sposób zastosował + jakieś zdjęcia. Link do pasującego kata z allegro itp.

 

 

Ile zapłaciłeś za wymianę pierścieni?

 

Dzięki za podane linki. Mój kat. wygląda bardzo podobnie do tych z linków więc może będzie pasować. Ciekawe czy można w razie czego oddać nieużywaną część.?

 

Ile zapłaciłem za wymianę pierścieni? hmmmm. mój mechanik jest powiedzmy znajomym i wyglądało to następująco:

 

Części: tłoki, pierścienie, panewki, uszczelka pod głowicę, uszczelka kolektora, silikon (jako uszczelka pod miskę olejową), płyn do chłodnic, olej - w sumie 1050zł + robocizna 400 = 1450zł w sumie. Auto rozkładał i składał 4 dni więc ta kwota 400zł jest naprawdę symboliczna.

 

Dodam że kilka miesięcy temu poszła mi uszczelka pod głowicą dlatego teraz odbyło się bez planowania głowicy i sprawdzania szczelnośći - dodatkowy koszt ok 250zł.

 

Jestem po wymianie pierścieni, tłokó i panewek. Auto jednak od wymiany zaczeło inaczej się zachowywać m.in. podczas mocniejszego wciskania pedału gazu auto 1 raz delikatnie szarpnie oraz dochodzi "terkotanie" z okolic filtra powietrza. Mechanik powiedział żeby na spokojnie zrobić ok 1000km nie przekraczając 2500-3000 obrotów i że objawy znikną, gdyż stwierdził że inne średnica nowych pierścieni, inne ciśnienie w silniku itd i wszystko musi się dotrzeć. Zrobiłem primką 1100km i nagle zapalił się check engine - błąd p0420 - katalizator - wydajność poniżej progu. Auto nie mogło przekroczyć 4000 obrotów. zdjęliśmy kolektor wydechowy i odkręciliśmy kata. W środku jeden wielki syf. zero prześwitu. Wszystko zalepione olejem któe auto nadmiernie spalało. I teraz moje pytanie do kolegów. Jak tanio wymienić katalizator? może całkiem się go pozbyć? martwi mnie druga sonda lambda za katalizatorem (będzie pewnie pokazywać błędy. Proszę o jakieś propozycje, bo portfel mocno się skurczył po remoncie silnika i nie stać mnie za bardzo na nowy kat. Proszę o sugestie.

 

 

Koledzy poratujcie bo już mi ręce opadają. Jestem teraz po usunięciu katalizatora a problem pozostał, tzn żaden check engine się nie świeci ale auto dalej nie chce przekroczyć 4000 obrotów i dalej słychać terkotanie z okolic filtra powietrza przy mocniejszym wciskaniu pedału gazu. Również pozostał problem szarpania tzn: podczas mocniejszego wciskania pedału gazu auto 1 raz delikatnie szarpnie.

 

Proszę o sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...