Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zgrzyty w lewym prawym kole w czasie jazdy powyzej 50km/h


Gość dmowskiego fans
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dmowskiego fans

Witam Panowie,

mam maly problem a mianowicie od 2 dni przy jezdzie powyzej 50km/h zaczyna mi zgrzytac w kole,jak zwalniam zaczyna to tak jakby zrywac i wszystko wraca do normy.

Jak zapialem napedy 4/4 to wszystko gra i nic sie nie dzieje.

Prosze o pomoc co moze byc przyczyna tego problemu.

Klocki sa nowe,tarcze praktycznie tecz,plyn hamulcowy zalany w 100%

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dmowskiego fans

Witam.

Panowie rzeczywiscie to sprzegielko w prawym kole.

Otworzylem oba i jedno jest ok,a drugie,jedna jego czesc jest pokrzywiona i ta rzecz tarla.

Wymontowalem ja i zaczalem szukac,ale ciezko jest.

Samochod jezdzi ale tylko na napedzie tylnim.

Czy wiecie gdzie mozna dostac czesci do sprzegielek?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie rzeczywiscie to sprzegielko w prawym kole.

Otworzylem oba i jedno jest ok,a drugie,jedna jego czesc jest pokrzywiona i ta rzecz tarla.

Wymontowalem ja i zaczalem szukac,ale ciezko jest.

Samochod jezdzi ale tylko na napedzie tylnim.

Czy wiecie gdzie mozna dostac czesci do sprzegielek?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

 

Myślę, że lepiej nie zawracać sobie tym głowy i założyć manuale i mieć spokój na dłuższy czas :)

No chyba, że ktoś ma niepotrzebne i się podzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń pod nr:601 789 258, to jest szrot aut 4x4 w Jeleniej Górze, prowadzą sprzedaż wysyłkową i mają na placu duuużo terenówek do rozbiórki i jeszcze więcej części do nich na półkach, więc na pewno coś znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem można założyc manuale, ale licz się z nieznacznym wzrostem spalania... automatyczny sprzęg po rozłączeniu rozłącza całą półoś od skrzyni, a manual rozłącza tylko piastę od półosi, a półoś dalej tkwi w skrzyni i się obraca cały czas:D:D na allegro widziałem do sprzedania sprzęgi automatyczne do terrano i jedna sztuka kosztuje 500 PLN, ale może są i miejsca gdzie znajdziesz taniej:D Pozdrawiam :):) Ostatnio zauważyłem w necie że gość pod Oleśnicą ma Tyrka na części. Nie pamiętam dokładnie ale to jest chyba w połowie drogi z Oleśnicy do Wrocka.

Edytowane przez dudi4all
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dudi4all, automatyczne sprzęgiełko podobnie jak manualne rozłącza piastę od półosi z tą różnicą, że automatyczne po rozłączeniu napędu 4x4 rozpina się samo, a do manualnego musisz wyjść z auta i przekręcić przełącznik przy każdym z przednich kół by je rozłączyć. Półosie do dyferencjału a dalej do skrzyni będą dalej podłączone ale przy włączonym napędzie na dwa koła i tak nie będą się kręcić, co za tym idzie nie będzie wzrostu spalania. Wzrost mógłby nastąpić gdybyś jeździł z napędem na dwa koła ale z nierozpiętymi manualnymi sprzęgiełkami, bo wtedy koła napędzałyby półosie i dyfer co zwiększałoby opory toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dudi4all, automatyczne sprzęgiełko podobnie jak manualne rozłącza piastę od półosi z tą różnicą, że automatyczne po rozłączeniu napędu 4x4 rozpina się samo, a do manualnego musisz wyjść z auta i przekręcić przełącznik przy każdym z przednich kół by je rozłączyć. Półosie do dyferencjału a dalej do skrzyni będą dalej podłączone ale przy włączonym napędzie na dwa koła i tak nie będą się kręcić, co za tym idzie nie będzie wzrostu spalania. Wzrost mógłby nastąpić gdybyś jeździł z napędem na dwa koła ale z nierozpiętymi manualnymi sprzęgiełkami, bo wtedy koła napędzałyby półosie i dyfer co zwiększałoby opory toczenia.

 

Jednym słowem do oszczędzania lepsze jednak są manuale niż automaty....kolego dudi4all :)

Gdyż odważę się postawić tezę wprost przeciwną do Twojej.

Manualne w pozycji 2x4 rozłączają półoś, która w takiej pozycji nie kręci się, co z kolei ma delikatne znaczenia dla wspomnianego spalania.

Automaty nie maja takiej "funkcji" więc półosie kręcą się zawsze co za tym idzie delikatnie większe są opory i spalania może być również większe....

 

Pzdr

Maciek

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś aj zamontowałem „manuale” też mi łomotało z przodu przy większym wykrzyżu (dokładniej przód w dołek) łomocze dalej. Napęd pracuje i rozłącza jak należy lepiej się jedzie jak na automatach (nowe to nowe) ja kupiłem tu :http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/275.html A swoją szosą to może ma ktoś „pomysła” co mi tak wali od spodu dźwięk jest podobny do ograniczników skrętu ale tylko w dołkach i pojedyncze uderzenia a powyżej 60 km/h dudni, tłucze w przednim prawym kole, jutro podjadę do przeważenia „obuwia” Na diagnostykę latam 3 razy na tydz i zero problemów na „szarpakach” w każdą mańkę przytargany i ani grama luzu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś aj zamontowałem „manuale” też mi łomotało z przodu przy większym wykrzyżu (dokładniej przód w dołek) łomocze dalej. Napęd pracuje i rozłącza jak należy lepiej się jedzie jak na automatach (nowe to nowe) ja kupiłem tu :http://www.sklep4x4....ukt/37/275.html A swoją szosą to może ma ktoś „pomysła” co mi tak wali od spodu dźwięk jest podobny do ograniczników skrętu ale tylko w dołkach i pojedyncze uderzenia a powyżej 60 km/h dudni, tłucze w przednim prawym kole, jutro podjadę do przeważenia „obuwia” Na diagnostykę latam 3 razy na tydz i zero problemów na „szarpakach” w każdą mańkę przytargany i ani grama luzu.

 

Pozdrawiam

 

A omawiane wcześniej półosie to..... proste są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy automatach półoś też się rozłącza jak są sprawne sprzęgiełka, bo do tego są.Jak są niesprawne, wtedy mogą się nierozłączać, bądź robić to z opóąźnieniem i napędzać półoś. Jeśli Ci dudni powyżej jakiejś prędkości, może to być łożysko. Sprawdź czy nie ma luzu podnosząc koło i ryszając nim na boki. Jeśli jest zdejmij sprzęgiełko i pod nim masz pierścień do regulacji luzu na łożysku. Jak go trochę dokręcisz zniwelujesz owy luz. Możesz przy okazji zdjąć całe łożysko i je przesmarować. to na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...