Gość dmowskiego fans Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Witam Panowie, mam maly problem a mianowicie od 2 dni przy jezdzie powyzej 50km/h zaczyna mi zgrzytac w kole,jak zwalniam zaczyna to tak jakby zrywac i wszystko wraca do normy. Jak zapialem napedy 4/4 to wszystko gra i nic sie nie dzieje. Prosze o pomoc co moze byc przyczyna tego problemu. Klocki sa nowe,tarcze praktycznie tecz,plyn hamulcowy zalany w 100% Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi4all Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Sprawdź sprzęgiełka... możliwe że któreś właśnie dokonuje żywota:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Sprawdź sprzęgiełka... możliwe że któreś właśnie dokonuje żywota:/ Ale może wystraczy je delikatnie oczyścić i posmarować i jeszcze zime przetrwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmowskiego fans Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Witam. Panowie rzeczywiscie to sprzegielko w prawym kole. Otworzylem oba i jedno jest ok,a drugie,jedna jego czesc jest pokrzywiona i ta rzecz tarla. Wymontowalem ja i zaczalem szukac,ale ciezko jest. Samochod jezdzi ale tylko na napedzie tylnim. Czy wiecie gdzie mozna dostac czesci do sprzegielek? Prosze o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Witam. Panowie rzeczywiscie to sprzegielko w prawym kole. Otworzylem oba i jedno jest ok,a drugie,jedna jego czesc jest pokrzywiona i ta rzecz tarla. Wymontowalem ja i zaczalem szukac,ale ciezko jest. Samochod jezdzi ale tylko na napedzie tylnim. Czy wiecie gdzie mozna dostac czesci do sprzegielek? Prosze o pomoc. Pozdrawiam Myślę, że lepiej nie zawracać sobie tym głowy i założyć manuale i mieć spokój na dłuższy czas No chyba, że ktoś ma niepotrzebne i się podzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Zadzwoń pod nr:601 789 258, to jest szrot aut 4x4 w Jeleniej Górze, prowadzą sprzedaż wysyłkową i mają na placu duuużo terenówek do rozbiórki i jeszcze więcej części do nich na półkach, więc na pewno coś znajdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi4all Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 (edytowane) Owszem można założyc manuale, ale licz się z nieznacznym wzrostem spalania... automatyczny sprzęg po rozłączeniu rozłącza całą półoś od skrzyni, a manual rozłącza tylko piastę od półosi, a półoś dalej tkwi w skrzyni i się obraca cały czas:D:D na allegro widziałem do sprzedania sprzęgi automatyczne do terrano i jedna sztuka kosztuje 500 PLN, ale może są i miejsca gdzie znajdziesz taniej:D Pozdrawiam :) Ostatnio zauważyłem w necie że gość pod Oleśnicą ma Tyrka na części. Nie pamiętam dokładnie ale to jest chyba w połowie drogi z Oleśnicy do Wrocka. Edytowane 10 Października 2011 przez dudi4all Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 kolego dudi4all, automatyczne sprzęgiełko podobnie jak manualne rozłącza piastę od półosi z tą różnicą, że automatyczne po rozłączeniu napędu 4x4 rozpina się samo, a do manualnego musisz wyjść z auta i przekręcić przełącznik przy każdym z przednich kół by je rozłączyć. Półosie do dyferencjału a dalej do skrzyni będą dalej podłączone ale przy włączonym napędzie na dwa koła i tak nie będą się kręcić, co za tym idzie nie będzie wzrostu spalania. Wzrost mógłby nastąpić gdybyś jeździł z napędem na dwa koła ale z nierozpiętymi manualnymi sprzęgiełkami, bo wtedy koła napędzałyby półosie i dyfer co zwiększałoby opory toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 (edytowane) kolego dudi4all, automatyczne sprzęgiełko podobnie jak manualne rozłącza piastę od półosi z tą różnicą, że automatyczne po rozłączeniu napędu 4x4 rozpina się samo, a do manualnego musisz wyjść z auta i przekręcić przełącznik przy każdym z przednich kół by je rozłączyć. Półosie do dyferencjału a dalej do skrzyni będą dalej podłączone ale przy włączonym napędzie na dwa koła i tak nie będą się kręcić, co za tym idzie nie będzie wzrostu spalania. Wzrost mógłby nastąpić gdybyś jeździł z napędem na dwa koła ale z nierozpiętymi manualnymi sprzęgiełkami, bo wtedy koła napędzałyby półosie i dyfer co zwiększałoby opory toczenia. Jednym słowem do oszczędzania lepsze jednak są manuale niż automaty....kolego dudi4all Gdyż odważę się postawić tezę wprost przeciwną do Twojej. Manualne w pozycji 2x4 rozłączają półoś, która w takiej pozycji nie kręci się, co z kolei ma delikatne znaczenia dla wspomnianego spalania. Automaty nie maja takiej "funkcji" więc półosie kręcą się zawsze co za tym idzie delikatnie większe są opory i spalania może być również większe.... Pzdr Maciek Edytowane 10 Października 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Witam dziś aj zamontowałem „manuale” też mi łomotało z przodu przy większym wykrzyżu (dokładniej przód w dołek) łomocze dalej. Napęd pracuje i rozłącza jak należy lepiej się jedzie jak na automatach (nowe to nowe) ja kupiłem tu :http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/275.html A swoją szosą to może ma ktoś „pomysła” co mi tak wali od spodu dźwięk jest podobny do ograniczników skrętu ale tylko w dołkach i pojedyncze uderzenia a powyżej 60 km/h dudni, tłucze w przednim prawym kole, jutro podjadę do przeważenia „obuwia” Na diagnostykę latam 3 razy na tydz i zero problemów na „szarpakach” w każdą mańkę przytargany i ani grama luzu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Witam dziś aj zamontowałem „manuale” też mi łomotało z przodu przy większym wykrzyżu (dokładniej przód w dołek) łomocze dalej. Napęd pracuje i rozłącza jak należy lepiej się jedzie jak na automatach (nowe to nowe) ja kupiłem tu :http://www.sklep4x4....ukt/37/275.html A swoją szosą to może ma ktoś „pomysła” co mi tak wali od spodu dźwięk jest podobny do ograniczników skrętu ale tylko w dołkach i pojedyncze uderzenia a powyżej 60 km/h dudni, tłucze w przednim prawym kole, jutro podjadę do przeważenia „obuwia” Na diagnostykę latam 3 razy na tydz i zero problemów na „szarpakach” w każdą mańkę przytargany i ani grama luzu. Pozdrawiam A omawiane wcześniej półosie to..... proste są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 raczej tak nic niepokojącego nie widziałem ani na kanale ani na leżąco manżety też całe... Ps tłucze niezależnie od napędu 4x2 czy 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 raczej tak nic niepokojącego nie widziałem ani na kanale ani na leżąco manżety też całe... Ps tłucze niezależnie od napędu 4x2 czy 4x4 Gumy wszystkie całe? Górne mocowania amortyzatorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Tak nic nie jest pourywane końcówki drążków powymieniałem w ubiegłym tygodniu "wsjo" na swoim miejscu i bez luzów, pewnie jak się urwie to się dowiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 czesc zerknij na blachy oslaniające tarcze no i czy klocki sa ok. Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Przy automatach półoś też się rozłącza jak są sprawne sprzęgiełka, bo do tego są.Jak są niesprawne, wtedy mogą się nierozłączać, bądź robić to z opóąźnieniem i napędzać półoś. Jeśli Ci dudni powyżej jakiejś prędkości, może to być łożysko. Sprawdź czy nie ma luzu podnosząc koło i ryszając nim na boki. Jeśli jest zdejmij sprzęgiełko i pod nim masz pierścień do regulacji luzu na łożysku. Jak go trochę dokręcisz zniwelujesz owy luz. Możesz przy okazji zdjąć całe łożysko i je przesmarować. to na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Jeszcze się nie dobierałem do niego jak coś to dam znać... Łącznik stabilizatora nowy z fabryki a do du... był Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.