Gość izaak121 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 witam Próbował już ktoś z Was sam wymieniać w sprężyny w tym modelu? mam wersję 2drzwiową / 1.4 i chcę włożyć do niego MTSy. Dam radę sam z tym zrobić? Potrzebuję jakichś dodatkowych narzędzi itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Przede wszystkim przydatny byłby kanał, ale nie niezbędny ;] Z narzędzi to zestaw kluczy do odkręcenia amortyzatorów i napewno ściągacze do sprężyn. Tylko że ściągacze też trzeba umiejętnie zakładać bo spotkałem się z przypadkami że wyginało sprężyny przez złe założenie Ale wystarczy po prostu kierować się zasadą żeby nie chwytać za skrajne zwoje i ściągać równomiernie po obu stronach Ja sam wymieniałem sprężyny w swoim Suzuki Swifcie i niedawno wymieniałem pękniętą sprężynę w swoim Sunny N14 hatchback, sprawa dosyć prosta o ile śruby nie są pozapiekane ;p Po wszystkim warto by jechać ustawić zbieżność PS: Zanim odkręcisz górną podkładkę pod sprężynę trzeba użyć ściągaczy żeby ci nie wystrzeliło wszystko Może wyjaśniłem to tak tylko po łebkach, ale ja sądzę że wymiana sprężyn to jest raczej jedna z łatwiejszych czynności :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izaak121 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 ok dzięki za rady! pogadam ze znajomym może mi udostępni kanał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beton88 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Ze sprężynami warto zmienić też amortyzatory, bo fabryczne ponoć dobijają http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/50220-obnizenie-zawieszenia-almera-n15/page__st__20. Ja u siebie w N13 GTI zainstalowałem Jamex na amortyzatorach KYB Excel-G. Jest twardo, nisko i trzeba było się od początku nauczyć pokonywać garby i dołki, by doznawać jak najmniej traumatycznych przeżyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Ze sprężynami warto zmienić też amortyzatory, bo fabryczne ponoć dobijają http://forum.nissank...15/page__st__20. Ja u siebie w N13 GTI zainstalowałem Jamex na amortyzatorach KYB Excel-G. Jest twardo, nisko i trzeba było się od początku nauczyć pokonywać garby i dołki, by doznawać jak najmniej traumatycznych przeżyć True story Ja w swoim Suzuki Swifcie miałem Jamex'y -35 i amory gazowe Delphi... ogólnie nie polecam takigoe połączenia, ale tak jak pisał kolega było twardo i nisko przez co niestety na naszych drogach trzeba się nauczyć jeździć slalomem W swoim Sunny po zimie zakładam na przód Tokico gazowe i sprężyny MTS -35 a na tył Kayab gazowo-olewjowy i też sprężynka MTS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Duchu Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Mam u siebie MTS-y na seryjnym zawieszeniu (wersja SR) prawie rok już jeżdżę i nie pocą się więc nie jest konieczna wymiana amortyzatorów oczywiście nie zaszkodzi ale nie jest konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izaak121 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ja przód chyba zostawię na razie oryginalne amortyzatory a włożę sprężyny MTS i tył podobnie... Mam taki problem że jak samochód mi gdzieś mocno podskoczy to nadkola z tyłu mi przycinają opony... mam włożone 15calowe felgi.. wymiana samych sprężyn z tyłu wystarczy żeby go usztywnić czy muszę jeszcze włożyć amortyzatory jakieś? póki co nie mam zbyt dużo gotówki temu grosz się liczy.. najchętniej bym wymienił komplet amortyzatorów ale na chwilę obecną przez zimę chcę zrobić sam tył a przód jak pisałem tylko sprężyny MTS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ja przód chyba zostawię na razie oryginalne amortyzatory a włożę sprężyny MTS i tył podobnie... Mam taki problem że jak samochód mi gdzieś mocno podskoczy to nadkola z tyłu mi przycinają opony... mam włożone 15calowe felgi.. wymiana samych sprężyn z tyłu wystarczy żeby go usztywnić czy muszę jeszcze włożyć amortyzatory jakieś? póki co nie mam zbyt dużo gotówki temu grosz się liczy.. najchętniej bym wymienił komplet amortyzatorów ale na chwilę obecną przez zimę chcę zrobić sam tył a przód jak pisałem tylko sprężyny MTS. Możesz założyć zawsze gumy usztywniające, zmniejszą ugięcie na tylnych sprężynach przez co nie będą dobijały tak bardzo. ja osobiście nie mam zaufania do tego typu procederów i kojarzą mi się one jedynie z Astrami, Golfami i jakimiś bmkami lub audicami no, ale to tylko moja opinia skoro tyle osób to stosuje to coś w tym być musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.