Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kasowanie usterek 2.0 dCi


abp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak można skasować usterkę bez wizyty w serwisie

...najpewniej bedzie u zwykłego mechanika ;):)

Kurcze - piszcie po ludzku , bo nawet jak bedzie miał ktos ochotę pomoc , to nie wiadomo czasem o co konkretnie chodzi :(

Edytowane przez mucka38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

również poproszę o pomoc - 2.0 dci 2008 r 68 tys km

 

co pare tygodni zapalała mi sie kontrolka wypalania dpf'a, zwykle po ok 10 min gasła, ostanim razem świeciła sie dwa dni aż zgasła aż do teraz

od trzech dni znów się świeci, dodatkowo od wczoraj razem z kontrolką silnika

silnik pracuje normalnie, nie stracił mocy, nie przełączył się w tryb serwisowy ale...... jak długo to potrwa, co dalej?

 

konieczna wizyta w serwisie czy jest jakaś na to jakaś inna "forumowa" metoda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle o wypalaniu dpf'a to ja wiem

mój problem polega na tym że od 3 dni on nie gaśnie, a od 2 świeci się dodatkowo kontrolka silnika

 

codziennie wykonuje tę samą trasę 25 km do pracy i 25 drogi powrotnej (10 km po mieście i 15 autostradą)

jak dotąd te 15 km autostrady wystarczyło aby wypalci filtr, od 3 dni jednak to za mało

 

trzeci dzień jade do pracy na 4-ce utrzymując 3,5 tys obrotów i nic

 

tak, temat dpf'fa był wałkowany wielokrotnie, ale nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku, aby przez tyle dni jazdy autostradowej próby wypalania się nie powiodły

dodatkowo ta kontrolka silnika, myśle że jej zapalenie akurat w tym konkretnym dniu jest powiązane z dpf'em

 

dlatego mój post z prośbą o poradę zanim umówię się na wizyte w ASO aby zostawic tam całą miesięczną wypłatę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal dpf-a w jakimś dobrym warsztacie, bo okaże się że to ty będziesz uzależniony od auta a nie auto od ciebie, przecież to nie piesek, którego trzeba wyprowadzić bo mu się chce siusiu. auto ma służyć człowiekowi a nie człowiek autu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieczorem zrobiłem sobie przejażdżkę , 25 km na dwójce i trójce i nic

 

auto już po gwarancji, naprawdę zostaje tylko ASO?

 

kurde, komfort jazdy jest za***isty, wysoka pozycja za kierownicą ułatwiająca wsiadanie do auta super, 150 kucyków naprawdę daje rade a moment obrotowy wciska w fotel niezależnie od biegu, ale już mnie szlag trafia, to nie może tak byc żebym nie mógł ekonomicznie prowadzic auta i był niewolnikiem głupkowatych procedur wypalania dpf'a

 

nie ma innej metody, jakiegoś "myku"?

w cytrynach pomimo dużo bardziej zaawansowanej elektroniki, wiele błędów można wykasowac kombinacją klawiszy z deski rozdzielczej i kluczyka w odpowiedniej pozycji w stacyjce, czasami wystarczyło odpięcie akumulatora na kilka minut

 

kaszak jest na to nieczuły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany, niestety przez ASO - komputerowe wypalanie dpf + 7 l oleju (procedura zanieczyszcza olej) + filtr

koszt 1.000 plnów i to po posiadanych zniżkach

 

gwarancja że jutro się problem nie powtórzy - brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączam sie do tematu wszystkie objawy wystąpiły umnie jak u kolegi robie dziennie ok 100km teraz,wypalanie dało dużo odmuliło auto ale kontrolka silnika po zabiegu nie zgasla olej filtr wymienioy po zabiegu,i nie podnosi sie stan natomiast pozostaje zapisany błąd p1435.



Podłączam sie do tematu wszystkie objawy wystąpiły umnie jak u kolegi robie dziennie ok 100km teraz,wypalanie dało dużo odmuliło auto ale kontrolka silnika po zabiegu nie zgasla olej filtr wymienioy po zabiegu,i nie podnosi sie stan natomiast pozostaje zapisany błąd p1435.

co dalej,??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Większość problemów z DPF to kwestia oleju, musi byc c3 lub c4 i faktycznie spełniać te normy, u mnie raz zamiast oleju Nissan wali elf o tych samych parametrach, 3 razy musiałem wypłaca w trasie dpf, przy następnym przeglądzie wrócił olej brandowany jako Nissan 5 w 30 c4, choć c3 jest bardziej przyjazny silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety - dobrze by było gdyby był to problem oleju :)

oczywiście konieczne jest to by był z normą ACEA C, nawet w przypadku benzyny

 

to problem użytkowania diesla z DPF w miastach, na krótkich odcinkach, problem stylu jazdy

 

w Niemczech niższe podatki, ulgi, wjazd do stref bliżej centrum, autostrady

a u nas żadnych korzyści z DPFA nie ma, a czasem wręcz brakuje warunków do jego optymalnego wypalenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę temat kasowania błędu/kontrolki silnika.

 

Serwis orzekł błąd czujnika tlenu (sądy lambda?), skasował błąd i powiedział że może to tez być wina paliwa.

Błąd oczywiście wrócił prawie od razu i teraz nie wiem czy to paliwo czy czujnik. Gdyby była możliwość skasowania błędu po wlaniu nowego paliwa to było się wyjaśniło.

 

Co gorsza serwis, każdorazowo przed zamówieniem części musi potwierdzić czy to na pewno to uszkodzenie. Dla mnie oznacza to dwukrotne jechanie 50 km do Warszawy i z powrotem. Dwa dni w plecy.

 

Może ktoś ustalił jakiś domowy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...