Gość pogan4x4 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 witam wszystkich jestem nowy na forum ale lubię nissany i nawet już jednego mam mam pytanko dotyczące bagażników http://moto.allegro....1873247403.html a mianowicie: 1.czy można z czymś takim dopiętym do pathfindera jeździć i przewozić motocykl na terenie europy? jeżeli nie to może jakaś inna alternatywa dla przewozu jednego motocykla na przyczepie- ( path dmc= 2880 kg przyczepa dmc= 750 kg 2880+750= 3630 kg więc muszę mieć viatoll) oraz ograniczenia prędkości autostrada 90km/h 2. czy zawieszenie bardzo ucierpi przy takiej konstrukcji 3. może ktoś ma kampera z czymś takim i wie gdzie można to kupić żeby miło homologację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 (edytowane) witam wszystkich jestem nowy na forum ale lubię nissany i nawet już jednego mam mam pytanko dotyczące bagażników http://moto.allegro....1873247403.html a mianowicie: 1.czy można z czymś takim dopiętym do pathfindera jeździć i przewozić motocykl na terenie europy? jeżeli nie to może jakaś inna alternatywa dla przewozu jednego motocykla na przyczepie- ( path dmc= 2880 kg przyczepa dmc= 750 kg 2880+750= 3630 kg więc muszę mieć viatoll) oraz ograniczenia prędkości autostrada 90km/h 2. czy zawieszenie bardzo ucierpi przy takiej konstrukcji 3. może ktoś ma kampera z czymś takim i wie gdzie można to kupić żeby miło homologację jesli chodzi o legalnoeść to nie pomoge, na pewno wymaga to zamontowania dodatkowego oswietlenia i tablicy takie rozwiazanie przystosowane jest do amerykanskiego gniazda haka. jesli chodzi o zawieszenie to w tym wypadku idealne by byly poduszki powietrzne wkładane w srodek tylnich spreżyn i pompowane zwykłym kompresorem. utwardza to zawiezenie tyłu i swietnie sprawdza sie przy holowaniu. w pathfinderach bardzo latwo sie montuje i jest tanie. http://www.strutmast...al-60810-np.htm niestey nie mam pojecia gdzie to kupic w polsce, ale jesli byś sprowadzał albo gdzies znalazł daj znać bo sam jestem zainteresowany Edytowane 15 Października 2011 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 zwróć uwagę na dopuszczalny nacisk na hak coś około 120kg motocykl ok 200kg bagażnik ok 50kg więc jak w Polsce tak pojedziesz i się nie oberwie to będziesz miał szczęście natomiast za granicą dostaniesz za takie coś dożywocie motocykl to nie leciutki rowerek! taki bagażnik musi spełniać surowe normy pozostaje ci tylko viatoll nie jest taki strasznie drogi co do prędkości to nie daj się złapać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 (edytowane) zwróć uwagę na dopuszczalny nacisk na hak coś około 120kg motocykl ok 200kg bagażnik ok 50kg więc jak w Polsce tak pojedziesz i się nie oberwie to będziesz miał szczęście natomiast za granicą dostaniesz za takie coś dożywocie motocykl to nie leciutki rowerek! taki bagażnik musi spełniać surowe normy pozostaje ci tylko viatoll nie jest taki strasznie drogi co do prędkości to nie daj się złapać tego nie mocuje sie na kule haka europejskiego, tylko do typowego gniazda haka USA 2". w stanach jest kilka klas nośności haków: http://hitches4less.com/trailer-hitch-classes.html o ile dobrze pamietam to standardowe gniazdo przeznaczone jest na nacisk ok 300kg za oceanem mozna spotkac sporo fabrycznych konstrukcji do wozenia motocykli a nawet qadow na haku i wszystko jest legalne i bezpieczne. Edytowane 16 Października 2011 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Dzięki za odpowiedzi. to prawda że to kula haka ma nośność ok 50 kg w moim przypadku (hak steinhof) ale ja nie planuję tego montować na kuli. myślałem o dorobieniu całej konstrukcji dodatkowo wspieranej o ramę obok koła zapasowego. Chodzi mi też po głowie pomysł wożenia motocykla na pickupie, tylko martwi mnie trochę wysokość na jaką trzeba by pakować ten motor. Znajomy oferuje mi toyote hilux za patha. Inną możliwością jaką rozważam to zrobienie przyczepki składanej żebym mógł ją do bagażnika wrzucać i zarejestrowanej na dmc 600 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 zamiast dorabiac konstrukcje, mozesz dokupic gotową z homologacja. oryginalne gniazdo haka USA jest przykrecane do ramy. montaż jest bardzo prosty, jeśli europejska wersja też ma otwory w ramie:) koszty nie powinny byc duze, zwlaszcza jak znajdziesz cos w używanych częściach. w USA nowa kosztuje ok 200$ http://www.courtesyp..._6940_6941.html cześć nr: [51170] zderzak bedzie wymagał odrobiny przycięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam Dzięki za odpowiedzi, chodziło mi głównie o to czy taki bagażnik (obojętne czy eu czy usa) nie rozwali mi zawieszenia z tyłu oraz czy mogę z czymś takim jechać na w Niemczech. co do montażu to żaden problem jest zamontować coś takiego na normalnym (eu) mocowaniu alkaspaw tego nie złapali ale niewiele mu to pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Za lekki ciągnik w takiej sytuacji trzeba mocno wcisnąć pedał gazu aby przyczepy się uspokoiła i dopiero zacząć chamować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 witam w dalszym ciągu nie dowiedziałem się żadnych konkretów. Znalazłem niemiecką stronę na której ktoś coś takiego prezentuje http://www.clevercamper.de/motorradtraeger/details.htm i w dalszym ciągu szukam odpowiedzi na pytani czy można z czymś takim jeździć??? Policjanci których o to pytałem mieli różne zdania i od żadnego nie uzyskałem jasnej odpowiedzi. zastanawiałem się też nad przyczepką tak składaną żeby mogła się zmieścić do bagażnika ( chociaż w jedną stronę można by jechać jak na to pozwalają warunki i autostrady). Problem polega na tym że często jestem za granicą w sprawach firmowych i czasami trafia mi się jakiś fajny motocykl ale nigdy nie mam pewności że coś się trafi, więc targanie za sobą przyczepy za każdym razem jest bez sensu. Szukam więc jakiegoś rozwiązania. Busa nie chcę bo nie, nie wiem jak wysoko jest podłoga w pickupie np navara albo ten starszy nissan d22. Chociaż wolałbym się nie pozbywać mojego patha bo jest u mnie w domu od nowości, a z tymi sprowadzanymi różnie bywa Może ktoś używa pickupa do przewożenia motocykla( chodzi nie tylko o crossy ale też o ciężkie motocykle) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Pick up ma za krutką palę na motocykl i trochę za wysoko bez zabudowy wejdzie i z otwartą burtą ale wiesz jaka to będzie jazda strach aby nie polubić innych bagaży na pace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 witam a czy ktoś może zmierzyć na jakiej mniej więcej wysokości jest próg załadunku w navarze? alkaspaw masz racją ze na podwójną kabinę się nie zmieści ale na pojedynczą lub 1,5 kabiny przy otwartej tylnej klapie może się zmieści motor typu ścigacz około 260 długości, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.