Fidel Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Witam. Zwracam się do wszystkich użytkowników Terrano z gorącą prośbą o udzielenie pomocy w temacie dobrego alternatora do Terrano II. Temat ten może gdzieś już się przewijał (nawet ja sam coś o tym kiedyś pisałem), ale nie został on dokończony. Otóż chciałbym do mojego autka Terrano II z 2004 roku 2,7 Tdi (125 KM) zamontować alternator o większym prądzie ładowania. Mój fabryczny (Bosch) posiada prąd ładowania 70 A. Moja praktyka wykazała, że jest to sporo za mało. Zresztą czytając opinie innych Użytkowników też to potwierdzają. Może gdyby użytkować autko wyłącznie ze sprzętem fabrycznym to prąd ten by wystarczył. Jednak wiadomo, że off-roadowcy często mają poinstalowane różne szpeje. Wtedy prądu jest zdecydowanie za mało. Dodam, że od 4 lat posiadam akumulator Exide Maxximme 50 Ah o prądzie rozruchu 900 A i generalnie nie ma z tym żadnych problemów. Jednak za jakiś czas będę chciał zmienić akumulator na bardziej pojemny np. 100 Ah i wtedy mogą pojawić się problemy z ładowaniem akumulatora fabrycznym alternatorem. Jakie są Państwa sugestie co do montażu większego alternatora? Rozmawiałem w jednym z warsztatów elektrycznych w tej sprawie, ale stwierdzono tam, że dopóki nie wskaże żadnego konkretnego alternatora to oni nie mają pojęcia jaki tam może być założony. Wiem, że niektórzy z Państwa mieli do czynienia z alternatorami rzędu 120 A a nawet i większymi. Czy Państwa zdaniem i doświadczeniem istnieją w ogóle alternatory o większym prądzie ładowania niż fabryczne 70 A możliwe do zainstalowania w tym modelu i niewymagające jakichkolwiek przeróbek? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam Fidel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 ja mam benzynę a jak chciałem wsadzić akumulator 80Ah w zwyż to kumpel polecił mi wymianę alternatora na ten z 2,7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Właśnie, że mam i wyciągarkę, i dodatkowe światła, i przetwornicę prądu, z której często korzystam ... Wystarczy, że załączę tylko niektóre z tych urządzeń i napięcie ładowania spada czasem nawet do wartości poniżej 13 V. Przy włączonych światłach mijania i jakimś lekkim nawiewie dmuchawy napięcie jest w porządku ok. 14 V. Pozdrawiam Fidel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Moj standardowy altek radzi sobie z akumulatorem 100Ah W jeepie założono mi jakis z Opla Vectry chyba. Podobno sa w miarę .... "uniwersalne" i sporo mocniejsze a i nie drogie więc szukałbym w tym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Dowiadywałem sie w specjalistycznym warsztacie który handluje i naprawia alternatory i rozruszniki,sprawa nie jest prosta bo naprawiali już mody właścicieli terrano.Problem nie jest w alternatorze a w pompie podciśnienia.Inne pompy mają za małą wydajność i auto zgubi hamulce(wspomaganie),lub sterowanie turbiną.Ogólnie stwierdził że jeżeli jest miejsce to lepiej pokombinować z dodatkowym alternatorem,a oryginału nie ruszać.Bez przeróbek zamiennie można założyć z opla lub isuzu tyle że one też mają 70A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Nie wszystkie 2.7 mają, vaku na altku. Wystarczy zrobić jak w oryginale, dołożyć pompę, trochę roboty jest. Jak komuś zależy, od TD42 pasuje altek p'n'p, były chyba 90A i 100A, miały też vaku (z głowy, trzeba poszukać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.