Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Alternator


Fidel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się do wszystkich użytkowników Terrano z gorącą prośbą o udzielenie pomocy w temacie dobrego alternatora do Terrano II.

Temat ten może gdzieś już się przewijał (nawet ja sam coś o tym kiedyś pisałem), ale nie został on dokończony.

Otóż chciałbym do mojego autka Terrano II z 2004 roku 2,7 Tdi (125 KM) zamontować alternator o większym prądzie ładowania. Mój fabryczny (Bosch) posiada prąd ładowania 70 A. Moja praktyka wykazała, że jest to sporo za mało. Zresztą czytając opinie innych Użytkowników też to potwierdzają. Może gdyby użytkować autko wyłącznie ze sprzętem fabrycznym to prąd ten by wystarczył. Jednak wiadomo, że off-roadowcy często mają poinstalowane różne szpeje. Wtedy prądu jest zdecydowanie za mało.

Dodam, że od 4 lat posiadam akumulator Exide Maxximme 50 Ah o prądzie rozruchu 900 A i generalnie nie ma z tym żadnych problemów. Jednak za jakiś czas będę chciał zmienić akumulator na bardziej pojemny np. 100 Ah i wtedy mogą pojawić się problemy z ładowaniem akumulatora fabrycznym alternatorem.

Jakie są Państwa sugestie co do montażu większego alternatora? Rozmawiałem w jednym z warsztatów elektrycznych w tej sprawie, ale stwierdzono tam, że dopóki nie wskaże żadnego konkretnego alternatora to oni nie mają pojęcia jaki tam może być założony.

Wiem, że niektórzy z Państwa mieli do czynienia z alternatorami rzędu 120 A a nawet i większymi.

Czy Państwa zdaniem i doświadczeniem istnieją w ogóle alternatory o większym prądzie ładowania niż fabryczne 70 A możliwe do zainstalowania w tym modelu i niewymagające jakichkolwiek przeróbek?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam

Fidel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że mam i wyciągarkę, i dodatkowe światła, i przetwornicę prądu, z której często korzystam ...

Wystarczy, że załączę tylko niektóre z tych urządzeń i napięcie ładowania spada czasem nawet do wartości poniżej 13 V. Przy włączonych światłach mijania i jakimś lekkim nawiewie dmuchawy napięcie jest w porządku ok. 14 V.

 

Pozdrawiam

Fidel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj standardowy altek radzi sobie z akumulatorem 100Ah

W jeepie założono mi jakis z Opla Vectry chyba.

Podobno sa w miarę .... "uniwersalne" i sporo mocniejsze a i nie drogie więc szukałbym w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dowiadywałem sie w specjalistycznym warsztacie który handluje i naprawia alternatory i rozruszniki,sprawa nie jest prosta bo naprawiali już mody właścicieli terrano.Problem nie jest w alternatorze a w pompie podciśnienia.Inne pompy mają za małą wydajność i auto zgubi hamulce(wspomaganie),lub sterowanie turbiną.Ogólnie stwierdził że jeżeli jest miejsce to lepiej pokombinować z dodatkowym alternatorem,a oryginału nie ruszać.Bez przeróbek zamiennie można założyć z opla lub isuzu tyle że one też mają 70A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie 2.7 mają, vaku na altku.

Wystarczy zrobić jak w oryginale, dołożyć pompę, trochę roboty jest.

Jak komuś zależy, od TD42 pasuje altek p'n'p, były chyba 90A i 100A, miały też vaku (z głowy, trzeba poszukać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...