Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wbracja kierownicy


Gość tata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pewną zagwozdkę,od pewnego czasu zauważyłem drżenie kierownicy przy hamowaniu,prędkości rzędu 80 km. wzwyż.Wiec wykombinowałem że na pewno to tarcze zwichrowane jak tarcze to i klocki też do wymiany bo ułożyły się już na tych nieszczęsnych tarczach.zamówiłem sobie nowy komplet.Zmienna aura,zimno na dworze,i cud kierownica przestała drżeć.Czym to może być spowodowane??????wpływ temperatury.Czekam na sensowne podpowiedzi.Wymieniać czy nie????.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwichrowanych tarczach lub tarczy często podczas hamowania czuć też pulsowanie na pedale hamulca. Objaw o którym piszesz może być też powodowany na przykład przez wybity lub wybite końcówki drążków kierowniczych.

 

A tarcze czemu się wichrują? Powodów może być wiele. Przeważanie jest to przegrzanie. Czesam może to spowodawać przejazd przez dużą kałużę. Rozgrzana tarcza + woda prawie zawsze = wypaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwichrowanych tarczach lub tarczy często podczas hamowania czuć też pulsowanie na pedale hamulca. Objaw o którym piszesz może być też powodowany na przykład przez wybity lub wybite końcówki drążków kierowniczych.

 

A tarcze czemu się wichrują? Powodów może być wiele. Przeważanie jest to przegrzanie. Czesam może to spowodawać przejazd przez dużą kałużę. Rozgrzana tarcza + woda prawie zawsze = wypaczenie.

 

Chodzi mi o to czemu wcześniej wibrowała kierownica a teraz jak chłodniej na dworze ,przestała nawet jak to mogą być owe drążki to co zimno powoduje ustępowanie w/w objawów.czekam dalej na podpowiedzi :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jest to możliwe. Przegub kulowy w drążku na wskutek niskiej temperatury może "chodzić ciaśniej". Albo po prostu zbieg okoliczności. Coś się ułożyło i przestało wibrować. Czasmi jak dostanie się jakiś syf pomiędzy zacisk a klocek hamulcowy, poczas hamowania ta strona zacisu "bierze" nie równomiernie i może powstać efekt wibracji. Syf wypadnie, ułoży się, rozkruszy itp. i objaw może minąć. Warto rozpocząć prace od porządnego wyczyszczenia hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy podobną sytuacje. Zaczeliśmy od sprawdzenia, czy koła były dobrze wyważone. Okazało się, że tarcze były trochę wypaczone. Raz drżało bardziej, a raz mniej w zależności jak się tarcze ułożyły. Wymieniliśmy tarcze i jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kolego od jakiś 5 tyś mam identyczne objawy, po sprawdzeniu hamulców z przodu, układu kierowniczego i zawieszenia na 99 % winne są tyne hamulce bębnowe przód wymieniałem komplet jakieś 15 tyś temu, zalecana przez serwis wymiana bębnów i szczęk, ufam serwisowi auto serwisuję średnio co 3 miesiące i jak na razie nie było z nimi problemu - serwisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,a jak sprawdzałeś hamulce z przodu?Na stacji,na rolkach?Jeżeli tak to zapomnij o dokładności pomiaru.Aby stwierdzić bicie tarczy należy zdjąć koło i przyrządem ,czujnikiem zbadać bicie boczne tarczy.Na rolkach i wzrokowo nie jesteś tego w stanie stwierdzić.Bicie boczne dopuszczalne na tarczy nie może przekroczyć bodajże 0.01mm.Poza tym wydaje mi się że bicie bębnów powodowałoby drżenie nadwozia a nie kierownicy...cokolwiek za daleko od przodu.Przynajmniej tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są stacje diagnostyczne, które na rolkach są w stanie stwierdzić bicia na tarczach lub elementach zawieszenia. Ale taki pomiar jest jedynie wstępem do dokładnych pomiarów o których wspomniał Jacko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...