Gość krzys2 Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Jakie sa objawy nieprawidlowej pracy miernika przeplywu powietrza w Nissanie almera rocznik 2001 1.5 benz nie uprzedzajac jakie sa u mnie objawy podaje co ponizej dla zawezenia pola poszukiwan: analiza sapalin i sondy L - idealnie (sprawdzone w 3 stacjach), spalanie na trasie ostatnio 6800 km po autostradach i troche w miastach, predkosc max do 125 km/h wyszlo 6,2l/100 km (bezn co prawda zachodnia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ASO KMJ GDYNIA Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Jakie sa objawy nieprawidlowej pracy miernika przeplywu powietrza w Nissanie almera rocznik 2001 1.5 benz nie uprzedzajac jakie sa u mnie objawy podaje co ponizej dla zawezenia pola poszukiwan: analiza sapalin i sondy L - idealnie (sprawdzone w 3 stacjach), spalanie na trasie ostatnio 6800 km po autostradach i troche w miastach, predkosc max do 125 km/h wyszlo 6,2l/100 km (bezn co prawda zachodnia) Objawy nieprawidłowej pracy miernika przepływu powietrza to np.: wahania obrotów, brak mocy, większe spalanie, silnik może gasnąć przy rozruchu. Pzdrawiamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 czy mozna ten czujnik jakos przeczyscic lub regenerowc (dostep bardzo latwy - mozna to zrobic samodzielnie) bo koszt nowego powyzej 2000 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ASO KMJ GDYNIA Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 czy mozna ten czujnik jakos przeczyscic lub regenerowc (dostep bardzo latwy - mozna to zrobic samodzielnie) bo koszt nowego powyzej 2000 zl Zależy od stopnia zanieczyszczenia (można spróbować przeczyścić), generalnie takich rzeczy się nie naprawia. A jakie są objawy?? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 objaw jest tylko jeden: po wyjechaniu z np rano z garazu przy nie dogrzanym jeszcze silniku, w momencie wrzucenia na luz obroty spadaja do 0. Po ponownym bezproblemowym odpaleniu nic takiego juz nie wystepuje. Zeby to zjawisko sie powtorzylo to samochod musi stac kilka godzin!! Ale gdy jade od razu w dluzsza trase i temp. silnika dojdzie do temp. pracy w zasadzie tez tego zjawiska nie zauwazylem. Obroty na biegu jalowym zmieniaja sie normalnie zaleznie od obciazenia odbiornikami energii elektrycznej. Kiedys po wlaczeniu zimnego silnika czekalem na jalowych obrotach az sie calkiem dogrzeje, wskazowka obrotomierza ruszala sie w granicach normy. Osiagi samochodu sa bardzo dobre jak juz pisalem. Nie ma znaczenia czy to jest lato +30 czy zima np -30. Czyszczenie przepustnicy, silnika krokowego nie mialy zadnego wplywu na to zjawisko. Rowniez tankowanie na roznych stacjach nie ma na to wplywu. Niestety juz jeden ASO na moim problemie sie wylozyl i pan P.I. tez niewiele pomogl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 aha prosze napisac czym to przeczyscic (cos specjalnego, benzyna, woda destylowana, spirytualia jakies - byle nie duzo bo szkoda), bo montaz i demontaz jest trywialny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 czy mozna ten czujnik jakos przeczyscic lub regenerowc (dostep bardzo latwy - mozna to zrobic samodzielnie) bo koszt nowego powyzej 2000 zl sprawdzales cene? wiemz e do niektorych n16tek przeplywka kosztuje 199pln. wiec jesli nie sprawdzales to sprawdz w aso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 sprawdzalem w ASO cena powyzej 2000zl, sprawdzalem tez w katalogach Boscha cena ok 450 Euro - numer spisalem z samego przeplywomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Niezła kicha...do Opla przepływomierz kosztuje 280zł na allegro. No ale Opel to nie Nissan Może sa jakieś tańsze zamienniki w hurtowniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Niezła kicha...do Opla przepływomierz kosztuje 280zł na allegro. No to niezle, do Maximy na allegro kosztuje 450 pln (używany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 No własnie ten do Opla to jest nówka tylko zamiennik, nie oryginal. Ale co nam po Oplowskim przepływomierzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 w "Motorze" wyczytałem, że jak padnie przepływomierz to zapali się kontrolka "check engine" (żółta). Napisali, że awaria przepływomierza jest bardzo trudna do zdiagnozowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertss Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Proponuję zajrzeć na "bratnią" stronkę http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/maf.php może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Dzieki, co do czyszczenia pewnie mozna zrobic to tak samo, ale jak w Almerze powinna wygladac procedura resetowania komputera po oczyszczeniu przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Jak byłem z kolega z N15 to też mu powiedzieli ze przeplywomierz do wymiany. Zaspiewali w ASO normalną cenę 4000 a w ramach promocji 2000. Z racji iz jego N15 dziala bez zarzutu, obroty w normie itp narazie zbagatelizował. Czy ktoś wie jakie moga być konsekwencje? I czy z tym mozna poczekać do jakiś widocznych objawów itp?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 :shock: Przepływka którą wymieniałem u siebie, to wtyczka z której wychodzi 8cm kawałek plastiku z dwoma 5 mm drutami...Bez problemu da się wyjąć z obudowy, więc można popróbować czyścić. Zastanawiam się tylko skąd ta absurdalna cena. Mnie pan zaśpiewał 350zł bez sprawdzania VINu auta (nadmienił tylko że do diesla kosztuje 1500zł), więc myślę że kosztuje tak do wszystkich przed liftem...Oczywiście 350 to cena obudowy + ten element ("wkład) o którym piszę. :idea: Reasumując proponuję poinformować się w różnych ASO, bo może chcą bezpodstawnie zarobić. :shock: Swoją drogą pisze się tu że padnięta przepływka to za dużo powietrza, więc silnik słabnie i mniej pali. A u mnie jest odwrotnie - po wymianie silnik chodzi ciszej :shock: i mniej pali ale jest bardziej mułowaty . Ale swoją moc ma bo udało mi się rozkulać do 185 km/h, co przedtem było niemożliwe...Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Swoją drogą to ciekawe z tymi cenami (za takie g....o!)...Odczytam numer z tej starej i uzbrojony w VIN podzwonie po ASO. Dam znać jakie wyniki. Wietrzę tu jakiś spisek!!!!!! :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Nadal czekam na jakas diagnoze ASO z Gdyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 :shock: Przepływka którą wymieniałem u siebie, to wtyczka z której wychodzi 8cm kawałek plastiku z dwoma 5 mm drutami...Bez problemu da się wyjąć z obudowy, więc można popróbować czyścić. Zastanawiam się tylko skąd ta absurdalna cena. Mnie pan zaśpiewał 350zł bez sprawdzania VINu auta (nadmienił tylko że do diesla kosztuje 1500zł), więc myślę że kosztuje tak do wszystkich przed liftem...Oczywiście 350 to cena obudowy + ten element ("wkład) o którym piszę. :idea: Reasumując proponuję poinformować się w różnych ASO, bo może chcą bezpodstawnie zarobić. :shock: Swoją drogą pisze się tu że padnięta przepływka to za dużo powietrza, więc silnik słabnie i mniej pali. A u mnie jest odwrotnie - po wymianie silnik chodzi ciszej :shock: i mniej pali ale jest bardziej mułowaty . Ale swoją moc ma bo udało mi się rozkulać do 185 km/h, co przedtem było niemożliwe...Pozdrowionka ja dzwonilem do kilku ASO i cene uslyszalme taka sama. mowili mi ze mam pecha bo niekture almy z przed liftu maja te tansze przeplywki. Mowil ze ze nie da sobie glowy ucicac ze moja alma nie bedzie dobrze pracowala na tej tanszej przeplywce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Uszkodzona przepływka może spowodować, ża auto będzie chodzić na ubogiej mieszance, a to silnikowi na pewno nie pomoże... (zaworki, uszczelka,gniazda itp.) Tyle teorii, co do praktyki to nie wiem, jak jeździ to nie zaglądam do wnętrza ;-) Tak się tylko zastanawiam, czy jeżeli sonda pokazuje prawidłowy skład mieszanki w całym zakresie obrotów to mam gwarancję że przepływka jest ok :idea: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Jak mieszanka uboga, to dlaczego więcej pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 to może masz za bogatą?? Tak sobie myślę, że uszkodzony przepływomierz to by raczej powodował ubogą mieszankę (taka budowa przepływomierza, że jak uszkodzona zostanie siateczka to komputer będzie odczytywał mniejszy przepływ powietrza niż rzeczywisty i dawał mniej paliwa). Tyle wyczytałem w motorze, ale niech się jeszcze znawcy wypowiedzą, bo mogę sie mylić. Ktoś mi odpowie na związek wskazań sondy a ewentualnym uszkodzeniem przepływki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Nadal czekam na jakas diagnoze ASO z Gdyni to jedż do oliwy i niech Ci sprawdzi "Pan Witek" 2 mechanik na mistrzostwach polski w dziedzinie mechaniki. Ja auta oddaje tylko jemu i jest GIT pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Prosze o namiary. Teraz testuje pelen bak z plynem STP do czyszczenia wtryskow (zgodnie z porada z tego forum). Jak nie ustapi to zabiore sie za czyszczenie plynem do czyszczenia gaznikow miernika przeplywu powietrza. Jak dalej nie pojdzie i nie dostane jakiejs wiazacej odpowiedzi to chyba sprzedam ten samochod i z marka EURO-NISSAN dam sobie spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 9 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2005 STP nie pomoglo po pelnych dwoch bakach z nim. W sumie to nic nie dalo. Samochod jezdzi tak dobrze jak zwykle. Ostatnio zauwazylem , ze czesciej gasnie na luzie+wchodzeniu w zakret (pierwsza faza zakretu, potem dostaje obrotow lub gasnie). Jakby cos dlawilo silnik, lub dawalo za male napiecie. Jednak jak stoje przy wlaczonym silmniku i krece na max to obroty jalowe zmieniaja sie tylko ciut ciut. Kurcze to co jak samochod toczy sie na luzie i skreca to pobiera wiecej pradu i przygasa silnik niz jak stoi przy tych samych odbiornikach (wentylator na I, bez klimy itp) i kreci. Jak stoje to przeciez potrzebna jest wieksza moc do skrecenia kol. Nic z tego nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.