Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana osłony przegubu


Jeger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam rozdartą osłonę zewnętrzną i planuje jak najszybsza wymianę zanim piasek zniszczy przegub. Potrzebuje porady mechanika jak szybko i bezproblemowo zabrać się do tematu, może jakieś fotki.

Z góry dziękuję za odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś samochód, odkręć koło, ściągnij sprzęgiełko i później zawleczkę zabezpieczającą przegub, jak odepniesz górny wahacz powinno dać się wysunąć z piasty, jak nie to dolny też będziesz musiał odpiąć, nie pamiętam dokładnie ale pod osłoną powinno być jeszcze jedno zabezpieczenie przegubu, przed zsunięciem z półośki. Jak je odbezpieczysz to przegub wyjdzie z frezów i będziesz mógł z nim zrobić co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że mam rozebrać sprzegiełko, tylko jak je później poskładać ? W innych autach to wiem że jest zabezpieczenie pod osłoną w postaci zawleczki na piascie. Myślałem że pod sprzęgiełkiem będzie jakaś nakrętka mocująca a nie zawleczka. Znajdę jakiś rysunek - przekrój tej części auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ściągnij sobie instrukcję, znajdziesz ją w : Instrukcja obsługi Nissan Terrano I / II i innych przydatnych

 

tam będziesz miał wszystko opisane (po angielsku, ale prostym językiem i na rysunkach też wszystko jest). Jak Ci się nie chce, to samo zdjęcie sprzęgiełka też nie jest trudne, tylko jak robisz to pierwszy raz, polecam udokumentować każdą czynność np fotką, żebyś później wiedział jak złożyć. Jak już odkręcisz śruby mocujące, po prostu wysuwasz sprzęgiełko, wyciągasz z tego co pamiętam to zostaną na osi jeszcze dwa elementy, musisz je zdjąć (tylko zapamiętaj którą stroną co było) i będziesz miał okrągłą zawleczkę zabezpieczającą. Rozszerzasz ją specjalnymi szczypcami albo śrubokrętami i ściągasz. poradzisz sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już uporałem się z tą gumą ale ona sama nie stanowiła dużego problemu, tylko zardzewiałe śruby na przegubach itd. Trochę sobie uprościłem i nie rozkręcałem przy wewnętrznym tylko wybiłem przytrzymując ośkę ściskami. Ponadto przegub się rozbiera jak wszystkie inne i należy to robić ponieważ w smarach jest dużo piachu. Jedyną rzeczą która nie mogłem przeskoczyć to że osłonę miałem firmy nie polecanej ale... pojeździmy... zobaczymy.

 

Dzięki za porady !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...