jerzyl Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Jak czytałem w innych wątkach, prawdopodobnie jest możliwość dorobienia świateł dziennych w naszych pojazdach. Ktoś pisał iż w Notku jest przekaźnik, lub miejsce na niego i należy uruchomić funkcję w kompie. Nie wiem czy coś takiego jest możliwe w Tiidzie. Np sterowanie tylko przednimi reflektorami poprzez PWM (regulacja mocy). Nawet jeśli nie ma tego oryginalnie, można dość prosto dostawić, wraz ze sterownikiem PWM. Ma ktoś coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 A tak konkretnie to po co? No chyba, że dla celów poznawczych. Masz pozycję auto gdzie światła włączają się wraz z silnikiem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Takie rozwiązanie jest dość kłopotliwe. Przekaźnik o którym mowa odpala przednie światła mijania jako dzienne. Niby ok, jednak jeżeli nie ma się czujnika zmierzchu, może dojść do kłopotliwej sytuacji w której zapomnimy o światłach mijania po zmierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Jak czytałem w innych wątkach, prawdopodobnie jest możliwość dorobienia świateł dziennych w naszych pojazdach. Ktoś pisał iż w Notku jest przekaźnik, lub miejsce na niego i należy uruchomić funkcję w kompie. Nie wiem czy coś takiego jest możliwe w Tiidzie. Np sterowanie tylko przednimi reflektorami poprzez PWM (regulacja mocy). Nawet jeśli nie ma tego oryginalnie, można dość prosto dostawić, wraz ze sterownikiem PWM. Ma ktoś coś takiego? Zapominasz tylko że reflektory musiały by mieć homologację RL(a nie mają)moduł PWM w takich lampach steruje długimi(symetryczne)a nie mijania(z autopsji na poprzedniczce honda usa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyl Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 (edytowane) manix- zgadzam się z tym iż sterowanie światłami długimi. Co do homologacji to zobaczę czy takowa jest na reflektorach Suzuki. JacekJQ- pytanie wydaje mi się głupie, po perwsze zmniejszamy pobór prądu co przekłada się na wiele rzeczy. Np oszczędność paliwa itp. A w pozycji auto to światła włączają się o zmierzchu i razem z dziennymi miało by to sens. ranger- zawsze istnieje możliwość zapomnienia o światłach (nie każdy samochód ma możliwość pozostawienia włączonych świateł ) poza tym brak świateł po zmierzchu łatwiej chyba zauważyć niż w sołoneczny dzień.No i masz na desce kontrolkę świateł mijania (w zasadzie to postojowych ) Jak świecą dzienne to kontrolka się nie świeci Pomyśle jak zamocować homologowane lampy LED'owe, no i oczywiście sprzędz je z automatyką. Jeszcze jedno pytanie, czy reflektory QQ mają homologacje RL? Edytowane 29 Października 2011 przez jerzyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 manix- zgadzam się z tym iż sterowanie światłami długimi. Co do homologacji to zobaczę czy takowa jest na reflektorach Suzuki. JacekJQ- pytanie wydaje mi się głupie, po perwsze zmniejszamy pobór prądu co przekłada się na wiele rzeczy. Np oszczędność paliwa itp. A w pozycji auto to światła włączają się o zmierzchu i razem z dziennymi miało by to sens. ranger- zawsze istnieje możliwość zapomnienia o światłach (nie każdy samochód ma możliwość pozostawienia włączonych świateł ) poza tym brak świateł po zmierzchu łatwiej chyba zauważyć niż w sołoneczny dzień.No i masz na desce kontrolkę świateł mijania (w zasadzie to postojowych ) Jak świecą dzienne to kontrolka się nie świeci Pomyśle jak zamocować homologowane lampy LED'owe, no i oczywiście sprzędz je z automatyką. Jeszcze jedno pytanie, czy reflektory QQ mają homologacje RL? QQ nie mają.W tiidzie widziałem rl w miejsu halogenów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 JacekJQ- pytanie wydaje mi się głupie, po perwsze zmniejszamy pobór prądu co przekłada się na wiele rzeczy. Np oszczędność paliwa itp. A w pozycji auto to światła włączają się o zmierzchu i razem z dziennymi miało by to sens. Bardzo mnie ciekawi po ilu latch zwróci się inwestycja w światła dzienne. Ponieważ jesteś bardzo zaangażowany tą sprawę to czy masz może dostęp do danych określających o ile wzrasta zużycie paliwa przy włączeniu świateł mijania? Pytanie jest poważne. BTW Nie ma głupich pytań. Głupie są tylko odpowiedzi. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 (edytowane) Bardzo mnie ciekawi po ilu latch zwróci się inwestycja w światła dzienne. Ponieważ jesteś bardzo zaangażowany tą sprawę to czy masz może dostęp do danych określających o ile wzrasta zużycie paliwa przy włączeniu świateł mijania? Pytanie jest poważne. BTW Nie ma głupich pytań. Głupie są tylko odpowiedzi. Pzdr Ja,choć mi "wiszą"światła dzienne mogę Ci dość precyzyjnie odpowiedzieć.najpierw zwolennicy-" Zużycie paliwa podczas jazdy na światłach mijania wzrasta o około 0,2 l/100 km – żarówki zużywają ponad 100 W. Najrozsądniejsze jest wykorzystanie świateł do jazdy dziennej opartych o diody LED, którym wystarczy jedynie 10 W. Zgodnie z prawem, tylne światła pozycyjne nie muszą być włączone jednocześnie z DRL, co też zwiększa oszczędności na paliwie i żarówkach" Teraz razsądni-" Czy warto? Przed podjęciem decyzji o montażu świateł do jazdy dziennej powinniśmy zastanowić czy spodziewane oszczędności będą w stanie zrównoważyć koszt montażu takich świateł. Najczęściej odpowiedź na to pytanie będzie przecząca. Również korzyść ekologiczną może przyćmić fakt, że światła takie trzeba przecież wyprodukować – a produkcja ich może spowodować większe szkody w atmosferze niż minimalnie zwiększone zużycie paliwa w naszym samochodzie." Teraz przeciwnicy-"Głupota i marketing.Amerykanie wyliczyli że oszczędność na paliwie to ulamek /na 100km"Ludzie lubią świecidełka i tyle. Edytowane 30 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyl Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 No zgadzam się z wyliczeniami, wszelki ekologiczny bełkot w zasadzie mi zwisa. Interesuję się tym z racji zawodu i nowości. Mam tak i już ,lubię wszelkiego rodzaju elektroniczne bajery . Czy to się zwróci , nie wiem. lampy diodowe z homologacją, zasilane PWM można kupiś poniżej stówki, nie jest to chyba duży wydatek. Moim zdaniem powinno się eliminować jak najwięcej z oświetlenia tradycyjnymi żarówkami na rzecz LED'ów, z prostego powodu - trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 No zgadzam się z wyliczeniami, wszelki ekologiczny bełkot w zasadzie mi zwisa. Interesuję się tym z racji zawodu i nowości. Mam tak i już ,lubię wszelkiego rodzaju elektroniczne bajery . Czy to się zwróci , nie wiem. lampy diodowe z homologacją, zasilane PWM można kupiś poniżej stówki, nie jest to chyba duży wydatek. Moim zdaniem powinno się eliminować jak najwięcej z oświetlenia tradycyjnymi żarówkami na rzecz LED'ów, z prostego powodu - trwałość. I bardzo dobrze,rób swoje,a jak skończysz podziel się z potomnymi na tym forum.Wstaw fotki i opisz co i jak,może się skusimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluedaver Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 witam chciałbym założyc do tiidy swiatła do jazdy dziennej w miejsce halogenów - z uwagi na to, że nie posiadam halogenów i pewnie w wersji visia nie ma okablowania wymysliłem sobie wrzucić tam okrągłe światła do jazdy dziennej i mam kilka pytań: czy już ktoś z szanownych kolegów montował takie światła w te miejsca(interesuje mnie tylko w halogeny), jeżeli tak to prosiłbym o fotki i listę niezbędnych akcesorii potrzebnych do takiego przesięwzięcia rozważam zakup okularów halogenów i wmontowanie tam zamiast lamp halogenu własnie lamp do jazdy dziennej, czy ktoś wie ile te okulary kosztują w salonie(nie znalazłem w necie używek) a ten sposób byłby chyba najprostszy może przerabiał ktoś te oryginalne maskownice pełne i udało mu się tam rozwiercając dopasować jakieś lampy proszę o porady, jeżeli będę to robił jako pierwszy podzielę się wrażeniami i kosztami z pracy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 witam chciałbym założyc do tiidy swiatła do jazdy dziennej w miejsce halogenów - z uwagi na to, że nie posiadam halogenów i pewnie w wersji visia nie ma okablowania wymysliłem sobie wrzucić tam okrągłe światła do jazdy dziennej i mam kilka pytań: czy już ktoś z szanownych kolegów montował takie światła w te miejsca(interesuje mnie tylko w halogeny), jeżeli tak to prosiłbym o fotki i listę niezbędnych akcesorii potrzebnych do takiego przesięwzięcia rozważam zakup okularów halogenów i wmontowanie tam zamiast lamp halogenu własnie lamp do jazdy dziennej, czy ktoś wie ile te okulary kosztują w salonie(nie znalazłem w necie używek) a ten sposób byłby chyba najprostszy może przerabiał ktoś te oryginalne maskownice pełne i udało mu się tam rozwiercając dopasować jakieś lampy proszę o porady, jeżeli będę to robił jako pierwszy podzielę się wrażeniami i kosztami z pracy pozdrawiam Dziennych nie montowałem(zakładalem halogeny) ,ale widziałem i prezentują się w tym miejscu doskonale.Wiązki pod halogeny są z wtyczkami,a co do "okularów" to nie kupuj tylko wykorzystaj swoje zaślepki(ja tak zrobiłem)demontaż banalny(podważasz i wychodzą na zatrzaskach)A wycięcie jeszcze prostrze(ja nawierciłem te przygotowane otwory i wyciąłem ostrym nożem!!! )materiał bardzo miękki i plastyczny! lub zrób tak jak na filmiku.Halogeny pasują idealnie w miejsca w zderzakach i są przykręcane jedną śrubką od wewnątrz.Pasują również od note z początku produkcji(są identyczne,oryginał valeo)http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Kh5nyTf0AZw A tu po wycięciu moje haluski/kliknij by powiększyć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluedave Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 (edytowane) witam, zaślepki już zdemontowane, wszystko ok, czas kupic lampy zna ktoś może wymary oryginalnego halogenu??? średnica i długość??? już nieaktualne!! zakupiłem 1. ELLIGHT DAYTIME RUNNING LIGHT DRL 0010 4 SMD 12/24V - kwota 90zł (odbiór osobisty) Wymiary śr. gł.: 70mm x 45mm Temperatura światła: 6.000 - 8.000K Pobór mocy: 11 W (5.5W LAMPA) Napięcie robocze: DC DC 10V-36V (≤ 300 mA) Temperatura pracy: -40C do +100C Kąt widzenia: 170 stopni 2. otwory w starych zaślepkach wykonane otwornicą o śr. 63mm na wkrętarce akumulatorowej - koszt otwornicy 12zł(komplet), zabieg bezproblemowy , lampy wciśnięte "na ciasno" i delikatnie przymocowane od wewnątrz do zaślepki klejem do szyb, wyrzuciłem metalowe mocowania lamp, w razie uszkodzenia wyciągam zaślepkę, drapie klej do szyb i wymieniam lampę na inną 3. czujniki parkowania + buzzer - 4szt koszt 70zł (nie chciałem z wyświetlaczami i innymi cudami itp. bo uważam, że to "przesada"), po zdjęciu zderzaka (i tak szedł do malowania)okazało się, że od wewnątrz są "krzyżykami" oznaczone miejsca do wiercenia otworów, wiercenie dołączonym wiertełkiem również wkrętarka - pestka teraz czekam na powrót auta od lakiernika i podłączam elektrykę, z tyłu to nie problem, bo wepnę się w przewód od lampy cofania, co do przodu nie wiem jeszcze, tym bardziej, że lampy maja funkcje doświetlania w trakcie skrętu, będę zdawał relację na bieżąco... Edytowane 27 Lutego 2013 przez bluedave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 No i super.Co do czujników,to ja mam z wyświetlaczem i powiem Ci że fajna sprawa bo pokazuje stronę przeszkody(prawa/lewa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluedave Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 (edytowane) zgodnie z obietnicą tak wyglądają światła do jazdy dziennej w mojej tiidzie... do tego czujniki cofania i zdjęcie centralki w bagażniku oraz buzzera na osłonce od mocowania isofix... jak sie podoba...? w trakcie zdjęc aura nie dopisała, co do podpięcia prądu przy swiatłach to w taki żółty kabel z czerwonymi "prążakami" w skrzynce podpiąłem(z niego prąd na silnik idzie) i dzięki temu po wyłączeniu silnika one jeszcze przez chwile świecą - przydatne, bo w nocy zanim zgasną zdąże światło w garażu włączyc Edytowane 9 Marca 2013 przez bluedave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 No i extra! masz + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.