Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kłopoty z odpaleniem


jagiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zacznę od tego,że odkąd mam samochód czyli ponad 2 miesiące kontrolka check engine towarzyszyła mi kilka razy. W ostatnim czasie nawet dość często, przeczytałęm w instrukcji że mogła to być woda w filtrze paliwa,chcialem ją spuścić ale ten plastikowy motylek przy wężyku jest na tyle mocno zakręcony że bałem się użyć większej siły żeby tego nie zepsuć.

 

Czytałem tematy z wyszukiwarki ale żaden jednoznacznie nie pokazuje w która stronę iść.

 

No i do wczorja wieczorem wszystko było okej. Tzn zdarzało się,że w ciepłe dni nie odpalił mi za pierwszym razem ale wyjęcie kluczyka ze stacyjki i ponowne włożenie rozwiązało problem. Aż do dzisiaj. Rano wsiadłem, odczekałem az zgaśnie kontrolka świec żarowych i kręcimy ... raz,drugi,trzeci piętnasty i czterdziesty ... samochód nic, zero reakcji.

 

Rozrusznik kręci ładnie a samochód nie odpala. Probowałem zczytać kody za pomoca zworki ale mam inne wejście niż znalazłem w instrukcji i nic z tego nie wyszło. Kolega mechanik który ocenił sytuacji na odległośc powiedział,że może to być czujnik położenia wału. Czy może mieć rację ? I jakie sa tego ewentualnie koszta ? Czy do czujnika może mieć wpływ fakt,że miałem ostatnio wymieniany wałek pośredni w prawej półośce ?

 

A może to coś z immobilizerem ?

 

I czy ktos z Lublina jest mi może w stanie z tym zagadnieniem pomóc ? bo nawet nie mam jak dojechac do mechanika...

 

Silnik mam CD20T 2.0 TD Primera P11.144 1999 rocznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta poloska to nie rob jaj.

Jesli CI sie swieci ko0ntrolka check to musisz zczytac bledy. Autko z 1999r moze miec dwa rodzaje zlacza diagnostycznego. Chociaz napisales ze masz p11.144( to powinienes miec zlacze diagnostyczne 16 pinowe trapezowe ) to wedlug instrukcji nie ma problemu ze zrozumieniem ktore piny zlaczyc i kiedy wlaczyc zaplon.

Natomiast jesli jednak masz p11i masz zlacze diagnostyczne 14 pinowe prostokatne to zwierasz ostatni i przedostatni pin w prawym gornym rzedzie .

Autodiagnostyke zrobisz tak http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/w zaleznosci od posiadanego zlacza.

To moze byc czujnik polozenia walu korbowego . Jesli trzeba bedzie wymienic to najpierw poczytaj ten temat przed kupnem orginaluhttp://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-wau-korbowego-20td-nissan/.

 

W Lublinie masz kolege and_pec. On zna nasze dieselki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robie jaj, jestem powaznie zielony w tym temacie i swoją wiedze weryfikacyjną do usterki czerpię z tego forum.

Teraz juz wiem dlaczego mi nie wyszła autodiagnostyka, pchałem zworke nie tu gdzie trzeba bo miałem za gruby drut. Złącze mam trapezowe. Jutro z samego rana spróbuje ponownie.

 

A co do and_pec to wyskakuje mi wiadomość,że nie moze juz otrzymywać wiadomości , tzn że ma zapchaną skrzynke czy już nie korzysta z forum ?

 

Więc tak, udało mi się teraz zrobić autodiagnostyke lecz nie do końca.

Kontrolka wymigała mi 14 długich i 3 krótkie sygnały. I za cholere nie wiem co to za błąd, ktoś się z czymś takim spotkał ?

I procedura kasowania błędów równiez u mnie nie zadziałała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. To znaczy chciales skasowac blad i nie dalo rady go skasowac wedlug procedury. tak?. Tak jak piszesz malo jest wiadomosci na forum dotyczcych bledow z serii140(141,142 143 144 146) .

Niedawno jednak na forum almery co prawda w benzynce tez nie mogl odpalic i wyskoczyly mu bledy wlasnie z serii140 . Okazalo sie ze to immobiliser byl przyczyna tych bledow. Wiec do sprawdzenia bedziesz mial immobiliser jesli CI nie odpala skoro CI wyskoczyl blad 143.

Tylko wyskoczyl blad nr 143 i zaden inny ,czy oprocz tego jakis jeszcze inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,wg procedury opisanej na forum u mnie sie nie udalo skasowac bledu. jutro moze uda sie podjechac znajomemu mechaniorowi z komputerem to moze cos pomoze. wypikalo mi za kazdy razem tylko ten blad,a sprawdzalem trzy razy.

 

Wstąpiłem dziś przy okazji do człowieka ktory koduje kluczki z immo co by je sprawdzić i powiedział,że obydwa są ok ;/ to nie wiem czy to immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem CI tak. Nie znam sie za bardzo na elektryce ale immobiliser jest chyba w stacyjce. a w kluczyku jest jakas pestka (u mnie rozowa ) .

Jesli ten Twoj znajomy polaczy sie z autkiem to popytaj sie jak to zrobil. MOze CI powie. My wszyscy tu czekamy na to zeby sie dowiedziec jak polaczyc sie z naszym dieselkiem. Rowniez dobrze byloby gdyby sie polaczyl to jaki program i jaki kod bledu , bo ten 143 to kod migowy . Podejrzewam ze Tobie bardziej elektryk bedzie potrzebny.Czesc i daj znac co bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No więc tak : Znajomemu nie udało się połaczyć nic a nic. NIe dał rady swoim oprogramowaniem i powiedział że w dieslu to może byc ciężko ( jakbym nie wiedział ;/ )

Samochód jak nie jeździ tak nie jeździł. Nie wiem co robić, lawetować go do mechaniora ?

 

A możliwe wg Was żeby woda w filtrze paliwa dała taki efekt,że samochód nie odpala ?

 

EDIT : 08.11.2011 Dzisiaj do Primerki zajrzy fachowiec elektryk, popołudniu powinienem wiedzieć co jest przyczyną problemów.

 

No i wygląda sprawa tak : Chłopaki próbowali podpiąc się pod komputer ale nie dało rady, wyrzucało im na dwóch rożnych kompach,że uszkodzony sterownik : jedzie do przeprogramowania do jakiegoś znajomego mechanika. Napięcie na elektrozaworze jest więc nie jest tak tragicznie :D

 

No i wiem co i jak. Sterownik komputer po wyprogramowaniu immo dalej nie odpala więc czeka mnie jego wymiana . . .

 

EDIT 2011-12-02 : W samochodzie padł sterownik silnika, główny problem immobilizer ! Po wyprogramowaniu immo i zaprogramowaniu komputera od nowa samochód pali od dotknięcia :) Koszt 400 zł ! Polecam przy okazji Pana Tomasza Kubere ! Bratnik 21 , obok Kamionki ( woj. Lubelskie ) Magik od elektroniki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak immobiliser . Czy wymieniles sterownik silnika czy tylko przeprogramowales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...