jagiel Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witam, Zacznę od tego,że odkąd mam samochód czyli ponad 2 miesiące kontrolka check engine towarzyszyła mi kilka razy. W ostatnim czasie nawet dość często, przeczytałęm w instrukcji że mogła to być woda w filtrze paliwa,chcialem ją spuścić ale ten plastikowy motylek przy wężyku jest na tyle mocno zakręcony że bałem się użyć większej siły żeby tego nie zepsuć. Czytałem tematy z wyszukiwarki ale żaden jednoznacznie nie pokazuje w która stronę iść. No i do wczorja wieczorem wszystko było okej. Tzn zdarzało się,że w ciepłe dni nie odpalił mi za pierwszym razem ale wyjęcie kluczyka ze stacyjki i ponowne włożenie rozwiązało problem. Aż do dzisiaj. Rano wsiadłem, odczekałem az zgaśnie kontrolka świec żarowych i kręcimy ... raz,drugi,trzeci piętnasty i czterdziesty ... samochód nic, zero reakcji. Rozrusznik kręci ładnie a samochód nie odpala. Probowałem zczytać kody za pomoca zworki ale mam inne wejście niż znalazłem w instrukcji i nic z tego nie wyszło. Kolega mechanik który ocenił sytuacji na odległośc powiedział,że może to być czujnik położenia wału. Czy może mieć rację ? I jakie sa tego ewentualnie koszta ? Czy do czujnika może mieć wpływ fakt,że miałem ostatnio wymieniany wałek pośredni w prawej półośce ? A może to coś z immobilizerem ? I czy ktos z Lublina jest mi może w stanie z tym zagadnieniem pomóc ? bo nawet nie mam jak dojechac do mechanika... Silnik mam CD20T 2.0 TD Primera P11.144 1999 rocznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Z ta poloska to nie rob jaj. Jesli CI sie swieci ko0ntrolka check to musisz zczytac bledy. Autko z 1999r moze miec dwa rodzaje zlacza diagnostycznego. Chociaz napisales ze masz p11.144( to powinienes miec zlacze diagnostyczne 16 pinowe trapezowe ) to wedlug instrukcji nie ma problemu ze zrozumieniem ktore piny zlaczyc i kiedy wlaczyc zaplon. Natomiast jesli jednak masz p11i masz zlacze diagnostyczne 14 pinowe prostokatne to zwierasz ostatni i przedostatni pin w prawym gornym rzedzie . Autodiagnostyke zrobisz tak http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/w zaleznosci od posiadanego zlacza. To moze byc czujnik polozenia walu korbowego . Jesli trzeba bedzie wymienic to najpierw poczytaj ten temat przed kupnem orginaluhttp://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-wau-korbowego-20td-nissan/. W Lublinie masz kolege and_pec. On zna nasze dieselki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Nie robie jaj, jestem powaznie zielony w tym temacie i swoją wiedze weryfikacyjną do usterki czerpię z tego forum. Teraz juz wiem dlaczego mi nie wyszła autodiagnostyka, pchałem zworke nie tu gdzie trzeba bo miałem za gruby drut. Złącze mam trapezowe. Jutro z samego rana spróbuje ponownie. A co do and_pec to wyskakuje mi wiadomość,że nie moze juz otrzymywać wiadomości , tzn że ma zapchaną skrzynke czy już nie korzysta z forum ? Więc tak, udało mi się teraz zrobić autodiagnostyke lecz nie do końca. Kontrolka wymigała mi 14 długich i 3 krótkie sygnały. I za cholere nie wiem co to za błąd, ktoś się z czymś takim spotkał ? I procedura kasowania błędów równiez u mnie nie zadziałała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Czesc. To znaczy chciales skasowac blad i nie dalo rady go skasowac wedlug procedury. tak?. Tak jak piszesz malo jest wiadomosci na forum dotyczcych bledow z serii140(141,142 143 144 146) . Niedawno jednak na forum almery co prawda w benzynce tez nie mogl odpalic i wyskoczyly mu bledy wlasnie z serii140 . Okazalo sie ze to immobiliser byl przyczyna tych bledow. Wiec do sprawdzenia bedziesz mial immobiliser jesli CI nie odpala skoro CI wyskoczyl blad 143. Tylko wyskoczyl blad nr 143 i zaden inny ,czy oprocz tego jakis jeszcze inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 tak,wg procedury opisanej na forum u mnie sie nie udalo skasowac bledu. jutro moze uda sie podjechac znajomemu mechaniorowi z komputerem to moze cos pomoze. wypikalo mi za kazdy razem tylko ten blad,a sprawdzalem trzy razy. Wstąpiłem dziś przy okazji do człowieka ktory koduje kluczki z immo co by je sprawdzić i powiedział,że obydwa są ok ;/ to nie wiem czy to immo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Powiem CI tak. Nie znam sie za bardzo na elektryce ale immobiliser jest chyba w stacyjce. a w kluczyku jest jakas pestka (u mnie rozowa ) . Jesli ten Twoj znajomy polaczy sie z autkiem to popytaj sie jak to zrobil. MOze CI powie. My wszyscy tu czekamy na to zeby sie dowiedziec jak polaczyc sie z naszym dieselkiem. Rowniez dobrze byloby gdyby sie polaczyl to jaki program i jaki kod bledu , bo ten 143 to kod migowy . Podejrzewam ze Tobie bardziej elektryk bedzie potrzebny.Czesc i daj znac co bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 No więc tak : Znajomemu nie udało się połaczyć nic a nic. NIe dał rady swoim oprogramowaniem i powiedział że w dieslu to może byc ciężko ( jakbym nie wiedział ;/ ) Samochód jak nie jeździ tak nie jeździł. Nie wiem co robić, lawetować go do mechaniora ? A możliwe wg Was żeby woda w filtrze paliwa dała taki efekt,że samochód nie odpala ? EDIT : 08.11.2011 Dzisiaj do Primerki zajrzy fachowiec elektryk, popołudniu powinienem wiedzieć co jest przyczyną problemów. No i wygląda sprawa tak : Chłopaki próbowali podpiąc się pod komputer ale nie dało rady, wyrzucało im na dwóch rożnych kompach,że uszkodzony sterownik : jedzie do przeprogramowania do jakiegoś znajomego mechanika. Napięcie na elektrozaworze jest więc nie jest tak tragicznie No i wiem co i jak. Sterownik komputer po wyprogramowaniu immo dalej nie odpala więc czeka mnie jego wymiana . . . EDIT 2011-12-02 : W samochodzie padł sterownik silnika, główny problem immobilizer ! Po wyprogramowaniu immo i zaprogramowaniu komputera od nowa samochód pali od dotknięcia Koszt 400 zł ! Polecam przy okazji Pana Tomasza Kubere ! Bratnik 21 , obok Kamionki ( woj. Lubelskie ) Magik od elektroniki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Czyli jednak immobiliser . Czy wymieniles sterownik silnika czy tylko przeprogramowales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Całkowite przeprogramowanie i wywalenie modułu immo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.