Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra k11 zmiana walkow rozrzadu


Harry515

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytajac fora itd znalazlem pewien artykul dotyczacy zmiany walkow rozrzadu w litrowym silniku micry na walki od 1.3 silnika CG13DE, dokladniej:

 

 

 

Ja wybrałem wałki wyprodukowane przez Nissana, są to wałki produkowane do modeli z silnikiem CG13DE. Dzięki temu, że jest to produkt oryginalny ich trwałość jest po prostu seryjna. Nie musimy się w ogóle martwić o ich wytrzymałość. Profil i wysokość ich krzywek jest dość zbliżony do seryjnych co pozwala zostawić seryjny program sterujący.

 

Rezultaty tej modyfikacji są bardzo dobre: silnik w przedziale obrotów 0-4000 pracuje praktycznie identycznie jak jednostka z seryjnymi wałkami - spalanie nie wzrasta, kultura pracy silnika się nie zmienia. Po przekroczeniu 4000 rpm jest bardzo duża poprawa w osiągach co jest najbardziej odczuwalne przy wyprzedzaniu na 3 biegu (zakres prędkości 90-130km/h).

 

 

Samochód dopiero po tej modyfikacji (była to na razie ostatnia jaka miła wpływ na osiągi) nie odbiega osiągami od modeli 1.3 (a wręcz je przewyższa) zachowując przy tym większą ekonomiczność na obrotach poniżej ok 4500.

 

 

I do tego mam pare pytan:

Czy jest to mozliwe zeby po zmianie walkow oraz dolotu micra mogla przewyzszac serie 1.3?

Jest jakies prawdopodobienstwo ze silnik "wyzionie ducha"?

Przy zmianie walkow konieczne jest planowanie glowicy itd. czy da rade zrobic plug&play?

Pozdrawiam :)

 

odswiezam... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spawacz1111

nie zawsze seryjne wałki są dobre.co do nissanow to akurat nie ma sie czego obawiać bo sa swietnej jakosci.mozesz dac seryjny walek do napawania krzywek oraz szlifu(tak aby krzywka byla ok 2mm wyzsza (jezeli zmiesci sie w glowicy bo zdarzylo mi sie ze bylo na styk) to powinno dac efekt.czopy itd zostana seryjne wiec nie trzeba sie o nic martwic i nie potrzeba regulowanego kola pasowego.silnik nie powinien wysiasc

 

aha zapomnialem dodac ze mozna przeszlifowac koło podstawowe w miejscu krzywek,wtedy luz zaworowy wyreguluje sie wyzej a krzywka jakby byla wyzsza(nie umiem tego inaczej wytlumaczyc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze seryjne wałki są dobre.co do nissanow to akurat nie ma sie czego obawiać bo sa swietnej jakosci.mozesz dac seryjny walek do napawania krzywek oraz szlifu(tak aby krzywka byla ok 2mm wyzsza (jezeli zmiesci sie w glowicy bo zdarzylo mi sie ze bylo na styk) to powinno dac efekt.czopy itd zostana seryjne wiec nie trzeba sie o nic martwic i nie potrzeba regulowanego kola pasowego.silnik nie powinien wysiasc

 

aha zapomnialem dodac ze mozna przeszlifowac koło podstawowe w miejscu krzywek,wtedy luz zaworowy wyreguluje sie wyzej a krzywka jakby byla wyzsza(nie umiem tego inaczej wytlumaczyc)

 

Kolego a bardzo odczuwalna jest roznica po zmianie walkow od seryjnego 1.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...