Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2.4 z 1998r. szarpie dławi podczas jazdy na wolnych obrotach


Gość MRG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczów tu Grzegorz ze świętokrzyskiego. Ostatnio nabyłem NISSANA TERRANO 2.4 benzyna z 1998 roku w trzech drzwiach chcąc rozpocząć swoją przygodę z autami terenowymi. Kupując auto nie zwróciłem uwagi na drgania podczas przyśpieszania, sądząc że jest to problem opon. A jak się później okazało drgania te występują prawdopodobnie z silnika. Objawia się to tym że podczas jazdy puszczając pedał gazu, a następnie dodając go delikatnie auto zaczyna szarpać (dławić) tak jakby gubiło prąd. Wymieniłem kopułkę, palec, świece, przewody oraz filtr paliwa i nic wciąż ten sam objaw. Próbowałem odnaleźć znaki aby ustawić zapłon lampą ale ich nie mogę odnaleźć, aparat zapłonowy jest ustawiony na maksa, ktoś tam już był przede mną. Jeśli ktoś z klubowiczów miał podobny problem lub wie gdzie są te znaki to proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w terrano, ale kiedyś podobny objaw miałem w starej vectrze i musiałem wynienić sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy, ale zanim to zrobisz poszukaj sobie parametrów jakie powinny dawać i zmierz jakie dają te które masz, żeby bez sensu nie wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zapłon zapłon zapłon... jak nie masz znaków to kolege weź do pomocy, powykręcaj swiece i szukaj iskry obracając wałem przy włączonym zapłonie. Tłok u góry musi być iskra. Oczywiście takie manualne ustawianie zapłonu moze nie jest najlepsze ale ostatnio w isuzu amigo 2,6 benz z kolegą ustawiałem bo też szarpał i się dławił. Jakoś ustawiliśmy i śmiga wariat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na postoju też kuleje na wolnych obrotach? Sprawdź na którym cylindrze - zdejmując fajki po kolei na pracującym silniku. Jeśli ustalisz że jeden garnek nie chodzi to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Na wolnych obrotach kuleje dopiero jak silnik jest rozgrzany. Sprawdzałem kompresję i pokazało na ostatnim cylindrze jest 8-8,5 a na pozostałych po 11-11,5. Okazało się też że po zdjęciu dekla klawiatury brakuje szyny,( prowadnicy, ślizgu) po którym ślizga się łańcuch rozrządu. Prawdopodobnie wciągnęło go do miski olejowej i teraz łańcuch jest bardzo luźny. Naprawa będzie kontynuowana w poniedziałek.

 

Witam ponownie. Rozrząd wymieniony kompletny, zapłon ustawiony na lampie i nadal dławi. Prawdopodobnie któryś z czujników daje zły sygnał bo na zimnym silnik pracuje ładnie, a jak dostanie temperatury to zaczyna dławić. Jak ktoś ma jakiś sugestię co to może być to proszę o podpowiedz. Pozdrawiam.

 

Witam ponownie. Powodem szarpania autka był zawór EGR. Teraz jeździ jak marzenie.

 

Mój Tyran na 33x12.5R15

post-50003-0-89233600-1361213314_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na wolnych obrotach kuleje dopiero jak silnik jest rozgrzany. Sprawdzałem kompresję i pokazało na ostatnim cylindrze jest 8-8,5 a na pozostałych po 11-11,5. Okazało się też że po zdjęciu dekla klawiatury brakuje szyny,( prowadnicy, ślizgu) po którym ślizga się łańcuch rozrządu. Prawdopodobnie wciągnęło go do miski olejowej i teraz łańcuch jest bardzo luźny. Naprawa będzie kontynuowana w poniedziałek.

 

Witam ponownie. Rozrząd wymieniony kompletny, zapłon ustawiony na lampie i nadal dławi. Prawdopodobnie któryś z czujników daje zły sygnał bo na zimnym silnik pracuje ładnie, a jak dostanie temperatury to zaczyna dławić. Jak ktoś ma jakiś sugestię co to może być to proszę o podpowiedz. Pozdrawiam.

 

Witam ponownie. Powodem szarpania autka był zawór EGR. Teraz jeździ jak marzenie.

 

Mój Tyran na 33x12.5R15

 

Rozumiem że zaślepiłeś EGR przy kolektorze - kuracja za 50 gr ? ;)

 

Przede wszystkim witam Wszystkich Forumowiczów - u mnie ten sam silnik , bez gazu, zawór zaślepiony ( przed chwilą ) i dalej to samo, symptomy takie same jak u MRG , przepływka łącznie z przepustnicą wyczyszczona ( po czyszczeniu adaptacja przepustnicy - po adaptacji obroty na rozgrzanym silniku zdecydowanie lepiej ), powymieniane kable , filtr paliwa, na wolnych obrotach jest ok - dostanie temperatury i się zaczyna .... Po zaślepieniu EGR na pewno zwiększyła się odczuwalnie moc - w planach : regulacja zapłonu, i sprawdzenie sondy lambda - pożyjemy zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie na czym polega adaptacja przepustnicy i jak przeczyścić przepustnice bo mam podobnym problem u mnie problem objawia się jak silnik dostaje wyższe obroty to zaczyna przerywać ale tylko na benzynie na gzie jedzie bez problemu chociasz przy równej jezdzie na większej prędkości tak jak by delikatnie przerywał . może coś podpowiecie jak to naprawić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wszystkie działania przy tyranie oparte były na wcześniejszych doświadczeniach opisanych przez forumowiczów w różnych wątkach - wykonałem 60 % roboty, na razie efekt mizerny ale się nie poddaje, jeżeli chodzi o adaptacje przepustnicy ja robiłem to tak : po wyczyszczeniu przepustnicy i przepływomierza łącznie ( zdjąłem obudowę wlotu powietrza następnie wykręciłem przepływomierz który myłem osobno delikatnym pędzelkiem i denaturatem - w przepustnice zapuściłem specjalny płyn - firmy nie podam ;) następnie pędzelek, szmatka i tak kilka razy - po zabiegu lśniła jak słońce ale uszarpałem się około 2 godzin - uwaga z przepływomierzem - bardzo delikatne ustrojstwo, po wykręceniu 3 śrubek - wyjmować ostrożnie aby nie uszkodzić i tak tez wkładać - założyć obudowę wlotu powietrza - poskręcać wszystko ) sama adaptacja wyglądała tak :

kluczyk w pozycje ON na 1 sek

kluczyk w pozycje OFF na 9 sek

rozgrzałem silnik do normalnej temperatury pracy ( wskazówka w połowie skali )

kluczyk w pozycje off na 9 sek

odpalić auto na około 28 sek

odpiąć czujnik położenia przepustnicy i podpiąć ponownie przez 5 sek

poczekać 20 - 40 sek

i to by było na tyle ....

u mnie po tym zabiegu ustabilizowała się praca silnika na wolnych obrotach

 

przeplywk_xaawanh.jpg

 

Tak jak pisałem wcześniej w tym tygodniu regulacja zapłonu i sprawdzenie sondy - o postępach napiszę - z tego co czytam szarpanie i dławienie silnika naszych tyranów jest ich wrodzoną bolączką a przyczyn mogą być dziesiątki - niestety

Edytowane przez wizardus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich.

Ma ktoś może jakieś fotki z zaślepiania EGR? Albo jakieś konkretne instrukcje może napisać bo ciężko znależć coś na temat tej operacji w silniku KA24E :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR masz z lewej strony przepustnicy/monowtrysku.Najlepiej z tej strony go zaślepić,odkręcasz taką "flansze"przykręconą dwoma M6.Ja zaslepiłem silikonem do 300 stopni+blaszka.

Znaki do zapłonu są na kole pasowym , plecam mój temat "silnik mi padł 2,4"

Przed remontem miałem podobne dolegliwości co Koledzy,po remoncie śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie kolego Piotrastorun.

Pytałem bo zastanawiałem się gdzie lepiej zaślepić. Dostęp nie jest zbyt dogodny ;)

Popytałem, poczytałem i niektórzy odradzają zaślepianie EGR w tym silniku. Jak u was to wygląda? Jak odczucia? Pytam oczywiście o silnik KA24E.

U mnie jest ten z 124 kucykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę różnicy,ale np. w Pajero  diesel ,turbina z odłączonym EGR ciągnie od samego dołu nie ma tzw. turbo-dziury.Ten EGR to  ekologia ,dopalanie spalin.Możesz rozkręcić i zobaczyć czy ten Twój  działa,bo z reguły jest zapieczony i stoi w jednym położeniu.On tylko ma za zadanie dopalanie tych spalin na wolnych obrotach na postoju.Zobacz jaki przekrój ma rurka od EGR i pomyśl ile tych spalin poleci do "tyłu",i jaki to ma wpływ na spalanie. :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...