Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Na co zwracać uwagę przy kupnie Notesa


graphia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie.

Każdy samochód w zasadzie składa się z takich samych lub podobnych podzespołów, które należy sprawdzić w podobny sposób gdy oglądamy używany samochód. Ale może Note ma jakieś szczególne miejsca na które trzeba zwracać uwagę? N.p. kierownica może się wycierać już przy 50 000 km (tak tu wyczytałem). Co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumna kierownicza - bardzo drogi podzespół, ponieważ elektryczny silnik wspomagania kierownicy stanowi z nią nierozbieralną całość. W micrze potrafiła czasem szwankować. I choć nikt na tym forum nie sygnalizował kłopotów ze złym wspomaganiem wynikającym z awarii silnika (pomijając różne podejrzane stuki, przeskoki i inne dźwięki - generowane głównie przez luzy na połączeniu krzyżaka z kolumną) to warto na postoju, przy wyłączonym silniku a potem po uruchomieniu przy minimalnej prędkości podczas obracania kierownicą uważnie posłuchać, czy nie generuje jakichś niepokojących odgłosów. Warto oczywiście dokładnie sprawdzić stan karoserii. Note nie rdzewieje ale jeśli był niechlujnie naprawiony po stłuczce, to w przypadku wykrycia śladów naprawy [poważniejszej, niż np. lakierowany po obcierce błotnik czy drzwi - lepiej unikać takich "okazji".Kolejna możliwa przypadłość to stuki pochodzące z łożysk na kolumnach mc persona, wybijające się silentbloki dolnych wahaczy, luzy na ich sworzniach - usterki nieskomplikowane i niezbyt kosztowne w naprawach ale kontrola zawieszenia na szarpakach przed spisaniem umowy bardzo wskazana. Warto zwrócić uwagę na uszczelnienie środkowego stop na klapie bagażnika - szczególnie jeśli użytkownik wymieniał w nim żarówkę i solidnie nie uszczelnił- potrafi przeciekać do środka. Trzeba osłuchać silnik, czy łańcuch rozrządu nie hałasuje nadmiernie, bo to oznaczałoby,że jest wyciągnięty - znowu przytaczam problemy micry ale konstrukcja silników jest podobna - na naszym forum nikt nie zgłaszał z tym problemu. Cóż więcej? - nie powinny dziwić piski i trzaski dochodzące z okolic deski rozdzielczej - w note plastiki są twarde, ich montaż taki sobie, czego efektem są takie zjawiska akustyczne. To tyle, co mi na razie przyszło do głowy :rofl: - ale koleżanki i koledzy pewnie coś dorzucą. Jeszcze kilka uwag - nie spieszyć się, zobaczyć jak najwięcej ofert, porównać je, odrzucić te podejrzanie atrakcyjne - note się ceni, ma umiarkowaną utratę wartości, więc tania oferta oznacza zwykle,że właścicielowi bardzo zależy na zbyciu auta. Raczej metal niż akryl - lakiery metaliczne mniej się rysują od mycia i są trwalsze. Jeśli pozwolą finanse to 1,6 benzyna a nie 1,4 - radości z jazdy o wiele więcej przy zbliżonym spalaniu. Dci moim zdaniem w ogóle nie chodzi w rachubę (drożejąca ropa + ryzyko awarii typowych dla turbodiesla rosnące z przebiegiem)Raczej acenta a nie visia czy tekna, bo ma najkorzystniejszy stosunek ceny do wyposażenia i wszystko co potrzebne. Klimatyzacja raczej manualna niż automatyczna - mniej problemów w razie awarii. Lepsze radio jest to większe - lepiej gra i wygląda. A najfajniejsze jest z navi. Modele przedliftingowe (np acenta) mają szersze i bardziej typowe ogumienie (185x65x15 a nie 175x65x15) Można bez problemu brać auto z jasną tapicerką (o ile poprzednik o nią dbał), łatwo się czyści a wnętrze jest o wiele weselsze

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem,czy aż TTTM, ale problem był sygnalizowany przynajmniej kilka razy, choć na groźny nie wygląda. W 1,6 nie występuje. Mój silnik i skrzynia po 5 latach były suche jak pieprz a między wymianami oleju (raz do roku) nie dolałem ani grama. Dziś dostałem e-mail od nowej właścicielki mego notka - machnęła już około 2000 km po stolicy i jej peryferiach i nie może się go nachwalić :P że taki grzeczny i chętny do współpracy. Podobno już wcale nie tęskni za starym garażem -_-

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pierwsze Note z 2006 roku mają jakieś szczególne wady wieku dziecięcego które potem poprawiono? Czy może od początku Note jest konstrukcją udaną a wszelkie niedociągnięcia konstrukcji od początku nie wymagały wprowadzenia akcji serwisowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile pamiętam - jakieś niedoróbki w postaci sterczących fragmentów czarnej folii w okolicy podszybia po stronie zewnętrznej szyby przedniej(nie w każdym egzemplarzu), czasem niechlujnie zmontowane elementy karoserii na styku tylnych błotników z tylnym zderzakiem, zbyt kuse wykładziny dywanowe w okolicy dolnych progów (potrafiły wyłazić spod uszczelek drzwiowych - widać było zszywki), odłażące fragmenty środkowej uszczelki między drzwiami na słupku "B" (odklejała się taka piankowa taśma dwustronnie klejąca) parujące światło hamulcowe w środku tylnego zderzaka, poskrzypujące plastiki deski rozdzielczej.Wycierająca się szybko kierownica. Generalnie raczej nic poważnego, sama kosmetyka. W moim egzemplarzu z poważniejszych rzeczy - po 4 latach eksploatacji pękła tuleja dolnego wahacza po stronie lewej - wymiana tulei i sworznia (zamienniki Delphi razem 70 zł). Spaliło się kilka żarówek H4(dopóki stosowałem wzmocnione - po zamienia na normalne problem się skończył) i dwie żarówki pozycyjne przód. Zaczęła korodować rura wydechowa między ostatnim a środkowym tłumikiem. I to chyba u mnie wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe,że ta przypadłość zdarzała się we wcześniejszym okresie produkcji - w ogóle najlepiej szukać jak najmłodszego egzemplarza - w poliftingowych ( pomijając ich dyskusyjną urodę, bo mnie np. o wiele bardziej podobał się przód auta sprzed liftingu) z pewnością poprawiono szereg niedoróbek, w nich też można znaleźć lepsze radia. O ile pamiętam Note nigdy nie miał żadnej akcji przywoławczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było na to reguły Dar,jednym się trafiało inni jeżdżą do tej pory bez kłopotów.Moim zdaniem kłopoty leżą po stronie dostawcy krzyżaków i jego wątpliwej kontroli jakości.A jakby nie mysleć to na pewno chodziło o konkurencyjną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem przekonany że stać mnie będzie na wcześniejszą wersję i starsze roczniki, dlatego pytam, aby się potem nie zdziwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba "osłuchać" kolumnę kierowniczą. Jeśli w egzemplarzu, który ma 60-90 tys km nic nie puka, nie skrzypi, nie przeskakuje, to raczej też już nie będzie, bo akurat ten egzemplarz ma solidny krzyżak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolna jazda po nierównościach powinna dać odpowiedź.Zazwyczaj stuka gdzieś w środku(krzyżak) lub najczęściej prawa strona(łozysko kolumny)Co do łożyska kolumny to również kręcenie kierownicą w czasie postoju może dać odpowiedź ,jak nie skrzypi i nie stuka to jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozciągnięty łańcuch słychać od razu. W silniku słuchać wtedy ciągły "mnogi" nie miarowy grzechot. Nie da się tego opisać, ale słychać to od razu. Poza tym nikt tu nie zgłaszał problemów z łańcuchem w Note. W Micra`ach owszem, ale w innych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszanie krótkimi ruchami kierownicy w obie strony na postoju( przy wyłączonym silniku) też spowoduje delikatne stukanie na wysokości poniżej kolan (wyczuwalne również w postaci delikatnych drgnięć koła kierownicy), jeśli połączenie krzyżaka z górną częścią kolumny ma luzy

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy najprostsza wersja Note przed liftingiem (ta bez przycisków na kierownicy) ma ten sam komputer pokładowy? tzn. czy pokazuje dwa tripy, średnie spalanie, dystans do zatankowania itp ale przełączane bezpośrednio przy zegarach? czy nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa przyciski przy zegarach - jeden do ustawiania zegarka, drugi do obsługi komputera. Trzeba sięgać przez wieniec, więc w czasie jazdy to trudne i niebezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sądzę,że auto potrzebuje przynajmniej 10 tys żeby porządnie się dotrzeć :) . Więc wiec przebiegi poniżej 100 tys przynajmniej dla silnika raczej nie są żadnym problemem. Oczywiście przy takim przejechanym dystansie warto uważniej zerknąć na elementy zawieszenia i układu kierowniczego - biorąc pod uwagę stan większości naszych nawierzchni. Istotniejszy jest ogólny stan auta i dbałość z jaką traktował go dotychczasowy właściciel (stan karoserii, obcierki, wgniecenia, naprawy blacharskie, zderzaki, stan wnętrza i tapicerki itp).

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...