wojtek07 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Witam użytkowników! Kilka dni temu stałem się posiadaczem Nissana Murano S AWD 2006 (model 2007 - lift, wersja usa). Samochód kupiłem od pierwszego właściciela w Polsce, który sprowadził go z usa 2 lata temu (w usa miał jednego właściciela - sprawdziłem w carfax'ie). Autko ma przejechane 33 000 mil. Po przeczytaniu sporej części forum zrozumiałem, że pierwszą czynnością jaką powinienem zrobić poza wymianą oleju silnikowego to koniecznie wymienić olej w skrzyni biegów na ns-2 nissana lub zamiennik ravenol (czego nie brałem wcześniej pod uwagę - a co jak się okazało jest jedną z najistotniejszych czynności po zakupie). Rozumiem też, że lepiej nie używać przycisku AWD lock bez specjalnej potrzeby tj zakopania się w śniegu czy jeździe po śliskiej nawierzchni na małej prędkości etc. Ogólnie posty na temat reduktorów i skrzyni biegów odrobinę mnie zaniepokoiły :/ W razie potrzeby będę się tutaj pytał, a jak narazie wybiorę się do aso na wymianę ns2 fluid Pozdrawiam! Witam, mam pytanie: jakie powinno być zalecane ciśnienie w oponach w w/w murano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid72 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Zalecane ciśnienie w oponach (według instrukcji) to: 230 kPa, lub 33 psi, lub ok. 2.245517 atm przy standardowych oponach P235/ 65R18 lub P235/ 55R20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek07 Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam, odebrałem murano z serwisu - powymieniałem wszystkie oleje. Do wymiany mam uszczelke pokrywy zaworów (na szczęście z przodu) - wywala troszke oleju, który spływa na alternator :/ Pomyślałem, że połącze to z wymianą świec... Do wymiany jest kilka elementów zawieszenia. Zmartwiło mnie natomiast to, że w reduktorze prawie nie było oleju !! Mechanik z ASO poinformował aby obserwować, czy nie ma wycieku, jeśli jest wówczas reduktor będzie do wymiany - obserwuje od 2ch dni i nic!! Nie ma nawet kropli - ale dlaczego było go tak mało (ok. 50 gram) to już sam nie wiem. Przy wymianie świec i uszczelki zlece chyba skonktrolowanie stanu oleju w reduktorze lub wymiane tego oleju, który teraz zalali (dla św. spokoju - teraz dosłownie co chwile kontroluje czy wszystko tam OK - i na szczęście wygląda dobrze)... Poprzedni właściciel nie kwapił się do wymian olejowych, które były w kiepskim stanie - zwłaszcza w silniku (za wyjątkiem tego w skrzyni, który był OK - ale i tak wymieniłem). Jak narazie badam zagadkową sprawę małej ilości oleju w reduktorze, porozkładałem papier pod autem w garażu itp naczytałem się tyle na forum na temat reduktora, że prewencja przed wyciekami stała się rutyną hehe... Ktoś może wie ile mniej więcej kosztuje wymiana reduktora (usługa) w ASO ? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszek123 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 witam.jesli nie jest pekniety a mowisz ze nie ma wycieku to po co?kosz pewnie kosmiczny bo uzywki drogie nawet na allegro.robocizna tez nie bedzie tania bo zeby go wymienic wydech do wyjecia wal i sanie zawieszenia.masz lpg w swoim?jak radio odbiera nasze europejskie fale? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek07 Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Oczywście wymianiać nie mam zamiaru - tak jak mówisz - nie cieknie. Pytam "prewencyjnie". Martwi mnie to, że przy wymianie było tam tego oleju bardzo mało. Ważne, że jak narazie jest OK Gazu nie mam, co do radia to jest OK, przy czym nie każdą stację da się ustawić np. 89,8 sie nie da ale odbiera na 89,9 - nie ma tragedii. pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.