Gość ryś_71 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Witam, Jestem świeżo po zakupie tino z 2,0 SR20DE i skrzynią H-CVT - na dzieńdobry wymieniłem oleje, wszystkie filtry, świece, przewody WN - chcę się cieszyć bezawaryjną jazdą. Dodam że do zakupu przekonał mnie głównie sr20de - miałem coś w ten deseń w primerze top sport. Świetny motor. A teraz do problemu - po sprawdzeniu spalania w cyklu miejskim wyszło prawie 20 l na setkę! sie wkur....em... Auto odpalało bez problemu, łapało szybko temperaturę i obroty na jałowym po rozgrzaniu ok 800, ale jakby cyklicznie co ok. minutę dusiło go do 500 (jakby mu trzy klimy na raz włączył) i wracał do normy. Ogólnie też nie bardzo się zbierał ale to może moje subiektywne odczucie po przesiadce z GT... Diagnostyka komputerowa w dobrym (chyba?) serwisie - do wymiany sonda lambda przed katalizatorem. Dodam że żaden check się nie świecił. Facet w warsztacie doradził aby na razie odłączyć sondę aby ta pracowała w "trybie awaryjnym" co powinno zmniejszyć choć trochę moje zaj...ste zużycie paliwa. Kupiłem dobrą uniwersalną (magneti marelli za 180 zł) - wymieniłem, skasowałem błąd odłaczając aku na 24h. Na początku myślałem że gitara, rozczarowanie przy dystrybutorze - ciągle ok 20 l. Co więcej, auto po rozgrzaniu silnika w położeniu skrzyni P i N gaśnie z jałowych obrotów. Kiedy odpalam ponownie gaśnie od razu (chyba że dodam lekko gazu i tak go trzymam). Jeśli autko mam na D,L lub R i trzymam nogę na hamulcu- jest ok. Tak samo nie ma problemów po rozpoczęciu jazdy rano kiedy silnik jest zimny. I ogólnie jest muł, gdzie te 136 koni?! W najbliższym czasie mam zamiar sprawdzić przepustnicę, przepływomierz..Jeden ze znajomych mechaników twierdzi że to - o ile dobrze pamiętam - "potencjometr w przepustnicy" i koszt naprawy/regeneracji to ok 300 zł Prosze o podpowiedzi czy idę właściwą drogą ew. gdzie jeszcze szukać przyczyny. Dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 zmierz przepływomierz, a sondę do nissmo kupuje się dedykowaną, koszt chyba 320zł za denso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 A ja właśnie po lekturze forum zdecydowałem się na sondę uniwersalną - większość użytkowników która zdecydowałą się na ten krok "nie widzi róznicy", więc, jak mówi klasyk, "po co przepłacać?". Podobnie twierdził sprzedawca w sklepie moto - na moje pytanie dot. sondy do nysy stwierdził że zasadnicza kwestia to ile "stara" ma przewodów (a miała trzy - 2x biały, 1x czarny). No i jeszcze uznanie marki...Ale to oczywiście zdanie gościa który żyje z tego co sprzeda, mnie przekonały opinie forumowiczów. Na chwilę obecną mam wątpliwości co do trafności diagnostyki ...czy możliwe że wywaliłem dobrą sondę? W zasadzie jest tylko gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chajecki Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Niestety możliwe Za nim weźmiesz się za przepustnice, sprawdź jaki dymek leci Ci z rury wydechowej- przy takim spalaniu powinien być czarny Sprawdź jeszcze poziom oleju:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Odświeżam temat - przepustnica sprawdzona i wyczyszczona, przepływomierz pomierzony - ok, sondy ok. Auto już nie gaśnie ale jak był muł tak nic się nie zmieniło! zuzycie paliwa trasa przy 110-120 km/h to 11 litrów, w cyklu miejskim to już boję się sprawdzać (wcześniej łykał ok. 18l i raczej nic się nie zmieniło...). Odpala bez problemu, silnik elegancko łapie temperaturę, obroty bez zastrzeżeń, nic nie faluje. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych błędów! O co tu chodzi...? Ogólnie widać że wydech jest w kiepskim stanie (tzn. mocno rudy).Wiem że zapchany wydech / katalizator może zabrać kupę mocy, ale czy może być powodem dużego spalania? Biorę się za niego wkrótce... Radźcie gdzie jeszcze szukać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Wszystko inne sprawne? Hamulce, zbieżność, ciśnienie w oponach, łożyska - to wszystko może zabierać po literku wachy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Wszystko inne sprawne? Hamulce, zbieżność, ciśnienie w oponach, łożyska - to wszystko może zabierać po literku wachy. Do w/w nie mam zastrzeżeń. Wachy może by i brało, ale raczej nie mocy ... Nowe wiesci dla zainteresowanych tego typu problemem - kolejny "dobry" mechanik po diagnostyce, pomiarach sond stwierdził usterkę 2-giej sondy lambda (obok katalizatora). Wymieniłem! 250 zł Czy diagnoza trafna? Chyba sie już nie przekonam bo nastepnego dnia (autko oferowałem do sprzedaży) trafił sie zdecydowany kupiec więc almerka pojechała daleko... Wasze zdanie n/t trafności diagnozy? Pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Ktoś kiedyś pisał, że w Primerze miał duże spalanie, które zmniejszyło się po wymianie 2giej sondy - która niby nie jest regulacyjna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.