Gość bectrux Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam, Wczoraj postanowiłem zajrzeć i zobaczyć ile oleju pozostało mojej almerze... Ponieważ nigdy nie zaobserwowałem ubywającego oleju, robiłem to sporadycznie... Tym razem sprawdzałem po przejechaniu prawie 11tys. km od ostatniego przeglądu (zwykle przy 10tys. wymienialem i nie bylo ponizej minimum). W jakimś stopniu zdziwiłem się, że nie mogę zobaczyć śladów oleju na bagnecie... Postanowiłem dokupić trochę oleju i zobaczyć czy coś się zmienia... Dolałem na początku 1,5 l i na dole bagnet zaczal robic sie czarny (ale było to jeszcze ponizej minimum). Po przejechaniu kilkunastu kilometrow znow stanalem na stacji. Sprawdzilem, bagnet suchy;/ Znow dolalem 1,5 litra oleju! Na dole znow zrobil sie czarny.... Przejechalem na tym jeszcze z 200 km.... i sprawdzam... znowu sucho! Dolalem jeszcze 0,5 l... Lekko czarny na dole... Pytanie: Czy to mozliwe, zeby było tam tak mało oleju i samochód jezdzil bez zadnych problemow? Czy może, dziwnym trafem, na bagnecie nie widać ile tego oleju jest naprawdę? Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 kolego masz ewidentnie ubytek. pewnie przy jakiś wzniesieniach, wysokich obrotach by Ci się kontrolka zaświeciła od oleju na chwile.. zobacz jaki masz wydech-jak bardzo okopcony to już masz wskazanie gdzie zmyka olej. a pod autem jak stoi nic nie widzisz,ze kapie? warto wjechać na jakiś kanał, bo może przy ciśnieniu gdzieś wywala.. brat miał przy octavi pierścienie przyłapane i mu brał olej. zrobił tak ze 100tyś. czasem mu kontrolka świeciła, to już musiał dolać ze 2 litry. a tak to co jakiś czas 1litr na stacji dolewał:D.. ale nie polecam takiego sposobu. radzę szybko zlokalizować ubytek pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bectrux Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 kolego masz ewidentnie ubytek. pewnie przy jakiś wzniesieniach, wysokich obrotach by Ci się kontrolka zaświeciła od oleju na chwile.. zobacz jaki masz wydech-jak bardzo okopcony to już masz wskazanie gdzie zmyka olej. a pod autem jak stoi nic nie widzisz,ze kapie? warto wjechać na jakiś kanał, bo może przy ciśnieniu gdzieś wywala.. No właśnie niby wszystko wygląda OK... Zadnych sladow pod samochodem... Kopci jednynie przy zapalaniu... Co prawda ostatnie 11tys. to almerka nie była za bardzo oszczedzana: wiekszość kilometrów po autostradzie z prędkością ok. 140 km/h (czasem szybciej), ale nie wiem czy to moze miec jakis wplyw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 jeśli masz problemy z motorem to może i tak. może jakieś uszczelniacze lub pierścienie. prędkość taka to nie ma znaczenia. ja mam 1.5 benz i często lecę na trasie przeszło 160km/h i żadnego zużycia ponad normalne nie odnotowałem nigdy. od wymiany do wymainy ubywa mi ok 100ml. tak więc na zimnym tłumiku dotchnij go i zobacz czy nie masz na nim dużo czarnego nalotu. skoro Ci tyle ucieka to komin będzie czarny jeśli tam ucieka.. a check nie pali się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bectrux Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 jeśli masz problemy z motorem to może i tak. może jakieś uszczelniacze lub pierścienie. prędkość taka to nie ma znaczenia. ja mam 1.5 benz i często lecę na trasie przeszło 160km/h i żadnego zużycia ponad normalne nie odnotowałem nigdy. od wymiany do wymainy ubywa mi ok 100ml. tak więc na zimnym tłumiku dotchnij go i zobacz czy nie masz na nim dużo czarnego nalotu. skoro Ci tyle ucieka to komin będzie czarny jeśli tam ucieka.. a check nie pali się? Tak jak pisalem: wszystko niby jak w zegarku, tylko oleju brak:( Hm.. moze rzeczywiscie gdzies przy wyzszym ciesnieniu ucieka... Dzieki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 podjedź do kogoś i zobacz jakie masz ciśnienie na cylindrach;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Kolego ,olej może ubywać przez: - uszczelniacze wału korbowego - uszczelniacze zaworów - kopci na niebiesko - turbinę - szybki ubytek oleju i też kopci ładnie na niebiesko i bardzo szybko znika olej ( można zatrzeć silnik ) - przedmuchy miedzy pierścieniami w cylindrach i olej wali z odmy - sprawdź rurę ssącą od filtra powietrza jak jest mokra od wejścia odmy to sprawę masz zlokalizowaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 w almerce 2,0d nie ma turbiny więc tą ewentualność możemy odrzucić. piszesz że żadnych śladów pod samochodem nie zostawia więc pozostaje tylko spalanie oleju. przy takim ubytku to za samochodem powinno być niebiesko że świata nie widać. a może spuść olej żeby zobaczyć ile naprawdę jest oleju w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.