Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 demontaż ramienia tylnej wycieraczki


Gość Tomek Sobota

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomek Sobota

No właśnie jak to zrobić?

Mam podejrzenia że coś się stało z silnikiem tylnej wycieraczki. Przestał nagle działać. Sprawdzałem że zasilanie jest, było słychać lekkie "pukanie" przerywacza sterującego pracą wycieraczki, ale silnik nie działa. Chcę zdemontować ten silnik i nie mogę ściągnąć ramienia. Czy tam jest jakaś nakrętka? Czy trzeba odgiąć taki czarny plastik na ramieniu żeby się tam dostać?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odgiąć czarny plastik i odkręcić nakrętke..

Następnie musisz zdjąć szary plastik od spodu klapy i tu nedziesz mial dostęp do samego silnika.

Przerabiałem to - padł mi silnik i musiałem kupić nowy.. W ASO ~1400zł, na Allegro znalazłem za 150....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
Musisz odgiąć czarny plastik i odkręcić nakrętke..

Następnie musisz zdjąć szary plastik od spodu klapy i tu nedziesz mial dostęp do samego silnika.

Przerabiałem to - padł mi silnik i musiałem kupić nowy.. W ASO ~1400zł, na Allegro znalazłem za 150....

 

Dzięki. Właśnie z tym plastikiem mam problem, ciężko idzie. Ale dam chyba radę. U mnie chyba też silnik niestety :(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Spokojnie, naprawiałem dwa mechanizmy tylniej wycieraczki, 1-Toyota "Starlet" i 2- Mitsubishi(??) "Carisma".

1-zatarty wałek napędu wycieraczki, rozebrać mechanizm, wyczyścić, wymienić uszczelkę, typu Oring,

2-"zawieszona" szczotka w silniku napędu mechanizmu, rozebrać silnik, wyczyścić prowadnice szczotek, przy dużym zurzuciu szczotek wymienić je,

To są moje doświadczenia z tymi mechanizmami, nie wykluczam innej awarii (np.spalony silnik, zanieczyszczony "pozycjoner"),. Nie rozbierałem mechanizmu od Nissana, lecz przypuszczam że nie jest on bardziej skomplikowany od innych "japończyków". Zalecam przy pracy ostrożność, delikatność i cierpliwość. Błąd przy demontarzu (pęknięcie, skrzywienie jakiegoś elementu może być kosztowne i nieodwracalne).

Powodzenia.

N-16 2,2 Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
Witam.

Spokojnie, naprawiałem dwa mechanizmy tylniej wycieraczki, 1-Toyota "Starlet" i 2- Mitsubishi(??) "Carisma".

1-zatarty wałek napędu wycieraczki, rozebrać mechanizm, wyczyścić, wymienić uszczelkę, typu Oring,

2-"zawieszona" szczotka w silniku napędu mechanizmu, rozebrać silnik, wyczyścić prowadnice szczotek, przy dużym zurzuciu szczotek wymienić je,

To są moje doświadczenia z tymi mechanizmami, nie wykluczam innej awarii (np.spalony silnik, zanieczyszczony "pozycjoner"),. Nie rozbierałem mechanizmu od Nissana, lecz przypuszczam że nie jest on bardziej skomplikowany od innych "japończyków". Zalecam przy pracy ostrożność, delikatność i cierpliwość. Błąd przy demontarzu (pęknięcie, skrzywienie jakiegoś elementu może być kosztowne i nieodwracalne).

Powodzenia.

N-16 2,2 Di

 

Dobrze, dziękuję. Muszę tam zajrzeć i też łudzę sie że da sie naprawić. Ostrożność oczywiście pożądana, ale na razie to żeby zdemontować ramię wycieraczki to próbuję różnych metod. Podgrzewanie, coca cola itd. na razie bez sukcesu. Zapiekło sie strasznie. Masz może jakiś sposób na to?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co zrozumiałem masz kłopot ze zdjęciem ramienia wycieraczki z wieloklinu osi mechanizmu. To napewno jest duży kłopot. Mi udawało się w następujący sposób. Od chylić osłonę mocowania wycieraczki. Odkręcić nakrętkę do poziomu, aby zrównała się z końcem gwintu na osi napędu. Otworzyć pokrywę bagażnika, ale tak aby pozostała w dolnym max. położeniu (pokrywa w "powietrzu", zamek nie zatrzaśnięty). Unieść pokrywę bagażnika na wysokość ok. 10 cm palcami lewej ręki (wskazujący i środkowy) za element wycieraczki. Przyłożyć do nakrętki mały drewniany klocek (twarde drewno np. : buk, dąB) i uderzyć w niego młotkiem (0,5-1 kg.) stanowczo lecz z zalecanymi poprzednio wskazówkami. Pierwsze uderzenie może nie być skuteczne- stopniować siłę uderzeń w granicach rozsądku.

W przypadku braku rąk do utrzymania tych wszystkich elementów skorzystać z pomocy jakiegoś pomocnika.

Powodzenia.

N-16 2,2 Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
Witam.

Z tego co zrozumiałem masz kłopot ze zdjęciem ramienia wycieraczki z wieloklinu osi mechanizmu. To napewno jest duży kłopot. Mi udawało się w następujący sposób. Od chylić osłonę mocowania wycieraczki. Odkręcić nakrętkę do poziomu, aby zrównała się z końcem gwintu na osi napędu. Otworzyć pokrywę bagażnika, ale tak aby pozostała w dolnym max. położeniu (pokrywa w "powietrzu", zamek nie zatrzaśnięty). Unieść pokrywę bagażnika na wysokość ok. 10 cm palcami lewej ręki (wskazujący i środkowy) za element wycieraczki. Przyłożyć do nakrętki mały drewniany klocek (twarde drewno np. : buk, dąB) i uderzyć w niego młotkiem (0,5-1 kg.) stanowczo lecz z zalecanymi poprzednio wskazówkami. Pierwsze uderzenie może nie być skuteczne- stopniować siłę uderzeń w granicach rozsądku.

W przypadku braku rąk do utrzymania tych wszystkich elementów skorzystać z pomocy jakiegoś pomocnika.

Powodzenia.

N-16 2,2 Di

 

Dzięki, spróbuję młotkiem :) Musze sie zabrać w końcu do tego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...