Gość Tomek Sobota Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 No właśnie jak to zrobić? Mam podejrzenia że coś się stało z silnikiem tylnej wycieraczki. Przestał nagle działać. Sprawdzałem że zasilanie jest, było słychać lekkie "pukanie" przerywacza sterującego pracą wycieraczki, ale silnik nie działa. Chcę zdemontować ten silnik i nie mogę ściągnąć ramienia. Czy tam jest jakaś nakrętka? Czy trzeba odgiąć taki czarny plastik na ramieniu żeby się tam dostać? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuleszka Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Musisz odgiąć czarny plastik i odkręcić nakrętke.. Następnie musisz zdjąć szary plastik od spodu klapy i tu nedziesz mial dostęp do samego silnika. Przerabiałem to - padł mi silnik i musiałem kupić nowy.. W ASO ~1400zł, na Allegro znalazłem za 150.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Musisz odgiąć czarny plastik i odkręcić nakrętke..Następnie musisz zdjąć szary plastik od spodu klapy i tu nedziesz mial dostęp do samego silnika. Przerabiałem to - padł mi silnik i musiałem kupić nowy.. W ASO ~1400zł, na Allegro znalazłem za 150.... Dzięki. Właśnie z tym plastikiem mam problem, ciężko idzie. Ale dam chyba radę. U mnie chyba też silnik niestety Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Witam. Spokojnie, naprawiałem dwa mechanizmy tylniej wycieraczki, 1-Toyota "Starlet" i 2- Mitsubishi(??) "Carisma". 1-zatarty wałek napędu wycieraczki, rozebrać mechanizm, wyczyścić, wymienić uszczelkę, typu Oring, 2-"zawieszona" szczotka w silniku napędu mechanizmu, rozebrać silnik, wyczyścić prowadnice szczotek, przy dużym zurzuciu szczotek wymienić je, To są moje doświadczenia z tymi mechanizmami, nie wykluczam innej awarii (np.spalony silnik, zanieczyszczony "pozycjoner"),. Nie rozbierałem mechanizmu od Nissana, lecz przypuszczam że nie jest on bardziej skomplikowany od innych "japończyków". Zalecam przy pracy ostrożność, delikatność i cierpliwość. Błąd przy demontarzu (pęknięcie, skrzywienie jakiegoś elementu może być kosztowne i nieodwracalne). Powodzenia. N-16 2,2 Di Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Witam.Spokojnie, naprawiałem dwa mechanizmy tylniej wycieraczki, 1-Toyota "Starlet" i 2- Mitsubishi(??) "Carisma". 1-zatarty wałek napędu wycieraczki, rozebrać mechanizm, wyczyścić, wymienić uszczelkę, typu Oring, 2-"zawieszona" szczotka w silniku napędu mechanizmu, rozebrać silnik, wyczyścić prowadnice szczotek, przy dużym zurzuciu szczotek wymienić je, To są moje doświadczenia z tymi mechanizmami, nie wykluczam innej awarii (np.spalony silnik, zanieczyszczony "pozycjoner"),. Nie rozbierałem mechanizmu od Nissana, lecz przypuszczam że nie jest on bardziej skomplikowany od innych "japończyków". Zalecam przy pracy ostrożność, delikatność i cierpliwość. Błąd przy demontarzu (pęknięcie, skrzywienie jakiegoś elementu może być kosztowne i nieodwracalne). Powodzenia. N-16 2,2 Di Dobrze, dziękuję. Muszę tam zajrzeć i też łudzę sie że da sie naprawić. Ostrożność oczywiście pożądana, ale na razie to żeby zdemontować ramię wycieraczki to próbuję różnych metod. Podgrzewanie, coca cola itd. na razie bez sukcesu. Zapiekło sie strasznie. Masz może jakiś sposób na to? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Witam. Z tego co zrozumiałem masz kłopot ze zdjęciem ramienia wycieraczki z wieloklinu osi mechanizmu. To napewno jest duży kłopot. Mi udawało się w następujący sposób. Od chylić osłonę mocowania wycieraczki. Odkręcić nakrętkę do poziomu, aby zrównała się z końcem gwintu na osi napędu. Otworzyć pokrywę bagażnika, ale tak aby pozostała w dolnym max. położeniu (pokrywa w "powietrzu", zamek nie zatrzaśnięty). Unieść pokrywę bagażnika na wysokość ok. 10 cm palcami lewej ręki (wskazujący i środkowy) za element wycieraczki. Przyłożyć do nakrętki mały drewniany klocek (twarde drewno np. : buk, dą i uderzyć w niego młotkiem (0,5-1 kg.) stanowczo lecz z zalecanymi poprzednio wskazówkami. Pierwsze uderzenie może nie być skuteczne- stopniować siłę uderzeń w granicach rozsądku. W przypadku braku rąk do utrzymania tych wszystkich elementów skorzystać z pomocy jakiegoś pomocnika. Powodzenia. N-16 2,2 Di Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Witam.Z tego co zrozumiałem masz kłopot ze zdjęciem ramienia wycieraczki z wieloklinu osi mechanizmu. To napewno jest duży kłopot. Mi udawało się w następujący sposób. Od chylić osłonę mocowania wycieraczki. Odkręcić nakrętkę do poziomu, aby zrównała się z końcem gwintu na osi napędu. Otworzyć pokrywę bagażnika, ale tak aby pozostała w dolnym max. położeniu (pokrywa w "powietrzu", zamek nie zatrzaśnięty). Unieść pokrywę bagażnika na wysokość ok. 10 cm palcami lewej ręki (wskazujący i środkowy) za element wycieraczki. Przyłożyć do nakrętki mały drewniany klocek (twarde drewno np. : buk, dą i uderzyć w niego młotkiem (0,5-1 kg.) stanowczo lecz z zalecanymi poprzednio wskazówkami. Pierwsze uderzenie może nie być skuteczne- stopniować siłę uderzeń w granicach rozsądku. W przypadku braku rąk do utrzymania tych wszystkich elementów skorzystać z pomocy jakiegoś pomocnika. Powodzenia. N-16 2,2 Di Dzięki, spróbuję młotkiem Musze sie zabrać w końcu do tego. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.