Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kody usterek


Gość bikers
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z qashqaiem ,pali mi sie kontrolka check engine i do tego jeszcze kontr.dpf ,próbowałem go wypalic ale nic nie poskutkowało.byłem juz raz na wypalaniu serwisowym ,oczywiście zostawiłem pare stówek no i po przejechaniu około 1300km znowu mam choinke z tymi kontrolkami .drugi raz juz nie mam ochoty jechać do serwisu .byłem juz umówiony na wycięcie dpf ,ale po podłączeniu komputera do qashqaia wykazało kody usterek które nie pozwalaja rozpocząć procesu wypalania dpf,pracownik który miał sie zająć usunieciem dpf podpowiedział bym najpierw usuną te usterki i być może dpf bedzie sie wypalał .czy może wie ktoś co to za usterki;

P0089 -obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa

P0180-czujnik A temp. paliwa-usterka

P0090-obwód regulatora ciśnienia paliwa w pompie

Dodam że qashqai jeżdzi normalnie i nie mam żadnych objawów tj.przerywanie ,ciężkie odpalanie itd .,tylko nie wiem jak długo .Mam qashqaia w automacie z 2.0dci 2007 rok 140 tys km,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za lekture,wszystko wskazuje ze to jest zwiazane chyba z pompa (czujnik?)co do mycia silnika to ja go nie myłem ,ale prawdopodobnie umyl go niemiec (sprowadziłem go),mam niezle pordzewiałe elemety .popryskal jakims srodkiem i go nie zmyl.co proponujesz mi zrobic w takiej sprawie?moze kupic jakis srodek do styków elektr.czy tylko serwis mi zostaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od styków przy module sterującym silnika. Mało prawdopodobne aby równocześnie nawaliły styki w pompie paliwa, i czujnikach, chyba, że te czujniki też są w baku. Też muszę poczytać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz trochę zacięcia i miernik elektryczny możesz sprawdzić połączenia i sprawność czujników, zgodnie z procedurą z manuala. A błędy trzeba (chyba) wykasować, żeby lampki zgasły. Możesz spróbować odłączyć akumulator na jakieś dziesięć-piętnaście minut, czasem wystarczy, aby błędy przestały się wyświetlać, choć w pamięci dostępnej przez OBD-II zostaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem maly test ,pirwsza z gory wtyczke odlaczylem od modulu i przekrecilem zaplon ,dpf i chek sie nie palily ,ale nie mozna odpalic silnika ,dopiero po podlaczeniu wtyczki odpalil lecz kontrolki sie swieca ,jutro podjade na wykasowanie bledow zobaczymy co bedzie , mam pytanie odnosnie interfejsu diagnostycznego czy jest to cos warte czy nie zawracac sobie tym glowy, bo sie zastanawiam nad kupnem ,jest na allegro za 119zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to cena wraz z programem diagnostycznym - to jest baardzo atrakcyjna. Bez programu sam kabelek jest bezużyteczny, bo nissan nie jest jeszcze kompatybilny z managerem urządzeń windows. Potrzebny jest program, np. DDT2000, może można go gdzieś kupić/znaleźć w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam sie cieszyc przedwczesnie bo mi zgasł check engin , ciekawe na jak długo .Moze sprubowac wypalic dpf na trasie ,czy to malo realne,bez podlaczenia go do laptopa . Interfejs diagnostyczny jest wraz z programem ,tylko musze sie dowiedziec czy ma funkcje wlaczania trybu wypalanie dpf

 

niestety znow sie zapaliła nie wiem o co tu chodzi?Co tu jeszcze mozna sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...