Gość bikers Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 witam mam problem z qashqaiem ,pali mi sie kontrolka check engine i do tego jeszcze kontr.dpf ,próbowałem go wypalic ale nic nie poskutkowało.byłem juz raz na wypalaniu serwisowym ,oczywiście zostawiłem pare stówek no i po przejechaniu około 1300km znowu mam choinke z tymi kontrolkami .drugi raz juz nie mam ochoty jechać do serwisu .byłem juz umówiony na wycięcie dpf ,ale po podłączeniu komputera do qashqaia wykazało kody usterek które nie pozwalaja rozpocząć procesu wypalania dpf,pracownik który miał sie zająć usunieciem dpf podpowiedział bym najpierw usuną te usterki i być może dpf bedzie sie wypalał .czy może wie ktoś co to za usterki; P0089 -obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa P0180-czujnik A temp. paliwa-usterka P0090-obwód regulatora ciśnienia paliwa w pompie Dodam że qashqai jeżdzi normalnie i nie mam żadnych objawów tj.przerywanie ,ciężkie odpalanie itd .,tylko nie wiem jak długo .Mam qashqaia w automacie z 2.0dci 2007 rok 140 tys km, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 P0089 patrz strona 119 P0180 patrz str. 148 P0090 patrz str. 121 Część wspólna możliwych usterek - błąd na połączeniach. Myłeś silnik lub jeździłeś po kałużach? Miłej lektury.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bikers Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 dzieki za lekture,wszystko wskazuje ze to jest zwiazane chyba z pompa (czujnik?)co do mycia silnika to ja go nie myłem ,ale prawdopodobnie umyl go niemiec (sprowadziłem go),mam niezle pordzewiałe elemety .popryskal jakims srodkiem i go nie zmyl.co proponujesz mi zrobic w takiej sprawie?moze kupic jakis srodek do styków elektr.czy tylko serwis mi zostaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Zaczął bym od styków przy module sterującym silnika. Mało prawdopodobne aby równocześnie nawaliły styki w pompie paliwa, i czujnikach, chyba, że te czujniki też są w baku. Też muszę poczytać ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bikers Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 gdzie znajduje sie modułsterujący?kupilem srodek do styków i odłączyłem wszystkie wtyczki od pompy i w pobliżu pompy ,nastepnie je czyscilem ,zobaczymy jaki bedzie efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Strona 20, element zaznaczony "15" - ECM na schemacie -> koło akumulatora, w metalowej obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bikers Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 czyscilem wszystkie wtyczki w sterowniku i przy pompie , narazie zero efektów, chyba ze trzeba go podlaczyc do laptopa by wykasowac te błedy ,narazie mi sie swieca kontrolki check i dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Jeśli masz trochę zacięcia i miernik elektryczny możesz sprawdzić połączenia i sprawność czujników, zgodnie z procedurą z manuala. A błędy trzeba (chyba) wykasować, żeby lampki zgasły. Możesz spróbować odłączyć akumulator na jakieś dziesięć-piętnaście minut, czasem wystarczy, aby błędy przestały się wyświetlać, choć w pamięci dostępnej przez OBD-II zostaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bikers Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 zrobilem maly test ,pirwsza z gory wtyczke odlaczylem od modulu i przekrecilem zaplon ,dpf i chek sie nie palily ,ale nie mozna odpalic silnika ,dopiero po podlaczeniu wtyczki odpalil lecz kontrolki sie swieca ,jutro podjade na wykasowanie bledow zobaczymy co bedzie , mam pytanie odnosnie interfejsu diagnostycznego czy jest to cos warte czy nie zawracac sobie tym glowy, bo sie zastanawiam nad kupnem ,jest na allegro za 119zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Jeśli to cena wraz z programem diagnostycznym - to jest baardzo atrakcyjna. Bez programu sam kabelek jest bezużyteczny, bo nissan nie jest jeszcze kompatybilny z managerem urządzeń windows. Potrzebny jest program, np. DDT2000, może można go gdzieś kupić/znaleźć w sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bikers Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nie wiem czy mam sie cieszyc przedwczesnie bo mi zgasł check engin , ciekawe na jak długo .Moze sprubowac wypalic dpf na trasie ,czy to malo realne,bez podlaczenia go do laptopa . Interfejs diagnostyczny jest wraz z programem ,tylko musze sie dowiedziec czy ma funkcje wlaczania trybu wypalanie dpf niestety znow sie zapaliła nie wiem o co tu chodzi?Co tu jeszcze mozna sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.