Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem po wymianie turbiny 1.9 dci


Gość wojtek.malysz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtek.malysz

Witam,

w mojej primerze 2003 1.9 dci P12 mechanik wymienił turbinę.

Zakupiłem turbinę po regeneracji od sprawdzonego dostawcy, mechanik wyczyścił przewody, żeby było wszystko drożne, założył turbinę, wcześniej sprawdził ciśnienie oleju (wszystko w normie) i odebrałem samochód. Niestety mocy nie ma tyle co wcześniej. Usłyszałem od niego, że teraz to już nie może działać tak samo jak wcześniej. Uważam, że to kompletna bzdura i pewnie tak jest, ale nie zmienia to faktu, że auto nie jeździ tak jak powinno. Co może być przyczyną?

 

Ps. Turbina się posypała w następujących warunkach. Jechałem na trasie, nagle hałas z turbiny i szeleszczenie. Stopniowo tracił moc, szeleszczenie było coraz głośniejsze, ostatecznie mocy prawie w ogóle nie było i pojawił się gęsty biały dym. Auto odcholowałem do mechanika. Dym pojawił się również po odebraniu samochodu po wymianie turbiny, ale to chyba zrozumiałe, ponieważ w układzie wydechowym było sporo oleju.

Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle wyregulowane cięgło od turbiny a mechanik to humorysta, powinien oczyścić zawór EGR-u ( z lewej strony filtra paliwa nad rurą ssącą jest wtyczka i tam jest EGR ), zacznij od wyjęcia zaworu EGR -przykręcony dwoma śrubkami , wymyj stamtąd smolistą maż , potem włóż go uszczelniając czerwonym silikonem - sprawdź teraz działanie silnika a potem dobieraj się do regulacji cięgła na turbinie , nie odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek.malysz

Myślisz, że katalizator może to powodować? Silnik nie ma mocy od 1.500 obrotów.

Voyager jak regulować to cięgiełko? Masz na myśli ten pierścień przy cięgle od turbiny?

Jeśli tak, to w którą stronę i o ile go przekręcać?

Rozumiem, że jak raz przekręcę w którąś ze stron, odpalam i rozgrzewam auto i próbuję jak jedzie. W zależności jak się zachowa, mogę to powtórzyć aż otrzymam ustawienia pierwotne..? A jak po jednym obrocie nie będzie zmiany? Ile max można przekręcać ten pierścień?

Ps.

Przejechałem się trochę więcej w nocy na pustych drogach. Zauważyłem, że turbina reaguje tak jak powinna dopiero ok. 3.200 obrotów/min.

Normalnie powinna tak łapać przy ok. 1.800 obr/min. To świadczy ewidentnie o złej regulacji, bo dodaje odpowiedniej mocy ale na innych obrotach. Na pewno trzeba czyścić zawór EGR?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Rafał M też ma rację przy zapchanym katalizatorze spaliny nie mają swobodnego biegu ( jak sam napisałeś poszła kupa dymu z rury a to był niespalony olej który się zapieka w nim i go zapycha ) ale czy to się myje czy robi dziurę w nim to nie wiem bo u mnie ten problem nie występuje ale zapchany egr tez swoje robi , poczytaj na forum , ten temat jest poruszany. a cięgiełko reguluj do uzyskania efektów ale dopiero gdy egr i katalizator będzie drożny inaczej twój stopień satysfakcji osiągnie zerowy poziom a cierpliwość się opłaci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek.Zanim zaczniesz wszystko regulowac,niech mechanik sprawdzi dlaczego sie posypala (jakis powod byl na pewno)i usunie przyczyne.Bo innaczej bedziesz ja wymienial co chwile,Mnie nie pytaj o przyczyne,bo jej nie znam.Niech bardziej oblatani w temacie koledzy sie lepiej wypowiedza.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek.malysz

Przyczyna to zbyt rzadka wymiana oleju lub niewłaściwe ciśnienie oleju. Taki wniosek firmy od regeneracji po obejrzeniu awarii turbiny. Ciśnienie jest już unormowane więc powinno być ok. Szukam teraz mechanika w Warszawie. Możecie kogoś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...