Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Licznik kilometrów


Dysten
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

teoretycznie - taką różnicę zapewne dałoby się odczuć podczas manewrów ostrego hamowania, w końcu szersza opona nieco lepiej hamuje z uwagi na większą powierzchnię styku z asfaltem. Jest też pewnie minimalnie bardziej komfortowa na słabszych nawierzchniach

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozmiaru opon otóż mój Notes w dniu zakupu posiadał opony w rozmiarze 176 65 r 15 zarówno letnie jak i zimowe a nie sądzę aby poprzedni właściciel bawił sie w zakup owego ogumienia tuż po zakupie tylko dostał które przy zakupie auta. Tak więc nie sądzę że opony w tym rozmiarze pojawiły sie w naszych autach dopiero po wprowadzeniu znaczka Pure Drive - a może to zależy od salonu?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulek a z którego roku jest twój Note? Mój kolega ma rocznik 2008 i jego miał fabrycznie założone Continentale 185/65/15. Poza tym, Note z silnikem 1.6 nie są - nawet teraz Pure Drive. Tą normę w przepadku Note spełaniją silniki 1.4 i 1.5 dCi.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim 1,6 były 185tki i sądziłem,że to norma w autach z mocniejszym motorem. Przypadek Ulek dowodzi,że nie. Sądzę,że zamieszanie z oponami to w dużej mierze kaprys producenta i dostępność danego rozmiaru ogumienia. Niezależnie od tego sądzę,że w przypadku ogumienia letniego warto zwiększyć szerokość do rozmiaru 185x65x15 - to idelny kompromis między dobrym prowadzeniem, odpornością na uszkodzenie,komfortem i zdrowym rozsądkiem :turned:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest z 2006 i kupiony w salonie w czy koło Bydgoszczy przez pierwszego właściciela. Ale dobrze wiedzieć ze inny 1,6 miał ogumienie 185 będę miała pretekst do zakupu bo znowu się pojawił spór na linii mąż żona :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim 1,6 były 185tki i sądziłem,że to norma w autach z mocniejszym motorem. Przypadek Ulek dowodzi,że nie. Sądzę,że zamieszanie z oponami to w dużej mierze kaprys producenta i dostępność danego rozmiaru ogumienia. Niezależnie od tego sądzę,że w przypadku ogumienia letniego warto zwiększyć szerokość do rozmiaru 185x65x15 - to idelny kompromis między dobrym prowadzeniem, odpornością na uszkodzenie,komfortem i zdrowym rozsądkiem :turned:

To nie jest norma,tylko strategia "zakładamy co mamy"tym bardziej że w świadectwie homologacji są wyraźnie 175... przynajmniej u mojego przyjaciela.A że obydwa rozmiary są dopuszczalne to w zależności od sposobności. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tej dyskusji coś mi przyszło do głowy - a mianowicie dobór ciśnienia. Jeżeli w samochodzie są założone 175/65/R15 do których producent zaleca ciśnienia 2.5 i 2.2 (tak jest na tabliczce informacyjnej u mnie), to jakie ciśnienie powinno się zastosować w oponach 185/65/R15 ?? Takie samo czy minimalnie mniejsze. Mój kolega który ma Note z 2008 i miał założone fabrycznie 185/65/R15 na tabliczce ma przód 2.3 tył 2.1. Kiedyś oponiarz powiedział mi, że pomimo tego że opona jest trochę szersza i wyższa, mimo wszystko powinienem pompować tak jak mówi tabliczka, czyli 2.5 i 2.2. Bądź tu mądry. Ja trzymam się ciśnień takich jakie są zalecane u kolegi z oponą 185. Ale może faktycznie warto dobić do zalecanej na mojej tabliczce. Co o tym sądzicie, temat warty poruszenia zwłaszcza, że chyba min.Ulek zdecydowała się na zmianę rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

letnie mam ja mam orginalne letnie continentale 185/55/R16 na alusach i ciśnienei zalecane na słupku do tego typu opon to 2,3 przód i 2,1 tył

więc sam nie wiem, teraz mam zimówki 185/65/15 i ciśnienie dalem 2,4 i 2,2, bo wiadomo, ze zimniej bedzie to sie zmniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

letnie mam ja mam orginalne letnie continentale 185/55/R16 na alusach i ciśnienei zalecane na słupku do tego typu opon to 2,3 przód i 2,1 tył

więc sam nie wiem, teraz mam zimówki 185/65/15 i ciśnienie dalem 2,4 i 2,2, bo wiadomo, ze zimniej bedzie to sie zmniejszy

Za niskie źle-niszczą sie krawedzie opony i wzrasta spalanie,rośnie zaś komfort.

Za wysokie spada spalanie,niszczy się bieżnik w części środkowej,pogarsza komfort.

W sam raz- jest gitara-lepiej miec nieco za dużo,niż za mało.swoją drogą zalecane 2,5 bar z przodu---szok.ja przy dieslu mam w tiidzie 2.3.Almera 2,2.Ciekawe ile ma nasza micrunia,muszę sprawdzić.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy dieslu mam w tiidzie 2.3.Almera 2,2.Ciekawe ile ma nasza micrunia,muszę sprawdzić.

 

Ale w Tiidzie masz chyba opony 185? Te 175/65/R15 to taki chyba trochę wynalazek i pewnie są mocniej dobite w stosunku do 185. Sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w Tiidzie masz chyba opony 185? Te 175/65/R15 to taki chyba trochę wynalazek i pewnie są mocniej dobite w stosunku do 185. Sam nie wiem...

zima 185 ,fabryczne lato 195 edit: micra ma 2.3 i 2,0 nie zależnie czy 165...czy 175 ,przy normalnym obciążeniu. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima 185 ,fabryczne lato 195 edit: micra ma 2.3 i 2,0 nie zależnie czy 165...czy 175 ,przy normalnym obciążeniu.

 

Zatem biorąc pod uwagę, że Note jest bardziej spokrewniony z Micrą, można założyć, że ciśnienie powinno być takie jak na tabliczce (2.5 i 2.2) nie zależnie czy opony 175 czy 185.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne modele Note mają różne ciśnienia zalecane,już to przerabialiśmy.Doszliśmy do wniosku że spowodowane to jest różnymi profilami zderzaków pod spodem(tak,tak,tak jest w rzeczywistości) i różnym strumieniem opływu powietrza pod podwoziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logicznie rzecz biorąc - nieco mniejsze niż przy węższym profilu. W praktyce, o ile pamiętam przód 2,2 a tył w zależności od obciążenia od 1,9 do nawet 2,5 więc chyba najlepiej pompować tak jak przód, żeby uśrednić i mieć identyczne zachowanie opon (choć przy np. dwóch osobach identyczne nie będzie, bo przód dociążony jest silnikiem a tył ma lekką skłonność do podskakiwania - trudno z drugiej strony bawić się w dopompowywanie lub upuszczanie powietrza w zależności od tego,kogo posadzimy na tylną kanapę czy co włożymy do bagażnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulek, jakie masz wartości ciśnień w oponach na tabliczce (na słupku) w Twoim Note?

 

Różne modele Note mają różne ciśnienia zalecane,już to przerabialiśmy.Doszliśmy do wniosku że spowodowane to jest różnymi profilami zderzaków pod spodem(tak,tak,tak jest w rzeczywistości) i różnym strumieniem opływu powietrza pod podwoziem.

 

To chyba nie jest możliwe. Różnica w przeświecie w zalezności od ciśnienia w oponach jest tak znikoima, że chyba pomijalna - bez względu na rodzaj zderzaka w Note.

 

Dotarłem do profesjonalnej tabeli cisnień. Wynika z niej, że obecnie ciśnienia w Note są nie zależne od silnika a zależne od opon. I tak:

 

175/65/R15 - przód 2.5 tył 2.2

185/65/R15 - przód 2.3 tył 2.1

185/55/R16 - przód 2.5 tył 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze przemyśl dane odnosnie załadunku ,a wtedy już będzie całkowity mętlik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze przemyśl dane odnosnie załadunku ,a wtedy już będzie całkowity mętlik :D

 

W tej pieknej tabeli obie wartości czyli z załadunkem i bez były takie same. Na mojej tabliczce na słupku mojego Note jest tak samo. Obie wartości identyczne.

 

Wiem, że jest z tym mętlik i różne zalecane ciśnienia były podowane dla Note, niemniej są to chyba ciśnienia zalecane przez Nissana obecnie i jest to moim zdaniem jakiś wyznacznik dla osób, które chcą zmienić rozmiar z 175 na 185.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie za to jest totalny misz masz :D

W zależności od załadunku :2.3-2.1 i rośnie do 2.3 -2..5 ....chyba ale jak co to później poprawię

Są chyba 4 wartości podane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy 185x65x15 (continental ecco contact) było sporo możliwości - szczególnie tył, o ile pamiętam miał aż 3 lub 4 różne wartości w zależności od stopnia załadowania :rofl: więc nie ma sensu popadać w jakąś paranoję, tylko uśrednić ciśnienie tylnej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Jak będę się widziała ze swoim notkiem to zobaczę co pisze na tabliczce bo szczerze powiedziawszy dopiero dziś znalazłam chwilę aby wejść na forum a że dziecko moje chore to najprędzej w poniedziałek sprawdzę. W sumie kiedyś czytałam ją ale za nic sobie nie przypomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam przeziębienie jak na razie i tego będę się trzymać bo na wizytę do lekarki umówiona jestem na poniedziałek.No wiesz zaczęło się od temperatury a teraz doszły inne objawy A tak wiem ze nie na temat zapytam ale czy ktoś z was woził normalny fotelik tzn pow. 9kg na przednim siedzeniu pasażera? Czy tylko z tyłu? Jak to z tym jest? Z uwagi ze codziennie sama wożę małą nie na rękę mi jest fotelik na tyle ( tu rozważam zakup dodatkowego lusterka do podglądania małej). Jak chodzę na spacery z małą to różnie widzę zamontowane foteliki w samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...