Dysten Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Witam Kolejne "cudo" Note. Licznik kilometrów zawyża przebieg zarówno na liczniku dziennym jak i liczniku głównym (tyle dobrze, ale to marne pocieszenie). Zjawisko zaobserwowałem na autostradzie na podstawie słupków hektometrowych (są tyczone geodezyjnie z osnowy więc dokładność ich wzajemnego położenia oscyluje w zakresie centymetrów nie metrów). Na każde 2000 metrów Note zawyża wynik o 100 metrów, jakieś 5% błędu (według mnie to nie do przyjęcia biorąc pod uwagę, że Fiat, Skoda oraz Opel podają odległość praktycznie bezblędnie). Na potwierdzenie tego faktu przejechałem identyczną trasę samochodem, który nie kłamie (sprawdzone jestem geodetą więc w kwestii odległości jestem skrupulatny) oraz Notem różnica wyniosła 700 metrów - prawda 12,8 km, Note 13,5 km). Opony są standardowe 175/65 R15 wic to nie kwesta promienia. Czy Macie podobne zjawisko? Czy Ktoś zgłaszał ten fakt w serwisie? Jakie doświadczenia? Poza tym skrzynia biegów rodem z Kamaza, miało się ułożyć ale póki co nie chce (1600 km przejechane ale czy na pewno tyle?), kolejna reklamacja w drodze, trzy sprawy w toku, opłacony prawnik oraz rzeczoznawca. Jestem bardzo szcześliwy z zakupu. Tragedia!!! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Co do awaryjności Notka się nie wypowiem.... Jeśli chodzi o przekłamania jest to możliwe lub coś jest nie teges. Prędkościomierz w każdym samochodzie przekłamuje w górę. Jak jest u Ciebie? Co reklamowałeś (reklamujesz) w Note w tej chwili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Opony w rozmiarze 175/65/R15 to taki trochę dziki standard wymyślony przez Nissana w celach ekologicznych. Prawidłowym rozmiarem jest 185/65/R15. Ta opona jest trochę wyższa i ma minimalnie większą średnicę. Cała elekronika Note jest zaprojektowana do takich opon. Błędy pomiarów na tym rozmiarze są zdecydowanie mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 No jeszcze nie widziałem samochodu (a kilkoma jeździłem) który by nie zawyżał prędkości a co za tym idzie przejechanego dystansu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 185/65/15 jest wyższa od 175/65/15 ? chyba tylko szersza? wysokości (65) pozostaje bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Co do awaryjności Notka się nie wypowiem.... Jeśli chodzi o przekłamania jest to możliwe lub coś jest nie teges. Prędkościomierz w każdym samochodzie przekłamuje w górę. Jak jest u Ciebie? Co reklamowałeś (reklamujesz) w Note w tej chwili? Witam, na chwilę obecną temat jest w toku, jak się wyjasni lub nie z chęcią opiszę całą sprawę. Pozdrawiam Opony w rozmiarze 175/65/R15 to taki trochę dziki standard wymyślony przez Nissana w celach ekologicznych. Prawidłowym rozmiarem jest 185/65/R15. Ta opona jest trochę wyższa i ma minimalnie większą średnicę. Cała elekronika Note jest zaprojektowana do takich opon. Błędy pomiarów na tym rozmiarze są zdecydowanie mniejsze. Witam. To dlaczego Nissan nie montuje właściwych opon? Zgadzam się ponadto z wątpliwościami wypowiedzianymi przez Graphia. Błąd rzędu 5% to kabaret, po przejechaniu 100 km w rzeczywistości mamy przejechane 95 km. Co do występowania takich przypadków w innych samochodach to w Fiacie Punto II, Palio II, Skodzie Fabii i Octavi Tour oraz Oplu Astrze III takie przypadki nie występują, odległość jest praktycznie zgodna z odległościami pomiedzy np. słupkami hektometrowymi. Czasami mam uczucie jakby na forum w większości pisali tylko pracownicy salonów/serwisów Nissana. 5% to niewybaczalny błąd, co Byście powiedzieli gdyby na 100 wybudowanych domów tylko pięć się zawaliło? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Nie wiem jak z kilometrami (ale chyba liczy dobrze) ale w moim X-Trailu (tak z resztą jak w poprzednim samochodzie Renault Kangoo) licznik prędkości zawyżał o jakieś 5-8 km/h w stosunku do tego co pokazywała niezła skądinąd nawigacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 (edytowane) 185/65/15 jest wyższa od 175/65/15 ? chyba tylko szersza? wysokości (65) pozostaje bez zmian. Parametr 65 nie oznacza wysokości tylko profil.Profil to stosunek wyskokości opony do jej szerokosci. Opona 175/65/R15 ma średnicę minimalnie mniejszą od 185/65/R15 - dokładnie o 13 milimetrów. To dlaczego Nissan nie montuje właściwych opon? Widać uznał, że powstały minimalny błąd w pomiarach niesie tak mało problemów, że warto skupić się na korzyściach wynikających z "ekologicznych" opon . A Wzystko zaczęło się od tz. Pure Drive. Wprowadzając tą niby technologię a tak naprawdę chwyt marketingowy, Nissan musiał zejść z emisją CO2 do pewnego poziomu. Zrobili co mogli, ale ciągle było na styk. Więc sięgneli po węższe opony, zalecili do nich większe ciśnienie i wyszło . Edytowane 27 Listopada 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 To, że prędkościomierz zawyża prędkość, to zauważyłem. Nie analizowałem dokładnie licznika przebiegu, ale kiedyś, gdy przejechałem dłuższą trasę z nawigacją, która "nagrywała" przejechaną trasę, a potem można było odczytać w podsumowaniu m.in. przejechany dystans i porównałem z licznikiem w note, to faktycznie z licznika wychodziło więcej, ale nie wnikałem w to za bardzo, bo w końcu nie wiadomo czemu wierzyć - nawigacji za kilkaset zł, czy samochodowi za kilkadziesiąt tys. zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam, jakiś czas temu pisałem o tym samym http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78222-licznik-przebiegu-kilometrow-zawyza/, jak na tą chwilę rozwiązania nie znalazłem, pewnie zgłoszę to przy okazji pobytu w ASO, co nie zmienia faktu, że problem jest i to dość istotny w szczególności dla kogoś kto dużo jeździ (szybciej musi się stawić na przegląd). Pozdrawiam jak znajdziesz rozwiązanie to napisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Tak rozważacie różnicę opon a ja jestem teraz na etapie kupowania letnich - stare niestety nie dożyją sezonu wiosna lato 2012 . To które warto kupić 175 czy 185? Czy odczuję to na spalaniu przy silniku 1,6 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Według moich wyliczeń, błąd na oponach 185/65/R15 oscyluje w przedziele 2-3%. Sprawa do przyjęcia. 5% błąd dość sporo - na 20000 km przeskok to już 1000. Do przeglądów nie ma to dużego znaczenia - ale zawsze. Przy 100000 to już 5000. Niby nic to nie wnosi do sprawy, ale jak się wie - to denerwuje. Najprostrza rada - przejść na opony 185/65/R15. Tak rozważacie różnicę opon a ja jestem teraz na etapie kupowania letnich - stare niestety nie dożyją sezonu wiosna lato 2012 . To które warto kupić 175 czy 185? Czy odczuję to na spalaniu przy silniku 1,6 ? Ja bym wybrał 185/65/R15. Samochód lepiej się prowadzi, opona w tym rozmiarze lepiej wybiera nierównosci a wzrost spalania jest minimalny - u mnie przy silniku 1.4 i przy moim stylu jazdy około 0.1 l/100 km. Samochód lepiej też wygląda z takim oponami, ale to sprawa gustu . Edytowane 28 Listopada 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Ulek ,tak jak radzi Ranger,185,ja też mam 185 i się jeździ Mnie zamienili w serwisie przy kupnie!!! A serwisant mi doradził,"bierz pan 185!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) 185/65/15 - bezwarunkowo.Na sezon letni jest lepsza- bezpieczniejsza, lepiej hamuje, auto pewniej się prowadzi. : Moja propozycja: Nokian H 185/65R15 88 H poczytać o niej można np tu: http://www.opony.pl/...155207&rodzaj=1 komplet takich gum kupiłem i jest testowany już drugi sezon w hondzie jazz mojego brata, który nie może się ich nachwalić, szczególnie dobrze radzą sobie w i po deszczu Edytowane 28 Listopada 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Nie bez znaczenia jest fakt, że 185/65/R15 to znacznie bardziej popularny rozmiar niż 175/65/R15 co przekłada się na zancznie bardziej bogaty i zróżnicowany asortyment oraz lepsze ceny. Ja mam zimówki w tym rozmiarze i wszystko jest super. Jak padną mi fabryczne letnie 175tki, też zamienie je na 185. Bez dwóch zdań . Moja propozycja: Nokian H 185/65R15 88 H Dobry wybór . Kolega ma takie w Megance i są rewelacyjne. Trochę kosztują ale można trafić promocje. Edytowane 28 Listopada 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Ja mam zimówki w tym rozmiarze i wszystko jest super. Jak padną mi fabryczne letnie 175tki, też zamienie je na 185. Bez dwóch zdań . Zimówki akurat zostawil bym, na twoim miejscu 175/.... i bezpieczniej zimą i mniejsze obciążenia dla łożysk mcPhersona.W naszej micrze mamy letnie 195/50/r15 na alusach -ta to dopiero odlotowo wygląda z tyłu ale łożyska nie dają rady na postoju,no i boję się trochę o wspomaganie.(6 lat jednak jakoś daje radę) Edytowane 28 Listopada 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Wszystkie liczniki w autach zawyżają prędkość...to std! Co do przebiegu to tego nie sprawdzałem...ale to uczynię. Mam navi turystyczną, która zapisuje całą trasę od pkt a do pkt b...i można to sprawdzić dokładnie (kolega chyba ma podobną). Samochodowej nie używam/nie mam więc nie wiem co i jak. Ale czy to aż taki problem z tym zawyżaniem przebiegu-no może nie powinno tak być, ale bywają gorsze problemy serwisowe/naprawcze w autach, a nie taki drobiazg. Co do skrzyni...to trzeba się przyzwyczaić...jest dość charakterystyczna, ale chyba TTTM i raczej wadą to nie jest. Opony...mam std wymiar jaki zalecają w książce. Bolączką jest też eko lakier...szybko robią się odpryski-to też "pure drive". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Zimówki akurat zostawil bym, na twoim miejscu 175/.... i bezpieczniej zimą i mniejsze obciążenia dla łożysk mcPhersona.W naszej micrze mamy letnie 195/55/r15 na alusach -ta to dopiero odlotowo wygląda z tyłu ale łożyska nie dają rady na postoju,no i boję się trochę o wspomaganie.(6 lat jednak jakoś daje radę) Mogłbyś nieco rozwinąć temat z obciążeniem łożysk mcPhersona zimą nieco szerszymi oponami? Na chłopski rozum wydawać by się mogło, że właśnie latem dostają bardziej w kość szerszymi oponami. Poza tym to bardziej końcówki drążków są narożone na szybsze użycie, jak opór na gumach rośnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 A który ma nałozone nokiany na notesie? bo renault czy honda to inne marki modele a notes jest wysoki i wąski ale macie racje chyba 185 kupimy:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Nissan do Note przed tzw. Pure Drive dedykował opony 185/65/R15. Zresztą po dziś dzień to równorzędny dedykowany rozmiar razem z 175/65/R15. Zatem nie ma co się zastanawiać. Opona spełania wymagania producenta samochodu jeżeli chodzi o rozmiar tak więc z trakcją nie będzie żadnych problemów. Natomiast producent opony, to w zasadzie inna sprawa. Tu wchodzimy w szczegóły, które są tak samo ważane w przypadku każdego samochodu. Każda dobra opona, będzie w Note tak samo dobra jak w innych samochodach. Są wprawdzie wyjątki od tej reguły ale myślę, że są do pominecia dla przeciętnego kierowcy. Edytowane 28 Listopada 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Mogłbyś nieco rozwinąć temat z obciążeniem łożysk mcPhersona zimą nieco szerszymi oponami? Na chłopski rozum wydawać by się mogło, że właśnie latem dostają bardziej w kość szerszymi oponami. Poza tym to bardziej końcówki drążków są narożone na szybsze użycie, jak opór na gumach rośnie . Nigdzie nie twierdziłem że zimą dostają bardziej ,tylko że "szersze" obciążają bardziej .A że akurat chcesz zmienić zimówki to tak wyszło.Co do obciążeń "z życia wzięte".Zimowki micra ma 165/65/r14 a letnie 195/50/r15. Na węższych zimówkach NIGDY łożysko mcP nie strzelało i nie "strzela" .Na szerszych letnich,na postoju "strzelało" i czasami jeszcze "strzela"Pozatym ,na zimę zwyczajnie ZALECA się węższe opony. Edytowane 28 Listopada 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 No tak się mówi, że na zimę węższe, bo na węższych nacisk jednostkowy jest większy i niby przyczepność przez to też większa. Ale myślę, że skoro Nissan do Note od samego początku zlecał 185/65/15 a dopiero teraz ekologicznie zakłada 175/65/15, to nie powinno być się nic dziać na wspomnianych 185 tkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Ciekawe,tak z obiektywnego punktu widzenia,czy odczuł ktoś kiedyś tą różnicę pomiędzy zimówkami wersji 175 a 185. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 pewnie nie.... ale gdyby wykorzystywał takie zimówki na 100% (czyli nie bał się po śniegu pędzić ) to na konkretnym okrążeniu zyskał by pewnie z 5% szybszy czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Ciekawe,tak z obiektywnego punktu widzenia,czy odczuł ktoś kiedyś tą różnicę pomiędzy zimówkami wersji 175 a 185. Pewnie nie, dlatego mając fabryczne 175 letnie nie mniałem żadnych dylematów nad zakupem zimówek 185. Jeździłem na nich zeszłej zimy w ciężkich warunkach śniegowych i było ok. Jak będe zmieniał letnie, też będa to 185. Edytowane 29 Listopada 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.