Gość taptech Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Witam Mam pytanie. Czy warto zamienić silnik 3,0 z 2001 na 3,0 z 2005 lub 2008 r . Czy są jakieś problemy z przekładką . Słyszałem że te po 2005 r już były bezawaryjne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 3.0 w patrolu niema bezawaryjnych , jak wymieniać to na inny , 4.2 d i cała litania do 6.5 diesla lub benzynowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Witam Mam pytanie. Czy warto zamienić silnik 3,0 z 2001 na 3,0 z 2005 lub 2008 r . Czy są jakieś problemy z przekładką . Słyszałem że te po 2005 r już były bezawaryjne ? Silnik przełożysz bez problemu ... jednak nie poprawili wady po 2005 roku , śmiem twierdzić że nawet więcej pada silników po 2005 roku niż 2003-2004 Nie ma reguły ... ten sam kibel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RYBOSTWOR Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Panowie o co chodzi z tymi silnikami 3.0 2001, mam taki 163000 km i nic się nie działo, co z nimi jest nie tak? PZDR Rybostwor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 jest kilka teorii co do tego silnika: jedna głosi między innymi że jak ten silnik nie padłą przed 100000 tys km to już będzie jejździł, co prawda na 5 osób, które znam 3 miały problemy z 3.0 tak dwie inne osoby są zadowolone jeden z samochodów ma 230 tys km przebiegu i silnik nie był wymieniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Mój jest z 2001 (kupiony w 2002) i do 170kkm (2010) rzeczywiście nie było problemów (tylko odłączany stabilizator padł, plus 4 bieg się wysypał - to zrobili mi jeszcze na gwarancji), ale przy tym przebiegu dwumasa umarła (w serwisie koszt części - 5700, ja przerobiłem na koło jednomasowe za połowę tej kwoty), teraz padła turbina i pociągnęła za sobą głowicę. Z usterek niewynikających z mojej winy to by było na tyle. Głowica kosztuje ok. 2500-3000 (zamiennik - jak się okazało... ale to chyba bez większej różnicy). Niestety osprzęt też trzeba było wymienić i tu pozostało tylko ASO. Ale jak na prawie 10 lat jazdy i 180.000 km, to nie jest źle. Najgorsze, że wszystko się posypało jednocześnie. Ale już na szczęście wszystko gra . A może jeszcze coś mnie czeka? Edytowane 29 Grudnia 2011 przez czopeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Nie jest źle ? Dla mnie to porażka. Miałem kiedyś Fiata 126p,który robił za terenówkę. Przez 23 lata i 180 tys. km przebiegu wymieniłem rozrząd i pierścienie na tłokach (po 100 tys.) i potem jeszcze głowicę, bo syn go utopił i na drugi dzień urwało popychacz. Oprócz tego wymieniałem tylko części zawieszenia, wydech, lampy przednie (16 zł nówka sztuka w ASO), jakąś pompkę, przeguby, zabieraki i inne drobiazgi po 20 - 50 zł. Nie mówię już o Mercedesie 124, którym przejechałem 400 tys. km wymieniając tylko wydech i drobne elementy zawieszenia. W swoim Patrolu przy przebiegu 98 tys. km. musiałem ostatnio zrobić zwrotnice - dolne łożysko sworznia zwrotnicy skorodowało i rozleciało się, bo producent nie przewidział umieszczenia kalemitki do smarowania. Jak nim jadę, to czuję się jak na tykającej bombie, bo wszyscy znajomi, którzy mięli Patrole borykali się z wybuchającymi motorami, padającymi sprzęgłami, rozlatującymi się turbinami, postępującą korozją. Cieszę się, że chociaż motor mam 2,8, to może jeszcze ze 100 tys. przejedzie, ha,ha ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Mi rozstał już chyba tylko rozrząd i pompa wody do wymiany w przyszłości. Turbiny w każdym sprzęcie umierają, sprzęgła i dwumasy także. Więc do "nadprogramowych" awarii mogę zaliczyć głowicę. Plus jeszcze jakąś uszczelkę wału musze wymienić, bo olej cieknie. Ale to będzie już 3-cie wyjęcie skrzyni... Z korozją akurat nie mam problemów. Na masce mam jakiś odprysk, ale poza tym wszystko gra. A ta głowica to nie taki znowu wielki ból, 5 tysi i po kłopocie . Raz na 10 lat to nawet specjalnie się tego nie poczuje . Ja poczułem, bo wszystkie te rzeczy zbiegły mi się w czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taptech Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Koledzy dziękuję za odpowiedzi. Jestem tego zdania ,że im mniej przeróbek tym lepiej auto się sprawuje ( co fabryka zrobiła to lepiej nie poprawiać) , ale silniki 3,0 w patrolach są chyba za kare . Miałem kiedyś okazję przejechać się Patrolem z silnikiem 6,5 L i moje wrażenia z jazdy są nastepujęce : Moc jest ale przyspieszenia żadnego Można na 5 biegu ruszyć z miejsca ale to cała atrakcja Prędkość maksymalna też mało imponująca No i spalanie to masakra ok 19 l/100 Słyszałem że można podmienić na silnik Mercedesa ale tylko słyszałem Jeżeli znacie kokoś kto ma wstawiony inny silnik i jest w 100% zadowolony to proszę dajcie namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 No i spalanie to masakra ok 19 l/100 Dlaczego piszesz bzdury ? w Bydgoszczy są 4 Patrole 6.5 Turbo ... 3 fabryczne i jeden na 37-kach Fabryczne palą 13-15 a ten na 37-kach pali w mieście 16 To nie są Patrole wyścigowe ... sam piszesz że można ruszyć z 5-tego biegu ... to o czym to świadczy ? Słyszałem że można podmienić na silnik Mercedesa ale tylko słyszałem Szybko sprzedaj Patrola bo puści Cię z torbami Bardzo dobrym i tanim rozwiązaniem jest nabycie skody fabi 1.4 D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Igor, jak ktoś kupuje terenowe auto ważące 2,5 tony to chyba liczy się z tym, że będzie toto palić więcej niż plaskacz... Pali tyle, ile się wleje. A w terenie tyle, ile zdąży. Howgh! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 (edytowane) plaskacze 1.9tdi, palą wszystkim 5 no ja se kupił może się tanio polata ,7.5 na trasie (pewnie zepsuty był) Edytowane 14 Stycznia 2012 przez scuaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Jak ktoś kupuje Patrola, to nie kieruje się racjonalnymi przesłankami, a na pewno nie względami ekonomicznymi. Bilet miesięczny wychodzi jeszcze taniej niż oszczędny płaski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 tak masz racje to choroba u mnie mocno zawansowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 (edytowane) tak masz racje to choroba u mnie mocno zawansowana dzielę się z Tobą w bólu choroby zaawansowanej objawiającą się patrolchronią Edytowane 14 Stycznia 2012 przez Katrinka75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 no 3 sztuki to już prawie koniec skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RYBOSTWOR Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Panowie, a może ktoś konkretnie wie, co jest spie... w tym silniku ZD30? Może da się poprawić fabrykę? Ja mam patrola z takim silnikiem i automatem nalatane ma 164kkm, na co mam zwrócić uwagę, i jakie są pierwsze sygnały, że silnik się kończy? A tak p.s. to kusi mnie ten diesel 6,2 l wolnossący, ale auto z 2001 warte może z 35 tysi i wkładać do niego silnik za drugie tyle??? A może jest jakaś inna alternatywa oprócz 4.2 l, bo są praktycznie nie do zdobycia, zresztą nie wiem czy by zagrał z moim automatem. Pozdrawiam Rybostwor Edytowane 25 Stycznia 2012 przez RYBOSTWOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 w 3.0 nic nie poprawisz , bo wszystkie remonty związane z rozbieraniem silnika są niewskazane jak delikatnie operujesz prawą nogą to i masz szanse na użytkowanie tego silnika a co do siesli v8 , to zależy jak lubisz auto wiadomo założyć i sprzedać to się niekalkuluje , ale na dłuższą mete czemu nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taptech Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Kolego z Warszawy co piszesz o tj Skodzie . To spalanie 16L to chyba jak jedziesz na 5 biegu 60 km/h . Zresztą to nie chodzi o spalanie tylko o samą ideę wymiany silnika. Wiem że to ty prawdopodobnie zakładasz te wspaniałe silniki V8 i nie dziwi minie to że wychwalasz je pod niebiosy. Ciekawe dlaczego nie wspomnisz ,że przy okazji padają również półosie i wały nie wytrzymują tak dużej mocy, już nie wspomnę o sprzęgiełkach. Napisz lepiej dlaczego warto wymienić na V8 i komu opłaca się to zrobić . Czy tym co wolą OFFROAD EXTRIM czy OFROAD Turystyk na długie trasy ? Jak chcesz być wiarygodny to podeślij opinie użytkowników ,którzy już posiadają takie cacka albo najlepiej ci którzy sprzedali. Bo ja jak bym wydał 30 tyś to też bym chwalił że jest OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Spalanie też wydaje mi się zaniżone, poniżej dane techniczne i spalanie H1 myślę, że porównywalne z Longiem Y61: DANE TECHNICZNE Hummera H1 6.5 Turbo Diesel z 1992 r. Poj. skokowa - 6466 cm3 Moc maks. – 195 KM / 3400 obr..min. Maks. moment obrotowy – 522 Nm / 1800 obr./min. Maks. predkość – 130 km/h Przyspieszenie (0-100km/h) – 19 s. Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna Zużycie paliwa (w l/100km) – srednie:18l (miasto:21l; szosa:15l) Masy i wymiary: - długość całkowita: 4686 mm - szerokość całkowita: 2197 mm - wysokość całkowita: 1905 mm - rozstaw osi: 3302 mm - rozstaw kół przednich: 1820 mm (tylne tak samo) - pojemność zbiornika paliwa: 96 l - masa własna: 2830 kg Inf. dodatkowe:- hamulce: tarczowe - średnica zawracania: 16,2m - głębokość brodzenia: 760mm, z przedłużeniem końcówki filtru powietrza do 1,5 Więc skąd te 13-15l w Patrolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 z uporem maniaka co chcesz udowodnić? czy zauważyłeś że w h1 jest automat to raz , masz jakieś dane na temat przełożeń? , po zmianie przełożeń w patrolu ten silnik przy 100km/h leci prawie na wolnych obrotach a dodam ,że ja się nie zachwycam dieslem v8 poważniwe się zastanawiam nad benzyną v8 nawet jak by chciała spalić 30, too co? i tak patrol ekonomiczny nie jest, y61 2.8 w zimie z przodem przy ostrej jeździe palił mi 20 l po mikeście, 4x4 to czuł mocno dt4.2t mniej pożera i załączonego napędu nie czuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Jak dla mnie w ogóle dyskusja od czapy. Jak komuś przeszkadza duże spalanie, to niech sobie kupi tico z gazownią. Ale chyba tu nie ma szczęśliwych posiadaczy takich pojazdów? No właśnie - bo raczej to nie spalanie jest dla nas najważniejsze w naszych autkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Nic nie próbuję udowodnić, skomentowałem tylko wcześniejszą wymianę uprzejmości . Zgadzam się w pełni, tylko Tico z gazem Nasuwa się tylko generalne pytanie po co GM V8 w Patrolu? Do extrem - raczej bena, do turystyka 4,2 D, a i 2,8 sobie spokojnie poradzi. Czy nie jest to szukanie dziury w całym? Mitomania i przerost formy nad treścią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Taki Panie trynd Znaczy - chyba do lansu... Ale może Igor wyjaśni coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 v8na wyprawy , a skąd tych 4.2 nabrać ? i bez dokładania turbo , to według mnie doniczego bartek według ciebie za ile będzie 4.0 z bmw z montażem w trolu ? ( koni 286 )wedłuig mnie ok16tyś finalnie to czy ja wiem czy chewy 350KM za dwadzieścia pare tysięcy czy drogo , temat do dyskusji , ale FABRYCZNIE NOWY a z bmw jak trafisz to chodzi a jak masz pecha to jeszce wymiana silnika dojdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.