Gość dj.still Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 (edytowane) Witam serdecznie. Jestem tu nowy i potrzebuje waszej pomocy. Od roku czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Note 1,6 16V z 2006r. Mam przejechane 65 000km z czego 30 000km na gazie (sekwencja).Od miesiaca czasu kwapi mnie jednak bardzo poważny problem z Note. Kompletnie spadła mi moc, podjazdy pod górkę są uciążliwe bo ledwo podjeżdza. Nie jestem w stanie pojecha szybciej niż 110km/h. Dotyczy to zarówno jazdy na gazie jak i benzynie więc wykluczamy problemy z instalacją gazową. Zdażają się również falowania obrotów podczas jazdy. Wcześniej nic takiego się nie działo. Problem ten też widoczny jest gaśnięciem silnika kiedy jest zimny (poranne uruchamianie). Świecił mi się check. Postanowiłem pojechac i podpiąc pod kompa. Pierwsza wizyta i z czytanie błędów pokazało UBOGĄ MIESZANKĘ NA DRUGIM CYLINDRZE. I tu zaczęły się moje nie małe wydatki. Jako pierwsze wymieniłem przepływomierz - bez żadnej poprawy - check zaświecił się następnego dnia. Druga wymiana dotyczyła sondy lambda - wymieniłem dwie, dla świętego spokoju - brak poprawy. Postanowiłem pojechac do profesjonalnego serwisu ( nie nissana). Wymienili cztery świece - żadnej oprawy. Mechanik zaczął rozkładac rece - na własny koszt zamówił cztery cewki bo podejrzewał jeszcze to - niestety i to nie jest przyczyną. Trwa to już ponad 2 miesiace. Notem dojeżdzam codziennie do pracy (150km w dwie strony). Wszystko działa sprawnie po za brakiem mocy i gaśnięciem silnika na zimnym. Note jest na automatycznej skrzyni, kiedy ruszam nim dośc ostro 1,2,3 podbieg ma moc i jedzie, kiedy natomiast wskoczy 4 podbieg, nissan jakby zaciągnął reczny i nie ma mocy. Wciśnięcie gazu tylko jeszcze bardziej dusi silniki Note zaczyna zwalniac.....Proszę bardzo o waszą opinię i ewentualnie podpowiedz co robi dalej. Z tego co wyczytałem z wielu artykułów na forum zostaje mi jeszcze sprawdzenie rozrządu. Wielu z Was opisuje rozciągnięcie się łańcuszka.....Tylko czy ma to coś wspólnego z moimi objawami??? Jeśli nie rozrząd to co jeszcze??? Liczę się z kosztami przy i tak już sporych wydatkach i nie chce jeździc od serwisu do serwisu..... Proszę Was o opinie i pomoc. Z góry dziękuje. Bartek. Edytowane 1 Grudnia 2011 przez dj.still Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Jedyne co mi przychodzi do głowy to wtrysk,cylinder nie dostaje swojej porcji paliwa równej z pozostałymi i działa jak hamulec wszystko co najważniejsze to wymieniłeś i bez poprawy,jedynie pozostało jeszcze to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 (edytowane) Wszystkie cztery wtryskiwacze również zostały sprawdzone (zapomniałem dopisac) i ta usterka również odpada.Wtryski są sprawnę. Kompresja również jest - około 12 (b/a) na każdy. Jakie jest Twoje zdanie na temat rozrządu??? Edytowane 1 Grudnia 2011 przez dj.still Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 (edytowane) Albo coś ze skrzynią (trzeba by pojechać do specjalisty od automatów), albo wypalają się gniazda zaworowe (typowe przy zasilaniu gazem) Jeśli łańcuch rozrządu miałby być wyciągnięty - na pewno było by go słychać na zimnym silniku i przy mocniejszym przygazowaniu pod obiążeniem. Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Edytowane 1 Grudnia 2011 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Ciśnienie zostało sprawdzone i wacha się na pograniczu 12 , więc problem tkwi gdzie indziej. Na gazie przejechałem 30 000km więc wypalanie sie zaworów też odpada - zostały również sprawdzone.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Pozostaje skrzynia biegów. Skoro tylko na czwartym biegu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 A powód gaśnięcia silnika na zimnym??? Czy ma z tym coś wspólnego skrzynia??? Zimny jest słaby ogólnie od początku jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Łańcuszek byś słyszał - to nie to. Może przepływomierz, przepustnica? W tą stronę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 (edytowane) A powód gaśnięcia silnika na zimnym??? Czy ma z tym coś wspólnego skrzynia??? Zimny jest słaby ogólnie od początku jazdy... Trzeba zacząć od porządnej diagnostyki,bo tak wbijasz się po omacku w koszty ,że w końcu za tą kasę już w aso bys naprawił.Wiele na temat automatów nie wiem ale to obiawy podobne do zużytego sprzęgła w manualu(utrata mocy i spadek obrotów na wyższych biegach(szczególnie pod wzniesienie)więc może jednak skrzynia?ale zrób porządną diagnostykę(w aso ok.200zł)Ale poranne odpalanie i falowanie obrotów to może byc jakiś czujnik lub rozrząd,trudno wyczuć Edytowane 1 Grudnia 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Zacząłem od pożądnej diagnostyki którą opisałem na samym początku....Do dziś auto nie ma mocy a diagnostyka nie pokazuje żednych błędów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Zacząłem od pożądnej diagnostyki którą opisałem na samym początku....Do dziś auto nie ma mocy a diagnostyka nie pokazuje żednych błędów... Są fora od automatów gdzie pracownicy starają się pomóc,a diagnostyka skrzyń jest za frre może oni coś pomogą?np,tuhttp://www.autojozefow.pl/forum/index.php?sid=36c21ffd95f1b739ce801ce7fc29e2f7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Może komuś nasunie się jeszcze powód mojego problemu - przypomniało mi się również że bardzo drży pod butem pedał gazu kiedy go dociskam.Drżenia są na tyle duże że czasami bardzo to wkurza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 No to może sprzęgło? Lub coś z nim (docisk, łożysko)... I wyłącz tłusty druk na Boga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Musimy porządnie pozbierać objawy. A więc tak. Rozumiem że: 1. Po porannym odpaleniu na zimnym gaśnie. Pytanie - na jałowym, czy podczas ruszania/jazdy? 2. Na 1,2,3 ciągnie dobrze, na 4 słabnie. Pytanie - zawsze, czy tylko na zimnym? 3. Pedał gazu drży. Pytanie - zawsze, czy tylko na zimnym? Jak pogazujesz na biegu jałowym, to silnik dobrze się wkręca na obroty, czy czujesz w pewnym zakresie takie "przydławienia"? Jeżeli są, to zawsze, czy tylko na zimnym? Tak na szybko, warto sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wygląda mi to na ubogą mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Tak można podpowiadać i szukać w nieskończoność.Prawda jest taka że żadnemu z nas takie coś się nie przytrafiło.Może to być również czujnik położenia wału,ale to tak jak mówię podpowiedzi,podpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Witam ponownie. Mój Notek przez cały weekend stał w ASO Nissana w Opolu, bo w tym mieście również pracuje. I niestety nie postawiono żadnej diagnozy.Komputer nie wykazuje żadnych błędów, jego praca wedłu komputera jest OK. Mechanicy rozkładają ręce twierdząc że nie spotkali się jeszcze z takim przypadkiem..... I tu pytanie do Was???Co robić dalej??? Gdzie jechać i do kogo??? Jeśli nie diagnoza samego serwisu to kogo??? Mam wielki problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Wnioski z tego płynące są następujące: 1. Usterka nie wystąpiła w serwisie 2. Usterka nie wystepuje zawsze 3. Problem może nie dotyczyć silnika Postaraj się odpowiedzić na pytania które zadałem wcześniej. Może coś wymyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Takie metody badawcze że ....hmmm Skoro komputer nie wykazuje usterki ,tylko prawidiłową pracę,...to chory jest komputer! Sam nie pokaże że jest chory,będzie prawidłowo wskazywał wszystkie parametry... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Możliwe też, że problem leży po stronie instalacji gazowej. Może nie tyle w sensie jej działania, co np. połączenia jej z silnikiem, szczelnością itp. Możliwe, że gdześ jest np. nieszczelność i jadąc na benzynie lub gazie silnik łapie "lewe" powietrze. Falowanie obrotów, słabnięcie - szczególnie na zimnym silniku, wskazanie ubogiej mieszanki, wpisuje się w ten schemat. Trzeba też powęszyć przy czujniku temperatury płynu. Pisałem już o tym. Nie wiem jaką instalację gazową masz, ale czujnik ten może być przez nią wykorzystywany. Warto podjechać do porządnego gazownika, żeby podłączył się do sterownika instalacji i zobaczył czy nie ma jakiś błędów. To może naprawadzić na źródło problemu. Łapanie "lewego" powietrza przez silnik nie koniecznie musi być sygnaliwane błędem sterownika silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg70 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 (edytowane) Podobne objawy o których piszesz miał znajomy w Mitsubishi okazało się,że skrzynia automat wchodziła w stan awaryjny.Liczne wizyty w serwisach nic nie wykazywały.Usterka została usunięta w serwisie zajmującym się skrzyniami autom.(Tylko wymienili olej na właściwy i świeży) Może spróbuj tym tropem. Edytowane 8 Grudnia 2011 przez greg70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Witajcie ponownie. Odebrałem Notka ponownie z serwisu. Dalej nie wiedzą co jest usterką, komputer nie wykazuje żadnych błędów. Sama skrzynia również. Nie dają mi żadnej pewności czy skrzynia jest uszkodzona. Sprawdzić to można rozkrecając ją i badając dogłębnie. Wstępnie określili to na koszt 3500zł-5000zł. Jednak i to nie da mi pewności że skrzynia była uszkodzona. Wolałbym zakupić używaną w granicach 1000zł. Na ten moment serwis kazał wymieniać olej skrzyni oraz filtr (tak jak napisał GREG70).Koszt na gotowo razem z filtrem i olejem (7,7 litra) określili na 1300zł. Pytanie do Was? Czy robić to indywidualnie czy oddawać do serwisu??? Jaki olej i filtr wybrać i gdzie to najtaniej dostać??? GREG70 - może dasz znać jaki olej i gdzie kupił Twój znajomy- bede wdzięczny. Czekam na dalsze wasze sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Podjedziesz na prywatny warsztat samochodowy i za parę złotych wymienią Olej do skrzyni Note to olej klasy GL4 75W80. Edytowane 12 Grudnia 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Wiec delikatne postraszenie mnie w serwisie ze olej musi być oryginalny to wnioskuje tylko dlatego że serwis chce na tym zarobić, czy nie ma aż takiego wielkiego znaczenia jakiego pochodzenia bedzie ten olej??? Jeśli wiecie również ile dokładnie oleju wchodzi do skrzyni, napiszcie. Bede musiał zamówić i przydało by się bym dokładnie wiedział jeśłi nigdzie w necie nie znajde. Edytowane 12 Grudnia 2011 przez dj.still Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Sorry DJ,nie doczytałem że masz skrzynię automat. Wg,książki serwisowej:Olej taki jak pisaliśmy w ilości dla skrzyńJH3-2.6L,dla JR5-2.5L Płyn do automatycznej skrzyni Nissan ATF lub odpowiednik zalecany DEXRON III/MERCON w ilości7.7L Nieźle chcą Cię rąbnąć w tym serwisie...1l oleju DEXRON 24 ZŁ! X8L=192zł = wymiana.... Straszna cen 1300zł.szukaj ty lepiej innego warsztatu. http://allegro.pl/ca...1974535855.html A tu masz jeszcze piękny pogląd jak wymienić olej w automacie...i za takie coś 1300zł!? http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=wymiana%20oleju%20w%20automatycznej%20skrzyni%20bieg%C3%B3w&source=web&cd=8&ved=0CIIBEBYwBw&url=http%3A%2F%2Ftlc80.com%2Fwymiana-oleju-atf-w-skrzyni-biegow%2F&ei=PkLmTuzbBsPd4QSiweXhAg&usg=AFQjCNE6ezRrbykUa1CO0Fl0n9kRXUDpDg&cad=rja Edytowane 12 Grudnia 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj.still Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 (edytowane) Według wstępnego kosztorysu ma się to tak: - wymiana filtra oleju skrzyni automatycznej - 286zł - 8 litrów oleju oryginalnego (koszt 110zł za litr) - 880zł - robocizna - 134zł. Dla zainteresowanych warsztat o którym mowa to ASO Nissana w Opolu jako jedyny.... Nie wiem co robić??? Nie mam pewności że wymiana tego oleju zlikwiduje moją usterkę. Nawet jeśli zdecyduje się robić to sam lub nie w ASO średni koszt to około 600zł. Pytajac w ASO, co w przypadku jeśli zdecyduje się na was i na koszt 1300zł a usterka nie zniknie, panowie z nissana popatrzyli sie na siebie i powiedzieli - NIC. Będziemy szukać dalej.... Jestem kompletnie załamany. Codziennie dojeżdzam Notkiem nadal do pracy ale to udręka max 90km/h, przy podjazdach 60km/h. Zanim wystartuje w drogę, gaśnie mi z 5 razy...Nie mam już żadnego pomysłu co dalej.....Nissan również poddaje się i rozkłada ręce. Edytowane 13 Grudnia 2011 przez dj.still Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.